Românii au mers mai des anul trecut la cumpărături, iar acest lucru s-a văzut în consumul casnic care a crescut în valoare cu 2%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. România singura ţara unde frecvenţa de cumpărare este mai mare, în celelalte ţări din Europa consumatorii mergând tot mai rar la cumpărături. În decursul unui an atât românii cât şi austriecii merg la cumpărături, in special pentru mancare, la o zi şi jumătate.
Coşul de cumpărături cuprinde în principal mâncare – alimente proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificaţie) dar şi produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai), în total acestea mâncând 70% din bugetul anual. Pe parcursul unui an o familie cheltuieşte 6.450 de lei pentru bunurile de larg consum destinate consumului casnic (aproximativ 537 de lei pe lună). Astfel, o vizită medie la magazin are valoare de 25 lei.