Curtea de Apel Bucureşti, a menţinut decizia Tribunalului Bucureşti potrivit căreie autostrada din Transilvania nu îndeplinește toate reglementările legale pentru construcție

În martie, Tribunalul a admis plângerea antreprenorului şi a dispus, prin Ordonanţă Preşedinţială, suspendarea efectelor rezilierii.  

Decizia Curții de Apel București: „Admite apelul. Schimbă în parte sentinţa apelată în sensul că: Respinge capătul de cerere referitor la suspendarea executării scrisorii de garanţie ca inadmisibil. Păstrează celelalte dispoziţii ale sentinţei. Obligă apelanta pârâtă să plătească intimatei reclamante suma de 10.258,60 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă”.  

Pentru acest contract, Compania de Drumuri a trimis notificarea de reziliere pe 11 martie. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica decizia de reziliere prin lipsa de activitate pe şantier.   La momentul rezilierii, lotul Cheţani – Câmpia Turzii avea un stadiu fizic de execuţie de doar 38%, cu lucrări începute în 2016, valoarea contractului fiind de 280 milioane lei.   Constructorul român Straco a cerut însă Tribunalului Bucureşti să suspende rezilierea contractului dispusă de CNAIR pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania, iar instanţa i-a dat dreptate.   

Mai precis, Tribunalul Bucureşti a admis plângerea constructorului şi a dispus, executoriu, prin Ordonanţă Preşedinţială, suspendarea efectelor rezilierii contractului pentru lotul de Autostradă Cheţani – Câmpia Turzii de pe A3 Transilvania.  

Ulterior, Straco a cerut Companiei de Drumuri daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei).   Ministrul Cătălin Drulă anunţa, pe 22 martie, imediat după decizia Tribunalului, că va ataca decizia la CAB, amintind: „Este vorba de un contract care trebuia să dureze 12 luni, început în 2016, şi care astăzi este la stadiul de 40%, iar în ultimele 6 luni constructorul în insolvenţă a executat doar 1% din lucrări. UNU LA SUTĂ ÎN 6 LUNI!”  

„Abia la Curtea de Apel, CNAIR va putea să explice judecătorilor care este situaţia acestui contract, cum s-au derulat în bătaie de joc lucrările, în timp ce pe drumul naţional alăturat traficul e infernal şi mor oameni în accidente în fiecare an”, spunea atunci Cătălin Drulă.  

Sursa: adev.ro/qszw4o

Citește și: Sunt autoritățile din România capabile să furnizeze proiecte ecologice conform solicitărilor UE?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here