Gheorghe Șurubaru este cercetat de inspectorii Agenției Naționale de Integritate (ANI) pentru incompatibilitatea sesizată de președintele PSD Cluj-Napoca în urmă cu o lună de zile, afirmă surse din apropierea Prefecturii Cluj. Cei de la Prefectură ar fi primit o informare de la Oficiul Național pentru Registrul Comerțului (ONRC) în care ar fi anunțat că Șurubaru și-a schimbat responsabilitatea acționariatului și administrației societății către fiul său. Acesta arată în acest fel că recunoaște greșeala și încearcă să o acopere, uitând însă că timp de aproape un an de zile a fost într-o stare de incompatibilitate.

Viceprimarul PDL al municipiului Cluj-Napoca, Gheorghe Şurubaru, a deţinut funcţia de administrator în cadrul societăţii Euro Divers şi nu şi-a trecut pe declaraţia de avere nici acțiunile la societate, nici funcția în cadrul societății, care de altfel nu este permisă de lege. Acesta este în stare de incompatibilitate, iar preşedintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj, a făcut trei adrese pentru ca să se clarifice această situaţie: una către Agenţia Naţională de Integritate (ANI), una către Prefectura Cluj şi una către secretarul municipiului Cluj-Napoca, Aurora Ţărmure.

Mircea Jorj, preşedintele PSD Cluj-Napoca, îl acuză pe Emil Boc că acesta ştia despre această incompatibilitate şi nu a făcut nimic. Acesta îi cere de îndată demisia lui Gheorghe Şurubaru din funcţia de viceprimar al urbei.

 

Scrisoarea lui Jorj

 

“Mircea Jorj, în calitate de Preşedinte al Organizaţiei Municipale a Partidului Social – Democrat Cluj-Napoca, înaintez prezenta sesizare privind starea de incompatibilitate în care se află D-nul Gheorghe Şurubaru – acesta având în prezent atât calitatea de viceprimar al municipiului Cluj-Napoca, precum şi aceea de administrator al SC Euro Divers SRL, cu sediul social în municipiul Cluj-Napoca, Aleea Micuş nr. 1 ap. 107 – alături de soţia sa D-na Monica Anuţa Şurubaru.

Potrivit art. 87 din Legea nr. 161/ 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare:  Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu:  a) funcţia de consilier local; b) funcţia de prefect sau subprefect;     c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia;  d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice; e) funcţia de preşedinte sau de secretar al adunărilor generale ale acţionarilor sau asociaţilor la o societate comercială;  f) funcţia de reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale în adunările generale ale societăţilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului în adunarea generală a unei societăţi comerciale de interes naţional;  g) calitatea de comerciant persoană fizică; h) calitatea de membru al unui grup de interes economic;  i) calitatea de deputat sau senator; j) funcţia de ministru, secretar de stat, subsecretar de stat sau o altă funcţie asimilată acestora;  k) orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadru didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale.  (2) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti nu pot deţine, pe durata exercitării mandatului, funcţia de consilier judeţean. (3) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice. De asemenea, potrivit art. 91 din actul normative indicat anterior : “(1) Starea de incompatibilitate intervine numai după validarea mandatului, iar în cazul prevăzut la art. 88 alin. (2), după validarea celui de-al doilea mandat, respectiv după numirea sau angajarea alesului local, ulterior validării mandatului, într-o funcţie incompatibilă cu cea de ales local. (2) În cazul prevăzut la art. 89, incompatibilitatea cu calitatea de ales local intervine la data la care alesul local, soţul sau ruda de gradul I a acestuia devin acţionari. (3) Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie. Alesul local care devine incompatibil prin aplicarea prevederilor prezentei secţiuni este obligat să demisioneze din una dintre funcţiile incompatibile în cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi. (4) În situaţia în care alesul local aflat în stare de incompatibilitate nu renunţă la una dintre cele două funcţii incompatibile în termenul prevăzut la alin. (3), prefectul va emite un ordin prin care constată încetarea de drept a mandatului de ales local la data împlinirii termenului de 15 zile sau, după caz, 60 de zile, la propunerea secretarului unităţii administrativ-teritoriale. Orice persoană poate sesiza secretarul unităţii administrativ-teritoriale. (5) Ordinul emis de prefect potrivit alin. (4) poate fi atacat la instanţa de contencios administrativ competentă. (6) În cazul primarilor, prefectul va propune Guvernului stabilirea datei pentru alegerea unui nou primar, iar în cazul consilierilor locali şi consilierilor judeţeni, se va proceda la validarea mandatului unui supleant, potrivit prevederilor Legii nr. 70/1991 privind alegerile locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

Studiind declaraţia de interese completată la data de 05.07.2012 de D-nul Şurubaru Gheorghe, în calitatea sa de viceprimar al municipiului Cluj-Napoca, declaraţie publicată pe site-ul oficial al  Instituţiei Primarului Municipiului Cluj-Napoca – www.primariaclujnapoca.ro – observăm că acesta a omis să declare şi funcţia de administrator pe care o are la SC Euro Divers SRL, cu sediul social în municipiul Cluj-Napoca, Aleea Micuş nr. 1 ap. 107.

În susţinerea sesizării formulate, anexăm adresa nr. 30359  emisă de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la data de 20.05.2013 – document care certifica afirmaţiile mele anterioare.

Având în vedere aspectele prezentate, vă rog ca în baza atribuţiilor legale pe care le aveţi să verificaţi starea de incompatibilitate sesizată şi să dispuneţi măsurile legale ce se impun pentru sistarea acesteia”, arată Mircea Jorj, preşedinte al Organizaţiei Municipale a Partidului Social Democrat Cluj-Napoca.

Suntem curioși, dacă ancheta ANI și a inspectorilor de integritate va fi una imparțială, care va avea un rezultat concludent pentru sistemul judiciar românesc, arătându-le funcționarilor că nu pot încălca legea când au ei chef.

 

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.