Un scandal monstruos a avut loc miercuri seara la Aeroportul Cluj, unde o familie care intenționa să călătorească la Birmingham a fost debarcată de Poliția de Frontieră, la solicitarea celor de la Menzies Aviation. Totul a pornit de la un bagaj prea mare pentru care angajatele firmei de handling au cerut o plată suplimentară. A urmat un schimb aspru de replici, cu acuzații din partea ambelor părți.
Avionul urma să plece de la Cluj la ora 20.10, dar a decolat fără familia care a intrat în scandal cu angajații firmei care se ocupă de bagaje. ”La îmbarcare, bagajul cu care am venit în Cluj, nu a fost acceptat ca fiind bagaj de mână …Cu același bagaj am decolat cu o luna în urma și din Iași cu aceeași companie aeriană și nu am întâmpinat nicio problemă ca în cazul acestui zbor. În această situație a trebuit conform personalului ce se ocupă de îmbarcare, sa plătesc o taxă de 49 lire pentru un bagaj de mană, pe motiv ca roțile bagajului nu încap în suportul respectiv de măsurat dimensiunile bagajului!
Am încercat să le explic faptul că cu același bagaj am decolat din România de nenumărate ori cu aceeași companie și nu mi sa perceput nici un fel de taxa în plus….Cu toate acestea am fost de acord să plătesc taxa pentru acel bagaj în valoare de 49 de lire! În timp ce eram atent să plătesc bagajul, copilul meu de 7 ani îi spunea doamnei care ne-a taxat (blonda), care era prezentă în dreptul acelui suport de măsurat dimensiunile bagajelor, faptul ca pe alte aeroporturi din România tati și mami nu a plătit nimic pentru același bagaj, moment în care doamna foarte agitată, mi-a agresat copilul împingându-l cu mâinile si spunându-i ”tu taci ca ești copil și prost crescut”… Acela a fost momentul în care soția mea i-a adresat înapoi doamnei aceleași cuvinte pe care ea le-a folosit către copilul meu!
Replica doamnei a fost cu insulte și la adresa soției mele făcând-o proastă și cum i-a venit la gura… Acela a fost momentul unui val de jigniri din partea doamnei și a colegilor dansei cât și din partea noastra (circa 30 de secunde, cât a durat să fac plata cu telefonul a bagajului)”, a relatat Romeo Florin Munteanu.
Acesta ne-a relatat că apoi a forțat urcarea în autobuzul care să îi ducă spre avion, dar angajatele de la Menzies Aviation au venit după ei și le-au cerut să coboare pentru că nu vor mai zbura spre Anglia. ”În acel moment au început toți călătorii din autobuz sa se revolte si să acuze pe doamna si colegi ei de faptul ca comit un abuz si ca ei sunt martori la jignirile adresate copilului nostru cât și nouă personal… A fost o ”luptă” de circa 20 de minute din partea personalului ca să ne de-a jos din autobuz… Într-un final au venit cei de la Poliția de Frontieră, chemați în ajutor de către doamna agresivă. Domnii de la poliție ne-am îmbrâncit afară din autobuz, iar în acel moment, într-un moment de neatening și agitație, doamna de la bagaje i-a băgat degetele în ochi copilului meu strigând către soția mea ”de ce loviți pe colega” fără că acest lucru sa se fi intamplat…Tot in acel moment, majoritatea calatorilor aflați în autobuz s-au dat jos mentionand faptul ca în semn de protest nici ei nu o sa mai călătorească, moment în care politia de frontieră îi împingea cu forța efectiv în autobuz… Într-un final am cedat si m-am conformat abuzului comis de poliția de frontieră îndrumați de doamna de la Menzies Aviation”, a mai spus bărbatul, în plângerea adresată Știri de Cluj.
Acesta a prezentat o serie de materiale video, dar nu a filmat scena cu scandalul de la măsurarea bagajului, dar are imagini cu pasagerii care vociferau și cu angajata Menzies Aviation care spune că nu vor decola pentru că au vorbit urât.
Când a fost poftit să se dea jos din autobuz, bărbatul le-a spus celor de la Poliția de Frontieră: ”Nu pot să cobor din autobuz pentru că îmi pierd locul de muncă dacă nu ajung în Anglia. E abuz ce faceți aici domnilor!”, le-a spus pasagerul polițiștilor de la frontieră.
”De ce nu îmi dai voie să plec. Mi-ai jignit copilul de 7 ani. Ok, și-am adresat și eu câteva cuvinte, dar îmi cer scuze. Acum, tu nu mai îmi dai voie să plec?”, i-a spus bărbatul angajatei Menzies Aviation. ”La cum ați vorbit nici nu plecați!”, a replicat aceasta.
După ce au ajuns în aerogară, cei trei au tot încercat să afle numele angajaților cu care s-au certat, iar polițiștii le-au spus că ar trebui să primească un document în care să apară motivele refuzului de îmbarcare. ”Vă repet încă o dată. E o companie privată, iar dvs trebuie să mergeți pe cale legală. (pasager debarcat: Păi eu nu am niciun nume, pe cine dau in judecată?). Dvs. dați compania în judecată. La Menzies Aviation, acolo trebuie să mergeți, acolo trebuie să faceți plângere”, a spus unul dintre polițiști.
Angajat Menzies Aviation: ”Dva faceți plângere și descrieți incidentul, iar apoi ei o să ne contacteze pe noi și ne vor întreba ”Cine a fost la îmbarcarea respectivă?”. Atunci va fi o anchetă internă și ți se va răspunde ție. Numele colegelor mele este confidențial. Poți să o cauți pe Facebook”.
Poliția de Frontieră a precizat că numai la Cluj se produc probleme din cauza bagajelor prea mari.
”Bă ce am pățit! Mi-a jignit copilul! Bagajul meu era puțin mai mare. Ce-i drept! Până acum nu s-a întâmplat să plătesc suplimentar. Acum au zis că trebuie să plătesc. Copilul a încercat să spună că am mai călătorit cu bagajul ăsta, că nu e ok ce faci! Mi-a jignit copilul aici și afară. Am urcat puțin cu forța în autobuz pentru că trebuie să fiu la muncă. Am plătit bagajul suplimentar”, le-a mai spus tatăl copilului celor de la Poliția de Frontieră.
”Asta se întâmplă mereu. Puteți veni din Italia sau Londra, de unde veniți, puteți ajunge cu bagajul mai mare, dar aici trebuie să plătiți. O să vă arătăm unde să mergeți și să cereți motivul pentru care nu v-au îmbarcat”, a fost replica polițistului de frontieră, care i-a îndrumat să ceară motivul refuzului de îmbarcare.
Romeo Florin Munteanu a spus, tot în plângerea trimisă Știri de Cluj, că nu a primit nici banii înapoi pe bagajul plătit și nici hârtia în care să apară refuzul de îmbarcare. ”Eu trebuie sa ajung joi, 22 februarie, neapărat în Birmingham și am fost nevoit să cumpăr alte bilete care m-au costat 750 lire… Intenționez să fac și o plângere penală, dar pe cine trag la răspundere când nimeni de acolo nu știe nimic și dau din umeri!”, a încheiat bărbatul.
Cel mai probabil că Wizz Air va face o anchetă, care va încerca să lămurească lucrurile. Familia Munteanu poate deschide un proces pentru a cere despăgubiri.
sursa: stiridecluj.ro
Am patit și eu, însă pe aeroportul din Luton, Anglia. Bagajul a fost OK la plecarea din Romania, dar nu a mai corespuns la intoarcere. Am cumparat bagajul special pentru cursele low cost, avand o eticheta pe care scria mare ca este destinat acestui scop. De atunci nu cred ca am mai zburat cu Wiz, sau care o fi fost, insa mi-am cumparat un troller minuscul. E ciudat deoarece am vazut bagaje mai mari decat al meu in avioane. In Japonia sau Korea mi-au cerut sa predau bagajul de mana la cala. Am fost foarte contrariata deoarece zburasem cu el fara probleme pana acolo. Mi-au spus ca pentru zborurile lor interne bagajul este prea mare. Totul a decurs intr-un mod foarte civilizat atunci.