Gazeta de Cluj dezvăluie în continuare luptele din cadrul CFR Călători Cluj. Chiar dacă a trecut printr-un control făcut la filiala clujeană de CFR SA şi prin mai multe concedii medicale, Vasile Secară a rămas în funcţia de şef al CFR Călători Cluj. Cu toate acestea, conform unor informaţii, peste viitorul funcţiei planează încă incertitudinea. Pe de o parte, Vasile Secară aşteaptă concretizarea susţinerii promise de la Ministerul Transporturilor, pe de alta, procurorii s-au apucat să scrie primele propoziţii dintr-un dosar de trimitere în judecată.

În vara acestui an, Vasile Secară, şeful de la CFR Călători Cluj a intrat în concediu medical, taman în momentul în care a venit de la Bucureşti un corp de control care să verifice o serie de nereguli care s-au întâmplat în timpul administraţiei. Chiar dacă au trecut câteva luni bune de la acest control, iar Gazeta de Cluj a cerut rezultatele acestui control, până acum, oficialii CFR nu au oferit nici o explicaţie despre rezultatele verificărilor făcute.

Conform unor informaţii “calde”, la mijlocul lunii trecute, Vasile Secară a fost chemat la CFR unde i s-a cerut demisia, însă el nu a acceptat acest lucru. El speră ca lucrurile să se rezolve, ţinând cont de faptul că beneficiază de sprijinul politic al unor clujeni care au “linie directă” în Ministerul Transporturilor.

Însă, pe de altă parte, conform surselor citate, tot la Ministerul Transporturilor au venit câteva cereri din partea unor procurori care, curioşi din fire, au început să creioneze un dosar de urmărire pentru afacerile făcute în cadrul CFR Călători Cluj de peste 10 ani de zile.

Astfel, în aceste momente balanţa înclină când într-o parte, când în alta, rămânând de văzut în faţa cui “justiţia” îşi va ridica fustele.

 

Disponibilizare, dar cu salariul la zi

Pentru a veni în ajutorul oficialilor şi al justiţiei, Gazeta de Cluj mai oferă o serie de informaţii despre activitatea directorului Secară.

Chiar dacă în toate cazurile în care au fost semnalate nereguli s-au făcut controale oficiale şi există rapoarte, ele stau, deocamdată, la sertar în aşteptarea unor vremuri mai bune.

Spre exemplu, sursele Gazetei spun că anul trecut, şeful CFR Călători Cluj a dat o dispoziţie prin care o angajată de la staţia Oradea a fost menţinută în funcţie, chiar dacă în evidenţele CFR ea figurează ca fiind disponibilizată.

“În martie 2012, o casieră de la staţia Oradea, Tent Rodica a fost disponibilizată şi scoasă din evidenţele CFR Călători. Din dispoziţia lui Secară, decizia de desfacere a contractului de munca a fost palmată, aceasta fiind plătită în continuare, deşi respectiva era în evidenţele CFR Călători cu contractul de muncă desfăcut. A fost o anchetă a corpului de control care a sancţionat un număr de salariaţi, mai puţin pe Secară care era în concediu medical. În acest caz a fost şi o verificare a ITM Bihor care a confirmat aceste nereguli”, explică sursa citată.

 

După licitaţie… apartamente!

Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul căo serie de contracte licitate de CFR au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil. Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract.

“O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.

 

Curtea de Conturi le-a arătat “pisica”

Conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. La nivel naţional s-a descoperit că cei de la CFR au cheltuit ilegal 13,4 milioane de euro.

Conform raportului respectiv, la CFR Cluj, prejudiciul a fost constat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.

“La SRCF Cluj Curtea de Conturi a depistat plăţi nelegale pentru lucrări neefectuate, cheltuieli indirecte şi cota de profit aferentă acestora  la obiectivele “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 12 + 908, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida” şi “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 8 +582, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida”.  În timpul controlului prejudiciul constatat a fost recuperat  şi virat în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”. Tot la CFR Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii nu au evaluat şi  nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în suprafaţă de 167.453 m.p.

 

Un teren pierdut în gară

Controlul din acest an făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.

După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a “îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv, lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile Secară la șefii CFR din zona Jiboului.

 

Răzvan Robu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.