Cluj-Napoca are un parking finalizat de anul trecut, dar încă nefuncţionabil. Deşi recepţia a fost făcută în decembrie 2017, parkingul de pe strada Negoiu din cartierul Mănăştur nu poate fi dat în folosinţă din cauza unor neregularităţi.  La finalizarea lucrărilor de la sfârşitul anului 2017 s-a constatat că lucrările realizate nu sunt la standardele de siguranţă ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, iar de atunci în fiecare lună apare un nou termen pentru predarea parcărilor din cea mai aglomerată zonă a Clujului. USR Cluj cere Primăriei Cluj-Napoca demararea unui audit independent pentru a identifica cauzele care au permis executarea atât de defectuoasă a acestui proiect, însă toată această întârziere este cauzată de firma care a câştigat licitaţia şi a intrat în insolvenţă, după cum spune şi Dan Tarcea, viceprimarul Clujului.

Lucrările la parkingul Negoiu au început în 2013 şi nici după aproape 6 ani parcările nu sunt date spre utilizarea localnicilor din Mănăştur a căror garaje au fost dărâmate. Din cauza nerespectării termenilor de punere în funcţiune a parkingului, în zona străzii Negoiu este cel mai mare deficit al locurilor de parcare.

USR cere explicaţii

În urma acestor întârzieri de ani de zile, partidul USR din Cluj-Napoca ia atitudine şi cere Primăriei Cluj un audit pentru identificarea cauzelor întârzierilor repetate.

„În iunie se vor împlini şase ani de la demararea proiectului. Şase ani pentru un parking de cartier. Şase ani pentru 372 de locuri de parcare. Cerem Primăriei Cluj-Napoca demararea unui audit independent pentru a identifica cauzele care au permis executarea atât de defectuoasă a acestui proiect. Este inadmisibil ca aceste întârzieri să fie tolerate de administraţie. La scurt timp după atribuirea construcţiei parcării de pe strada Negoiu a devenit evident că acesta va avea probleme. Termenele de finalizare declarate în presă au început să fie rostogolite de la an la an, iar apoi a intervenit intrarea în faliment a unei firme din asocierea care şi-a asumat proiectul. Deşi la acel moment proiectul era în întârziere, administraţia a preferat să continue colaborarea motivând întârzieri suplimentare în cazul în care ar trebui să caute un nou constructor. Astăzi, doi ani mai târziu de la acel moment, proiectul încă nu este finalizat. La recepţia lucrărilor din decembrie 2017 s-a constatat că lucrările realizate nu sunt la standardele de siguranţă ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, iar de atunci apare un nou termen aproape lunar”, susţine USR Cluj

Dan Tarcea: „aşteptăm să vină şi avizul pentru a putea da drumul la parking”

După lungile controverse şi nelămuriri legate de parkingul de pe Negoiu, Viceprimarul Clujul, Dan Tarcea susţine că a reuşit să desluşească aceste situaţii provocate de intrarea în insolvenţă a firmei care a câştigat iniţial licitaţia, urmând ca oamenii să îşi poată revendică parcările până la finalul acestei luni.

„La sfârşitul lunii noiembrie au fost terminate lucrările, aşa cum a fost programat. Însă au mai fost necesare câteva lucrări în ceea ce priveşte siguranţa pentru incendii, avizul ISU fiind condiţionat de aceste lucrări. În acest moment, aceste lucrări sunt gata şi urmează să primim avizul de la ISU. A fost făcută o recepţie în aceste zile, lucrările sunt gata şi aşteptăm să vină şi avizul pentru a putea da drumul la parking.

Nu aş mai vrea să mai dau niciun fel de termen pentru că am dat deja mai multe termene şi nu ţine de noi, însă eu estimez totuşi că în această lună să putem să finalizăm şi oamenii să-şi primească locurile de parcare. Cei de la care s-au demolat garajele, iar celelalte locuri să fie atribuite în numărul cererilor şi de vechimea cererilor depuse pentru anul acesta. Au fost câteva firme care au intrat în insolvenţă, aici a fost cea mai mare problemă. O parte din proiectanţii care au lucrat iniţial nu au fost plătiţi de către firma care a intrat în insolvenţă. Atunci ei nu au mai vrut să colaboreze şi să dea documentele. Au trebuit preluate toate lucrurile din timp ei zicând că dacă îi plătim ne vor da documentele. Noi nu mai aveam cum să facem altă plată. Firma care a făcut această lucrare a fost în asociere cu firma care a intrat în insolvenţă şi a fost un mare avantaj pentru noi pentru că altfel ar fi trebuit să reluăm toată licitaţia de la 0 şi s-ar fi putut întinde pe mai mulţi ani. Aici a fost şi problema legată de documentaţie pentru că am avut nişte întârzieri şi proiectanţii nu au vrut pur şi simplu să dea nişte documente. Între timp lucrurile au intrat într-o manieră pozitivă şi aşa am reuşit să desluşim aceste situaţii provocate de intrarea în insolvenţă a firmei care a câştigat iniţial licitaţia”, declară pentru Gazeta de Cluj Viceprimarul Dan Tarcea.

Construdava-Icco Energ, firma vinovată de întârziere

Toate aceste probleme, întârzierile finalizării şi punerii spre folosinţă a parkingului din Mănăştur se datorează firmei care a câştigat licitaţia, care ulterior a intrat în insolvenţă. Construdava este firma care a câştigat licitaţia împreună cu ICCO Energ, din Braşov. Pentru a nu mai pierde din nou timp cu altă licitaţie, Primăria Cluj a hotărât ca lucrările să fie continuate de  Construdava-Icco Energ, firmă care pe parcursul anilor a dovedit că nu este capabilă să sfârşească cu bine această investiţie.

ICCO Energ este o societate în spatele căreia se află un personaj cercetat în dosarul de abuz în serviciu al primarului PNL al Braşovului, George Scripcaru. Unul dintre acţionarii ICCO Energ este ICCO Electric, firmă aflată în insolvenţă, care aparţine omului de afaceri Călin Filimon Costan.

Şase ani pentru 372 locuri de parcare

Parkingul de pe strada Negoiu are 372 locuri de parcare iar finalizarea lucrărilor, după cum declara Emil Boc trebuia sa fie făcuta în anul 2014.  An după an, primarul din Cluj, Emil Boc a dat termen de finalizare al lucrările, însă nici acum, în 2018 parkingul nu este dat spre folosire.

La sfârşitul lunii noiembrie, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunţa că Parkingul Negoiu din Mănăştur a fost finalizat, după 4 ani de zile. Din cauza unor neconformităţi, parkingul nu poate fi folosit nici astăzi. Principalul motiv pentru care nu poate fi folosit fiind lipsa autorizaţiei din partea ISU, care susţine că lucrările realizate nu se ridică la standardele de siguranţă impuse.

Acum avem confirmarea că totul s-a pus la punct, iar de luna viitoare localnicii a căror garaje au fost dărâmate, după atâţia ani de zile vor avea unde să-şi lase maşina, fără a se mai lovi zilnic de problema găsirii unui loc de parcare. Zona Negoiu-Mehedinţi este hiperaglomerată de ani de zile, iar clujenii care locuiesc aici se lupta pentru fiecare spaţiu disponibil pentru a-şi parca maşinile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.