Înainte de sfârşitul anului viitor, toate şcolile din România, din mediul gimnazial, vor avea internet, prin intermediul programului Internet Campus, derulat de Ministerul Învăţământului în parteneriat cu Ministerul Comunicaţiilor, a declarat luni Lucian Şova, ministrul Comunicaţiilor.
„Există un program la nivelul Ministerului Învăţământului, Internet Campus, care vizează introducerea internetului în mediul gimnazial, în toate şcolile din România. Acest proiect este întârziat, pentru că ar fi trebuit să fi început implementarea sa de mai bine de un an. Am reuşit ca în ultimele şase luni să deblochez şi dialogul cu Ministerul Învăţământului, dar, şi aşa, situaţia în care se aflau cei care aveau obligaţia să inventarieze şcolile în care există acest serviciu, având în vedere că e vorba de fonduri europene, doar acolo unde nu există acest serviciu, pentru a nu ne expune riscului de dublă finanţare. La acest lucru se lucrează. Neştiind câte şcoli sunt fără Internet astăzi, pot să vă promit că înainte de sfârşitul anului viitor toate şcolile din România, din mediul gimnazial, vor avea Internet Campus, prin intermediul programului derulat de Ministerul Învăţământului, în care Ministerul Comunicaţiilor este partener, iar organismul intermediar este finanţatorul acestui proiect”, a declarat Lucian Şova, ministrul Comunicaţiilor, citat de Mediafax.
Potrivit unui document MEN, în jur de 30% din şcolile din România nu au grupuri sanitare în interior, fiind afectaţi peste 230.000 de elevi.
Conform „Raportul Starea Copiilor Lumii 2017: Copiii în lumea digitală”, la nivel mondial 1 din 3 utilizatori de internet este copil, 71% din copii şi tineri sunt online comparativ cu doar 48% din populaţia totală. Cu toate acestea, 3 din 5 copii şi tineri africani sunt offline, comparativ cu doar 1 tânăr din 25 din Europa. Astfel, aproximativ o treime din tineretul lumii – 346 de milioane de persoane – nu dispune de conexiune online, ceea ce accentuează inechităţile existente în rândul copiilor şi le reduce posibilitatea de a participa la o economie care capătă tot mai mult un caracter digital.