Premierul Calin Popescu-Tariceanu a declarat, joi, ca sumele care vor fi alocate în acest an pentru Autostrada Brasov-Bors "vor depasi 400-450 de milioane de euro".
Potrivit primului-ministru, pâna acum au fost platiti 238 de milioane de euro, dar mai exista sume suplimentare alocate Ministerului Transporturilor, care vor fi platite pe masura realizarii si acceptarii lucrarilor. "Fata de alocarile bugetare initiale pentru Autostrada Transilvania, am majorat substantial, la rectificarea bugetara din luna iunie, alocarile pentru acest obiectiv de infrastructura. O sa discutam cu responsabilii Ministerului Transporturilor si cu constructorul, Bechtel, pentru a vedea, fata de graficul de lucrari existent, care este capacitatea de lucru în continuare si daca exista necesitatea unei realocari suplimentare pâna la finele acestui an, astfel încât sa existe posibilitatea punerii în functiune a unui tronson care sa ajute traficul din zona oraselor Cluj-Turda", a afirmat seful Executivului.
Premierul a evitat sa se pronunte în privinta costurilor totale ale Autostrazii Transilvania, aratând însa ca "studiul de fezabilitate s-a bazat pe o solutie, care ulterior s-a schimbat", fapt care va duce la cresterea costurilor. Initial, costurile totale ale autostrazii Transilvania au fost estimate la 2,2 miliarde de euro. Presedintele CNS Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, apreciaza ca pretul Autostrazii Brasov-Bors ar putea sa ajunga chiar la 6-6,5 miliarde de euro. Prim-ministrul Calin Popescu-Tariceanu a evaluat, joi, stadiul lucrarilor la Autostrada Transilvania, prilej cu care s-a deplasat în zona localitatii clujene Ciurila, în apropiere de Turda. El s-a aratat multumit de stadiul lucrarilor pe tronsonul pe care l-a vizitat si si-a exprimat speranta ca, în acest an, sa fie dati în folosinta primii kilometri ai autostrazii.
Calin Popescu-Tariceanu a declarat, dupa primii pasi pe care i-a facut pe asfaltul Autostrazii Transilvania, ca asteapta ca Ministerul Transporturilor sa se implice mai mult în problemele care tin de proiectul autostrazii, pentru ca lucrarile de executie sa se poata derula cât mai repede. "Lucrarile merg într-un ritm bun, însa cred ca este nevoie de o mai multa implicare a Ministerului Transporturilor, pentru a rezolva problemele care apar în acest gen de lucrari", a declarat premierul cu ocazia vizitei efectuate pe unul dintre santierele autostrazii, în zona Turda, unde au fost turnati primii sase kilometri de asfalt. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat si el, în data de 12 iunie, tronsoanele din zona Cluj ale autostrazii, ocazie cu care s-a aratat nemultumit de ritmul derularii lucrarilor, exprimându-si totusi speranta ca în acest an vor fi terminati primii 25 de km ai autostrazii si ca vor intra în lucru alte doua tronsoane. Autostrada Transilvania va avea 415 kilometri, între localitatile Brasov si Bors, iar termenul de finalizare, fixat initial pentru anul 2012, a fost prelungit pâna în 2013. (A.R.)