După ce au preluat firma UTI PARKING, șefii CITR (Casa de Insolvență Transilvania) au schimbat  numele societății și pregătesc modernizarea parcării. Chiar dacă aeroportul clujean este administrat de CJ Cluj, serviciul de parking a fost concesionat firmei private. Astfel, milioane de euro care ar fi trebuit să intre în conturile administrației județene sunt virați în conturile societății din ”suveica” CITR.

Potrivit unui anunț făcut de Goto Parking SRL (noua denumire a societății UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL) au început lucrările de modernizare a parcării din curtea Aeroportului Internațional Cluj Napoca. Chiar dacă terenul și infrastructura parcării aparține administrației județene, ”grație” unui contract păgubos pentru CJ Cluj, parcarea este administrată de o firmă privată și, implicit, banii intră în conturile acestei societăți.

În urma unei licitații din 2010, omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu a câștigat contractul de construire a unei parcări supraetajate și a unui hotel în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj Napoca. Însă CJ Cluj, administratorul aeroportului, nu a pus în timp util suprafețele de teren la dispoziția constructorului, astfel că, în 2016, firma UTI Parking & Hotel Management SRL a decis rezilierea unilaterală a contractului. Nu a fost vorba de o reziliere totală a contractului, societatea UTI păstrându-și dreptul de a administra cele 530 de locuri de parcare din incinta aeroportului pentru care plătește 66.250 euro/an. Astfel, cu investiții ”minuscule”, societatea a ajuns să câștige zeci de milioane de euro de pe urma acestei parcări.

Un loc de parcare este taxat cu 95 lei/zi, astfel că, de pe urma unui calcul ipotetic, în situația în care fiecare loc de parcare ar fi ocupat, în ultimii opt ani firma ar fi câștigat peste 32 milioane euro.

Ulterior, divizia de investiții a Casei de Insolvență Transilvania (CITR) a achiziționat firma UTI Parking & Hotel Management SRL și i-a schimbat denumirea în Goto Parkink SRL.

Firma a declarat pentru anul precedent o cifră de afaceri de 5,4 milioane de lei, un profit de 2,4 milioane de lei și 9 angajați. Unicul acționar al firmei este NPL RESOURCES SRL, una dintre diviziile CITR, societate de insolvență controlată de Andrei Cionca.

Acționarul Goto Parking prezintă o serie de date financiare care pot ridica semne de întrebare. Cifra de afaceri declarată este de 35.000 lei, profitul declarat este de 272.000 de lei, datoriile sunt însumate la 18,5 milioane de lei și nu are niciun angajat pe anul trecut!

Cea mai mare firmă de insolvență din România deține parcarea aeroportului clujean

În prima etapă, diviza CITR a achiziționat un pachet minoritar. Concret, în data de 25 mai 2019 în baza Hotărârii adunării generale extraordinare a acționarilor UTI GRUP, în calitate de asociat unic al UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL s-a hotărât cooptarea unui nou asociat, respectiv NPL RESOURCES SRL, societate ce se ocupă de ”activități auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activități de asigurări și fonduri de pensii”. Ulterior, CITR Group a devenit unic proprietar al UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL.

CIT RESTRUCTURING SRL și CIT RESOURCES SA sunt divizii a CITR. Prima dintre ele este condusă de Paul Rudolf Vizental, asociații alături de el fiind și Cristian Onețiu și Anca Manițiu. Cea de-a doua societate, CIT RESOURCES SA este administrată de Andrei Cionca, Herlea Godinca și neamțul Klaus Jocahim Wolfgang Krauth. Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, societatea are zece asociați: Andrei Cionca, Andreea Lăcrămioara Cionca Anghelof, Rudolf Paul Vizental, Vasile Godinca Herlea, Michael Israeli (cetățean israelian), Radu Lucian Lotrean, Alexandru Ionuț Tănase, Adrian Florin Lotrean, Bogdan Vasile Gorde și Aurel Constantin Podariu. De asemenea, Astra Holding Gmbh, controlată de antreprenorul german Thomas Manns este asociatul juridic al firmei. Manns este cunoscut pe piața locală pentru că a cumpărat fabricile de vagoane ale lui Cristian Burci și una dintre principalele creanțe de la producătorul de lenjerie intimă Jolidon din Cluj.

Banii se pierd mimând incompetența

Dacă vă întrebați care sunt motivele pentru care CJ Cluj nu este în stare să administreze parcarea unui aeroport pe care îl deține, răspunsul este simplu: oficialii instituției au preferat să mimeze incompetența.

Administrația județeană clujeană a făcut o licitație pentru construirea unui parking și a unui hotel lângă aeroportul clujean. Câștigătorul a fost UTI Group, însă lucrările nu au început pentru că, de fapt, CJ Cluj nu era proprietarul terenurilor aferente acestui proiect.

În 2016, firma patronată de Tiberiu Urdăreanu, prin intermediul companiei ”umbrelă” UTI Group, a cerut rezilierea unilaterală a contractului. Au urmat o serie de procese, iar în decembrie anul trecut instanțele au decis să ”admită în parte recursul declarat de către pârâtul C.J. Cluj împotriva sentinţei civile nr. 1145/19.04.2018 pronunţată de Tribunalul Cluj în dosarul nr. 7464/117/2018 pe care o casează în întregime şi rejudecând cauza: Admite acţiunea în contencios administrativ formulată de reclamanta UTI PARKING&HOTEL MANAGEMENT SRL, în contradictoriu cu pârâtul C.J. Cluj. Dispune anularea Notificării de încetare totală a contractului din culpa concesionarului nr. 21.001/21 iulie 2017 emisă de pârât. Fără cheltuieli de judecată în fond şi recurs. Definitivă. Pronunţată în şedinţa publică din data de 12.12.2018”, arată soluția Curții de Apel Cluj.

Contractul a fost modificat în sensul că firma privată nu mai avea obligația de construire a parkingului etajat până la data predării terenului ca urmare a relocării sediilor vămii, poliției de frontieră, poliției transporturi aeriene, MAI și SRI. De asemenea a fost suspendată și obligația construirii hotelului de patru stele până la predarea terenului ca urmare a soluționării definitive a unui proces dintre CJ Cluj și SC Aviatrans.

O altă modificare a contractului a fost reprezentată de suspendarea plății redevențelor pentru cele două terenuri, pe această perioadă firma urmând să achite o redevență de 125 euro/loc parcare, respectiv 66.250 euro/an, aferent celor 530 locuri de parcare existente din incinta aeroportului.

Legături cu băieții deștepți din Servicii

Tiberiu Urdăreanu este fiul fostului general de MApN Tiberiu S. Urdăreanu, un personaj destul de controversat al Revoluției din 1989. Urdăreanu-fiul a fost și el ofițer superior la Institutul de Cercetări Militare de la Clinceni și este un afacerist aflat în relații strânse cu fostul ministru PSD al Transporturilor, Miron Mitrea. Patronul UTI are relații cu foști generali din serviciile secrete române, dar și în Elveția cu un fost ofițer CIE (precursorul SIE).

Pentru reușita afacerilor sale, Tiberiu Urdăreanu s-a asociat cu alți foști ofițeri sau relații ale acestora. Astfel, pentru grupul UTI a prestat și fostul șef al STS, generalul Tudor Tănase, personaj controversat, de numele căruia se leagă mai multe scandaluri de corupție.

Modernizare de 2 milioane de lei

Potrivit comunicatului făcut de firma care administrează parcarea aeroportului clujean, investițiile de modernizare vor fi de aproximativ 2 milioane de lei. ”Aceasta presupune realizarea unor lucrări precum: instalarea unor stații de intrare Sense SI, ale unora de ieșire Sense SE, a unor bariere de acces, a unor stații de plată asistată, a unui sistem LPR (License Plate Recognition), a unuia de ghidare în parcare și a stației mobilă de plată Sense Paydroid, cu un software unic în România. Ne-am implicat în acest proiect nu doar în calitate de companie care investește pentru ca orașului să i se aducă un beneficiu economic semnificativ. Modernizarea parcării reprezintă și o inițiativă antreprenorială cu ajutorul căreia ne asigurăm că facilitățile oferite de aeroport susțin obiectivele de business ale acestuia”, se arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here