autovehicule electrice

Conform indexului de electromobilitate din România – Romanian E-mobility Index al Roland Berger, piața de autovehicule electrice accelerează puternic și plasează România înaintea unor țări puternice precum Statele Unite, Spania sau Italia, transmite Mediafax.

Județul Cluj este fruntaș pentru adoptarea autobuzelor electrice, orașul Cluj-Napoca având 41 astfel de autobuze, în timp ce Turda are întreaga flotă compusă din 20 de autobuze electrice.

Al doilea semestru al anului 2019 a adus o creștere accelerată a înmatriculărilor atât pentru vehiculele pur electrice (EV), cât și pentru cele electrice hibrid plug-in (PHEV). Din 50 de vehicule noi înmatriculate, unul a fost vehicul EV sau PHEV. Un total de 1.960 de autoturisme electrice și electrice hibrid plug-in au fost înmatriculate în cel de-al doilea semestru. Ponderea acestora din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut astfel la 2,2% în cea de-a doua jumătate a anului față de doar 0,9% în primul semestru, plasând România înaintea unor țări importante, precum Statele Unite, Coreea de Sud sau Japonia.

Numărul înmatriculărilor de autovehicule EV noi s-a triplat în al doilea semestru al anului 2019, în comparație cu primele șase luni, ajungând la peste 1.500 de unități. O creștere semnificativă s-a înregistrat și pentru înmatriculările autovehiculelor PHEV noi, ajungând la peste 450 de unități.

Această dezvoltare este cu atât mai importantă deoarece Romania este în primul rând o piață a mașinilor second-hand, doar 28% din autovehiculele înmatriculate în al doilea semestru al anului 2019 fiind noi. În cazul vehiculelor EV și PHEV, cota este de 72%, dovedind dorința cumpărătorilor de a beneficia de tehnologii auto de ultimă generație.

La finalul anului trecut, un număr de 43 de modele EV și PHEV puteau fi achiziționate, reprezentând circa 12% din numărul total de modele auto disponibile în portofoliul dealership-urilor din România. 27 din cele 43 de modele electrice disponibile sunt vehicule PHEV, în ușoară creștere cu 3 modele în ultimele 12 luni. În schimb, numărul modelelor EV s-a dublat față de anul precedent, ajungând la 16 modele. Cu toate acestea, oferta este încă restrânsă, ținând cont că dealearship-urile au în portofoliu peste 300 de modele auto.

Un alt factor care constrânge cererea pentru vehicule electrice este… Citește mai multe AICI!

Cea mai recentă ediție a studiului Roland Berger analizează oportunitatea introducerii autobuzelor electrice la nivelul orașelor mari. 40% din toate autobuzele din România aveau peste 20 de ani vechime la finalul anului trecut.

Tehnologia învechită și viteza redusă de deplasare determină un consum mai mare de carburant și nivel ridicat de emisii poluante. Din aceste motive, autobuzele electrice sunt o soluție ideală pentru înnoirea mijloacelor de transport, iar orașele mari prezintă un cadru ideal de implementare datorită traficului intens și al topografiei favorabile (teren predominant plat). Viteza medie a autobuzelor din București este între 10 si 15 km/h, iar limitele de viteza nu depășesc 70 km/h, ceea ce reprezintă condiții optime de operare pentru autobuzele electrice.

Unul din 20 de autobuze noi înregistrate în a doua jumătate a anului 2020 a fost un autobuz electric, o pondere mai mult decât dublă decât cea a vehiculelor electrice.

Județul Cluj este fruntaș pentru adoptarea autobuzelor electrice.

Deși autobuze electrice sunt așteptate în 2020 și în alte orașe (Brașov, Zalău, Sibiu, Iași și Suceava), termene concrete de introducere ale unor astfel de autobuze lipsesc în sudul României, inclusiv în București.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.