Asociaţia Pro Infrastructură (API) a publicat noi imagini de pe şantierul lotului 2 al Autostrăzii 10 Sebeș – Turda. Din păcate, veştile nu sunt prea bune.

„Duminică, 10 iunie, un membru al comunității noastre a făcut un fotoreportaj pe lotul 2 al Autostrăzii 10 Sebeș – Turda. Deși antreprenorul general (Aktor) a progresat în mai multe zone la lucrările de terasamente, structurile majore (podurile peste Mureș, pasajele peste autostradă), dar și majoritatea structurilor secundare parcă sunt încremenite în timp.

După intrarea în insolvență a Euroconstruct și preluarea părții din contract de către Aktor, grecii au declarat în multe rânduri că se vor mobiliza exemplar pentru a recupera întârzierile. Deocamdată nu s-au ținut de promisiuni. Șantierul arată dezolant în unele puncte. În acest moment, stadiul fizic pe tot lotul este de aproximativ 45%, iar cel financiar de 40%.

La un progres de doar 2-3 procente în fiecare lună, un calcul simplu ne arată că vom avea nevoie de încă 2 ani de zile pentru finalizarea lucrărilor, viteză de execuție total inacceptabilă”, transmite organizația pentru infrastructură. API solicită constructorului să își respecte blazonul și să mărească semnificativ ritmul pentru a închide șantierul într-un termen rezonabil.

Autostrada Sebeș – Turda:

Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA

Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.

Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA

Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct – Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.