Eveniment de-a dreptul suprarealist, week-end-ul trecut, la Floreşti! În noaptea de sâmbătă spre duminică, doi bărbaţi, însoţiţi de soţia unuia dintre ei au apelat la serviciile unei firme de taximetrie din Floreşti, anunţând dispecera că deţin şi un căţel Bichon. Aveau doi, fapt care – susţin bărbaţii – l-a enervat la culme pe taximetristul sosit la comandă. După discuţii în contradictoriu, considerând că nu face faţă evenimentului, acesta a apăsat butonul de panică şi mai mulţi colegi au venit la faţa locului, începând o bătaie ca-n filme.
“Când a văzut cum ne bat, soţia a făcut, pur şi simplu, pe ea”!
Pop şi Baboş, ambii domiciliaţi în comuna Floreşti, sunt cumnaţi. Pop, floreşteanul în vârstă de 47 de ani, are un plasture aplicat la degetul mic al mâinii drepte – susţine el – de la o crestătură de briceag făcută de un taximetrist, în timpul încăierării. Cumnatul său, Baboş, un bărbat mult mai tânăr, are ochiul umflat, după o lovitură încasată în noaptea de pomină. Povesteşte Pop, în incinta I.M.L. Cluj, unde cei doi sosiseră pentru a fi consultaţi de medicii legişti: “În noaptea de sâmbătă spre duminică a săptămânii trecute, după o vizită făcută unor rude, împreună cu soţia şi cu cumnatul, în cartierul Terra, am dorit să ne îndreptăm către casă. Aşa că am dat telefon după un taxi, înştiinţând dispecera că avem cu noi un căţel Bichon. Aceasta ne-a răspuns, până la urmă, că un coleg de-al ei a acceptat comanda şi respectivul ne va duce la destinaţie, chiar şi cu căţelulşul la noi ”. Intervine în discuţie Baboş: “Eu m-am aşezat pe scaunul de lângă şofer, cu căţelul în braţe, iar cumnatul cu soră-mea, în spate, cu celălalt. Nu doream să parcurg întreg traseul, ci doar vreo 500 de metri, până la un magazine. Iar când taximetristul a protestat pentru că avem doi căţei cu noi – şi nu unul cum declarasem – i-am spus acestuia că nu-i nicio problemă, renunţ şi cobor”. Pop arată mai departe că în secunda următoare taximetristul a izbucnit, cu înjurături ce nu pot fi reproduse, cel mai blând apelativ fiind cel de “ţigani”, ordonându-le apoi să coboare cu toţii din autoturism. La care Pop i-a spus că refuză să coboare, fiindcă nu-l deranjase cu nimic – însă, până la urmă văzând îndârjirea şoferului, au coborât toţi trei. ”Am coborât, iar taximetristul s-a pus în mişcare, vreo 2-3 metri, după care a dat cu spatele să ne intimideze că vine peste noi şi făcea lucrul acesta în mod repetat, dând în faţă şi apoi în spate. Asta pentru că îi spusesem că-i facem plângere la firmă. Apoi a dat indicativ 100, astfel că în 2-3 minute au apărut vreo 8 taximetre din care au coborât mai mulţi bărbaţi, puşi pe harţă. Unul dintre ei avea la el un briceag , cu care, în învălmăşeală, m-a crestat la degetul mic de la mâna dreaptă, iar cumnatul a încasat, de la ceilalţi, o serie de pumni în cap şi în ochi. În tot acest timp, urletele nevestei mele, care făcuse, pur şi simplu pe ea, au sensibilizat un călător coborât din autobuzul M22, care a sunat la numărul de urgenţă 112, alertând poliţia”, declară, indignat, Pop.
“Vom merge până la capăt ca să ne găsim dreptatea”!
Acesta arată, de asemenea, că la venirea poliţiştilor din Floreşti, taximetriştii s-au făcut nevăzuţi, cu toţii: “Poliţiştii m-au găsit doar pe mine, plin de sânge, pe cumnatul, bătut-măr şi pe soţie, în stare de şoc, aşa cum vă spuneam. Apoi a sosit curând şi SMURD-ul şi m-a transportat la spital. În continuare, am făcut plângere la poliţie, împotriva taximetristului cu indicativul 09, cel sosit la comandă, dar şi a celui cu indicativul 03, pe care îl bănuim că ar fi dat cu cuţitul. De asemenea, a făcut plângere şi soţia, care e în continuare traumatizată după incident”. Între timp, cei doi sunt invitaţi în cabinet, la consult şi se întorc, după câteva minute de şedere, cu certificate medico-legale în care li s-au recomandat, astfel: lui Pop, între 8 şi 9 zile de îngrijiri medicale, iar lui Baboş între 5 şi 6. Primul arată mai departe că va face plângere şi împotriva firmei de taximetrie, fiindcă dispecera a refuzat – a doua zi – să-i confirme indicativul celui care a preluat comanda şi, de asemenea, i-a ascuns numărul de telefon al patronului firmei, pe care dorea să-l informeze despre incident „De asemenea, pentru tot ceea ce am pătimit, vom merge şi în instanţă şi nu ne lăsăm, orice s-ar întâmpla”, adaugă Pop, cu fermitate în glas, înainte să părăsească, alături de cumnatul său, incinta I.M.L. Cluj.
Reacţia oficială a firmei de taximetrie
“În urma discuţiilor avute cu colaboratorii companiei HeraTaxi SRL (Taxi Speed Floreşti) declarăm că incidentul neplăcut care a avut loc în data de 23.01.2016 , în jurul orei 22.30 dintre un şofer de taxi şi un client al acestuia s-a desfăşurat în următoarele circumstanţe:
Clientul “X” (erau 3 persoane însoţite de 2 câini) a chemat o maşină la adresa din Str. Şesul de Sus nr. 171 Floreşti, fără să îi menţioneze dispecerei că deţine şi doi câini, pe care îi va transporta. În momentul în care maşina a ajuns la destinaţie şoferul i-a rugat politicos pe clienţi să îşi ţină câinii în braţe sau măcar pe jos, să nu murdărească bancheta. Clienţii, care se aflau în stare de ebrietate i-au vorbit foarte urât şoferului de taxi şi au spus că fac ce vor ei din moment ce plătesc cursa. Şoferul a decis să nu mai continuie cursa şi să le cheme altă maşină de taxi. În momentul în care a ajuns cea de a doua maşină, clienţii au avut aceeaşi atitudine recalcitrantă şi cu cel de-al doilea şofer – menţionez că toate injuriile pe care clienţii le-au adus şoferului s-au auzit pe canalul de lucru (acesta fiind blocat prin apăsarea butonului de panică). În acel moment şoferul de taxi a decis să oprească maşina şi să nu mai continue cursa. Din păcate şoferul avea geamul deschis în momentul când clienţii au coborât. Unul din clienţi l-a atacat brutal pe şoferul de taxi şi l-a vătămat corporal (spărgându-i buza). În acel moment şoferul a dat indicativul “100” la adresa mai sus menţionată. Ca să întelegem mai bine: indicativul “100” în taximetrie se foloseşte în cazuri de forţă majoră, în cazul în care unul din şoferi este agresat. La faţa locului au ajuns în jur de 7-8 maşini de taxi, şi ceilalţi şoferi nu au făcut altceva decât să îl calmeze pe clientul recalcitrant. Am înteles că în acel moment s-a blocat circulaţia preţ de câteva minute, însa clienţii nu au fost atacaţi violent, aşa cum susţin. Unul din clienţi, care de fapt şi-a prins mâna în uşa maşinii, susţine că urmele de pe mâna dreaptă se datorează acţiunilor violente a taximetriştilor şi nu din cauza neatenţiei sale. Mai degrabă a fost o discuţie verbală aprinsă decât un incident violent, aşa cum susţin acei clienţi ai companiei. După incidentul menţionat în noaptea din 23.01.2016, şi în ziua de 24.01.2016 respectivul client a sunat încontinuu la dispecerat şi a ameninţat operatorul radio-telefonist cu diverse lucruri: “vin la sediu şi îţi dau foc”, “vă bag în spital pe toţi” etc. Menţionăm că la locul incidentului, pentru constatare, a fost prezent un echipaj al poliţiei Floreşti, care poate confirma spusele noastre. Ne pare rău pentru acel incident, însă în asemenea cazuri prioritară pentru noi este siguranţa şoferilor. Cu stimă, administrator, Fodor Levente”.
Punctul de vedere al I.P. J. Cluj
La această oră, cazul este deja înregistrat la Parchet, şi-şi va urma cursul. “La data de 23 ianuarie a.c., în jurul orei 22:40, politiştii au intervenit pe strada Şesu de Sus, din Floreşti, pentru aplanarea unui conflict, iscat între mai multe persoane, referitor la o comandă de transport. La fata locului, politiştii au oferit îndrumări legale.La nivelul Secţiei 6 Poliţie Rurală Floreşti a fost depusă o plângere sub aspectul săvârşirii infracţiunii de lovire sau alte violenţe, politiştii efectuând cercetări pentru lămurirea tuturor aspectelor”, a declarat pentru Gazeta de Cluj, Carmen Jucan purtător de cuvânt al I.P.J. Cluj.
Dupa incidentul mentionat in noaptea din 23.01.2016, si in ziua de 24.01.2016 respectivul client a sunat incontinuu la dispecerat si a amenintat operatorul radio-telefonist cu diverse lucruri: “vin la sediu si iti dau foc”, “va bag in spital pe toti” etc
Mentionam ca la locul incidentului pentru constatare a fost prezent un echipaj al politiei Floresti pentru constatare, care pot confirma spusele noastre.
Ne pare rau pentru acel incident insa in asemenea cazuri prioritara pentru noi este siguranta soferilor.
Cu stima,
Administrator
Fodor Levente