SEO nu a fost niciodată un concept ușor de înțeles, motoarele de căutare schimbând regulile constant de-a lungul timpului, însă odată cu dezvoltarea domeniului de inteligență artificială, pare că SEO este mai dificil de făcut ca oricând.

Mai mult decât atât, tot mai multe sunt vocile care spun despre optimizarea pentru motoarele de căutare faptul că este o practică învechită, motiv pentru care nu mai merită să investești în această strategie de marketing, în contextul în care motoarele de căutare folosesc tot mai des inteligența artificială pentru a oferi rezultate în funcție de căutările utilizatorilor.

Cu toate acestea, există și alte voci care spun că motoarele de căutare nu privesc cu ochi buni folosirea inteligenței artificiale pentru optimizarea SEO, iar site-urile care fac asta sunt penalizate. Părerile sunt, ca la orice alt subiect, împărțite, așa că în rândurile următoare ne propunem să discutăm despre optimizare SEO cu inteligența artificială: este ea o practică agreată de motoarele de căutare, ori ba?

  • Cum poate fi folosită inteligența artificială pentru optimizarea SEO?

Orice instrument se dovedește a fi util, atât timp cât este folosit cu responsabilitate. Prin urmare, folosirea inteligenței artificiale în domeniul SEO reprezintă o practică tot mai des întâlnită.

Există diferite modalități prin care inteligența artificială se dovedește a fi utilă atunci când optimizezi o pagină web. Iată câteva exemple de utilizare eficientă a inteligenței artificiale pentru SEO:

  • Analiza cuvintelor cheie. Poți folosi inteligența artificială pentru a analiza cuvintele cheie relevante pentru business-ul tău, iar în baza analizei făcute, vei putea realiza mai apoi strategia pentru conținut.
  • Monitorizarea concurenței. De ce să pierzi timp pentru a analiza concurența, atât timp cât se poate ocupa un robot de asta? AI te poate ajuta să câștigi timp prețios analizând concurența, iar în urma acestei monitorizări vei putea adapta strategiile SEO pentru ca businessul tău să rămână competitiv.
  • Analiza datelor și generarea de rapoarte. În mod obișnuit, AI se dovedește a fi de mare ajutor în cazul sarcinilor care implică analiza de date și generarea de rapoarte. Dacă unei persoane reale i-ar fi necesară o lungă perioadă pentru a realiza această sarcină, inteligența artificială poate analiza date și genera rapoarte în doar câteva secunde. În acest fel, vei putea eficientiza timpul dedicat optimizării SEO, îmbunătățind productivitatea totodată.

Din câte poți vedea, există nenumărate modalități în care te poți folosi de inteligența artificială pentru o mai eficientă optimizare SEO. 

Mai mult decât atât, inteligența artificială poate fi folosită pentru a crea un chatbot, care să îmbunătățească serviciul de asistență pentru utilizatori. Iar exemplele pot continua la nesfârșit!

După o primă vedere, putem concluziona că inteligența artificială este o reală binecuvântare pentru SEO. Dar să fie acesta oare adevărul suprem?

  • AI în SEO: exemple de așa nu!

Așa cum precizam anterior, au existat de-a lungul timpului mai multe semne care au arătat clar că motoarele de căutare nu agreează folosirea abuzivă a inteligenței artificiale pentru optimizarea SEO. Prin urmare, este foarte important să nu te lași dus de val!

De exemplu, chiar dacă inteligența artificială se poate dovedi a fi de mare ajutor pentru generarea strategiei pentru conținut, crearea conținutului exclusiv cu inteligența artificială nu este o practică pe care să o recomandăm. Iar asta din mai multe motive!

În primul rând, șansele de a obține conținut duplicat sunt foarte mari, iar despre conținutul duplicat știm foarte bine că este adesea penalizat de către motoarele de căutare. Din punct de vedere valoric, conținutul creat de inteligența artificială nu se ridică mereu la așteptările utilizatorilor, oferind adesea informații eronate. Sigur nu îți dorești ca pe site-ul tău web să existe informații false, nu-i așa?

De asemenea, generarea de titluri și descrieri meta folosind AI poate părea a fi o strategie atractivă, însă și în acest caz îți recomandăm să te gândești de două ori înainte de a-l folosi. Asta deoarece există riscul de a obține conținut duplicat, așa că toate titlurile și descrierile necesită o atentă revizuire înainte de a fi publicate.

Motoarele de căutare, în mod special Google, nu interzic explicit utilizarea inteligenței artificiale, însă pun foarte mult preț pe aspecte precum calitatea conținutului, transparența și utilizarea unor practici etice.

Acestea fiind spuse, inteligența artificială și SEO pot face o echipă excelentă atât timp cât sunt folosite corect și etic. În acest sens, dacă îți dorești să te folosești de beneficiile pe care aceste instrumente le pot oferi, colaborarea cu WebCo Media reprezintă o alegere responsabilă!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.