Anul 2015 va fi cel mai slab de după 2008 la capitolul deschideri de autostrăzi. Vor fi inauguraţi doar 10 kilometri, între Pecica şi Arad, în timp ce alţi 6,5 km, între şoseaua Petricani şi centura Bucureştiului stau sub semnul întrebării, având în vedere că pe o porţiune de 3 km încă nu există un constructor care să realizeze lucrările.
Realizările de anul acesta contrastează puternic cu ceea ce estimează alte ţări din regiune că vor finaliza în 2015. Bulgarii spre exemplu mizează pe deschiderea circulaţiei pe 142 de kilometri anul acesta, ceea ce ar duce reţeaua de autostrăzi din ţara de la sud de Dunăre la aproape 770 km, cu circa 60 km în plus faţă de ceea ce va avea România la finalul anului 2015 la capitolul autostrăzi, potrivit datelor transmise ZF de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Lucrărilor Publice din Bulgaria.
Şi ungurii au în plan deschiderea circulaţiei pe circa 55 de kilometri de autostrăzi anul acesta, în contextul în care în prezent vecinii de la graniţa de vest au 1.390 de kilometri de drumuri de mare viteză, adică dublu faţă de România, potrivit datelor transmise pentru ZF de către Nemzeti Infrastruktura Fejleszto, echivalentul CNADNR din Ungaria.