Ultima ședință de urbanism din județul Cluj s-a desfășurat mai diferit decât de obicei. Comisia s-a „întâlnit” online, într-o videoconferință pe platforma Zoom.

Astfel că această premieră ar putea deveni o obișnuință pentru județ în perioada pandemiei. Planurile arhitectului șef al județului, Claudiu Salanță, sunt să se reprete săptămânal experiența doar cu un număr mai mic de proiecte. 

Ședința a dezbătut 25 de proiecte în decursul a 5 ore de videoconferință, iar Claudiu Șalanță a afirmat că: „Avem 40 de proiecte înregistrate, 25 le-am făcut. Vom mai face o ședință cu celelalte, să nu blocăm măcar noi activitatea proiectanților și să se meargă mai departe”.

După semnalarea diverșilor arhitecți cu privire la faptul că Direcția de Sănătate Publică din Cluj refuză să preia cererile pentru emiterea de avize și pe mail, așa cum alte instituții au acceptat deja acest lucru, neavând program cu publicul, munca proiectanților este îngreunată. Astfel că Șalanță a încercat să vină cu o soluție, găsită pe moment, cunoscând situația despre care se vorbește: „Este singura care are această problemă și e din pricina lipsei de personal. N-am o soluție. Încercăm să primim noi pe e-mail aceste solicitări și să le dăm mai departe către ei. Îi înțeleg acum pentru că toată lumea o duce greu în aceste zile complicate”.

Domnul Claudiu Șalanță a concluzionat spunând: „O să emitem Certificate de Urbanism în format electronic, semnate digital și le trimitem pe mail. La fel și autorizațiile. Partea bună e că se întâmplă ceva bine”.

Din momentul în care s-a instituit starea de urgență, activitatea urbanistică din Cluj s-a mutat pe email-ul urbanism@cjcluj.ro unde se trimit cererile de emitere a certificatelor de urbanism sau a autorizațiilor de construire/desființare, sau orice alte documente legate de autorizarea construcțiilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.