O singură ofertă a fost depusă în cadrul licitației pentru achiziționarea de lucrări necesare eliminării restricțiilor de viteză de pe raza sucursalei regionale Cluj a CFR Infrastructură. Oferta vine din partea asocierii Drum Asfalt – Zue. Aceeași asociere a mai depus oferte și pentru alte proiecte de tip Quick Wins ale administratorului căilor ferate din România.
Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv eliminarea restricțiilor și limitărilor de viteză existente și evitarea introducerii unora noi prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranţei circulaţiei.
Prin execuţia lucrărilor prevăzute în caietele de sarcini aferente fiecărui lot, se prognozează creşterea volumului de transport, cu tendinţe de dezvoltare socio-economică a zonelor, avȃnd un impact semnificativ.
Beneficiile anticipate de către Achizitor / Beneficiar prin achiziţionarea acestor lucrări vizează:
• îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată;
• eliminarea limitărilor şi restricţiilor de viteză existente şi evitarea introducerii unora noi;
• eliminarea costurilor datorate restricţiilor şi limitărilor de viteză;
diminuarea efectelor adverse asupra mediului;
• deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor și bunurilor;
• creșterea eficienței activității de operare și întreținere a rețelei de cale ferată din România;
• readucerea stării căii ferate în parametrii proiectaţi, fapt care duce la o atractivitate sporită a transportului feroviar.
Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ: lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe, în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menţionate în evidenţa căilor ferate şi în caietul de sarcini de către Beneficiar.
Durata contractului începe de la data semnării de către ambele părţi şi decurge până la data semnării de către ambele părți a Procesului Verbal de Recepție Finală a lucrărilor, reprezentând îndeplinirea tuturor obligațiilor. Durata de execuţie efectivă a lucrărilor este de maximum 24 de luni.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a estimat vineri că CFR Infrastructură ar putea reuși să atribuie până la finalul anului contracte pentru 100 – 110 loturi din cele circa 135 de tip Quick Wins.