Cea mai importantă mutare din industria auto europeană a ultimilor ani. General Motors a vândut marca Opel și operațiunile financiare europene către grupul francez PSA (Peugeot-Citroen).
În România sunt foarte mulți șoferi care conduc mașini marca Opel, dar puțini sunt cei care știu că pe 6 martie, Peugeot a achizționat mărcile Opel și Vauxhall. Se pare că valoarea tranzacției se ridică la 2.2 miliarde de euro, sumă în care intră atât operațiunile auto ale mărcilor Opel și Vauxhall în Europa (1.3 miliarde euro), cât și divizia financiară pe care GM a stabilit-o în Europa (0.9 miliarde euro).
În acest fel a luat naștere o nouă entitate care are de acum 17% din cota de piata datorita celor 5 marci bine implementate: Peugeot, Citroen, DS, Opel si Vauxhall, potrivit a1.ro.
Urmează prezentarea unei strategii de pozitionare și vânzare în viitorul apropiat, plan dezvoltat de conducerea celor doua mărci, Opel si Vauxhall, împreună cu PSA.
Se preconizează ca, odată cu implicarea francezilor, gama de automobile sa fie mai bogată, motoarele sa fie mai fiabile, iar vânzările să explodeze, readucând Opel acolo unde îi este locul: în topul celor mai bune mașini din lume.
Opel este astăzi o marcă eminamente europeană, Peugeot și Citroen vând doar 61% dintre mașinile lor pe acest continent, Grupul PSA fiind un jucător din ce în ce mai serios în China, acolo unde colaborările cu producători locali au dat roade în ultimii ani.