Teapa cu materiale la DRDP

Constructia drumurilor a fost intotdeauna un mister pentru roman. Soselele de proasta calitate sunt o marca inregistrata a Romaniei, care ne-au facut mai celebri decat performantele noastre in orice domeniu. Un exemplu este chiar o lucrare efectuata de catre un gigant constructor francez, FCC, care a facut un ”blat” cu fostul director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri(DRDP) Cluj, Ion Pantelimon. Informatiile au fost sesizate ministrului transporturilor Ovidiu Silaghi de catre presedintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj.

Familia Pop ar putea fi şi ea implicata in scandalul de la DRDP. Soţia lui Mircea Pop, noul şef de la divizia Resurse Externe al CNADNR, lucreaza chiar la biroul de analize din DRDP. Biroul acesta a fost implicat in trucarea analizelor materialelor pentru lucrarea din Dej. Firma FCC este cunoscuta pentru relaţiile sale, iar Ion Pantelimon s-ar parea ca a reuşit sa se inţeleaga destul de bine cu subcontractorii societaţii.
Favoritii banilor publici nu sunt si favoritii calitatii. Daca intarzierea lucrarilor efectuate de FCC la autostrada Arad-Timisoara au fost reclamate de Emil Boc pe vremea cand acesta era prim-ministru, acum cei de la FCC sunt reclamati pentru lucrari din judetul Cluj.
Societatea a avut in 2009 o cifra de afaceri uluitoare de 286 de milioane si un profit de 45 de milioane.  Raportat la numarul de angajati, respectiv 352, ar rezultat ca fiecare om care lucreaza in firma a strans pentru patronii societatii 120.000 de lei.

Legaturi la cel mai inalt nivel

Una dintre persoanele care ii apara pe FCC este nimeni alta decat Simona Neagu, avocata care a aparat si statul roman si compania Bechtel in cadrul aceluiasi proces. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat decizia Companiei Naţionale de Cai Ferate „CFR” S.A., prin care consorţiul format din FCC Construccion, Alpine Bau, Azvi si Straco Grup fusese descalificat in ceea ce priveşte oferta depusa in proiectul de reabilitare a tronsonului Vinţu de Jos – Simeria, parte integranta a secţiunii Coşlariu – Simeria. Avocatii NNDKP au reprezentat cu succes consorţiul in contestarea deciziei nelegale a CFR de a descalifica oferta depusa in procedura de licitaţie publica pentru atribuirea contractului de execuţie a lucrarilor de construcţii şi instalaţii pe acest tronson. Conform deciziei CNSC, CFR a fost obligata sa reevalueze oferta consorţiului, respectiv ofertele operatorilor economici implicaţi in procedura şi sa emita un nou raport al procedurii de atribuire, cu respectarea legislaţiei privind licitaţiile publice. Astfel, decizia CNSC dovedeşte conformitatea ofertei consorţiului FCC – Alpine – Azvi – Straco şi nelegalitatea deciziei CFR de a respinge aceasta oferta, cu cca 22 de milioane de euro mai economica decat cea a asocierii declarate iniţial caştigatoare a licitaţiei. Din partea NNDKP proiectul a fost coordonat de Simona Neagu (partener in practica de litigii) şi a beneficat de sprijinul practicii de achizitţi publice  coordonate de Adina Chilim-Dumitriu.

Grupul spaniol de constructii FCC Construccion este unul dintre cei mai mari constructori si a avut o cifra de afaceri de 110 milioane de euro in 2010.  In ultimii doi ani, FCC Construcción a finalizat reabilitarea a 150 de kilometri de drumuri naţionale, şi anume doua tron¬soane din drumul naţional DN 1C (Cluj -Livada, respectiv Livada – Dej), precum şi DN6 Timişoara – Lugoj şi DN 66 Filiaşi – Rovinari. FCC Construcción este, alaturi de italienii de la Astaldi, constructorul Pasajului Basarab, unul dintre cele mai ambiţioase şi mai scumpe proiecte urbane din Romania la capitolul infrastructura. Pasajul denivelat superior Basarab, lucrare in valoare de circa 150 mil. euro, ar urma sa fie finalizat la sfarşitul lunii mai. In prezent, FCC Construcción mai lucreaza tot cu Astaldi şi la autostrada Ti¬mi¬şoara – Arad, proiect in valoare totala de 194 mil. euro, precum şi la cen¬tura mu¬ni¬ci¬piu¬lui Constanţa (192 mil. euro), in timp ce pentru varianta ocoli¬toare a Aradului (173 mil. euro) FCC Con-strucción colaboreaza cu austriecii de la Porr Technobau.
In prezent, principalele pieţe din Est pe care FCC este prezenta prin subsidiare cu activitaţi permanente sunt Romania şi Polonia, in celelalte state din regiune con¬tractele fiind punctuale, aşa cum se in¬tampla in Bulgaria, unde FCC Con¬strucción participa la construirea podului de peste Dunare dintre Calafat şi Vidin.

 Sesizarea PSD

Catre,
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii
Domnul Silaghi Ovidiu Ioan

Prin prezenţa Organizaţia Municipala PSD Cluj-Napoca, cu sediul in Cluj-Napoca, str. Piata
Avram Iancu nr. 11, Jud. Cluj, reprezentata prin preşedinte Jorj Mircea, va

SESIZAM

O situaţie care necesita o verificare din partea specialiştilor din ministerul pe care il
conduceţi o reprezinta reparaţiile la covorul asfaltic turnat in toamna anului 2011 pe DN1c pe
sectorul Dej-Ileanda, executate in perioada 17-20 aprilie 2012. Aceste reparaţii au fost facute
pentru a se ascunde o lucrare executata cu materiale necorespunzatoare.
Mai precis din informaţiile pe care le deţinem de la persoane care au asistat la lucrarile
efectuate de FCC sub directa indrumare a directorului DRDP Cluj Ioan Pantelimon , casetele
sapate de ambele parţi a drumului din Dej pana in Caşeiu au fost umplute cu un pamant pietros
excavat dintr-un boţ de deal din localitatea Muncel, comuna Caţcau (va putem indica cu exactitate
locul de exploatare), in loc de balast cum este prevazut in documentaţia de execuţie. Dupa cum
se ştie pamantul reţine apa producand deformaţii mari in urma ingheţului, iar dupa dezgheţ
apar inevitabil burduşirile. Pamantul pus in loc este mult mai ieftin decat balastul scos din albia
Someşului, iar preţul incasat de la DRDP este preţ de balast. Firma de la care a cumparat pamantul
pietros pe post de balast se numeşte TRANSAGROPLAST SRL DEJ al carei proprietar Capilnaş
Vasile este un apropiat al directorului Pantelimon. Ulterior a fost aşternut primul strat de
mixtura asfaltica de tip AB2 care a fost fabricat şi pus in opera fara a respecta reteta de fabricatie
a mixturii si tehnologia de asternere pe tot sectorul de drum Dej-Ileanda. Astfel in aceasta
primavara stratul de asfalt asternut in toamna anului 2011 prezinta degradari majore pe intreaga
suprafata a drumului(agregate dezanrobate care se desprind devenind un real pericol pentru
parbrize favorizind derapajul autovehiculelor si o serie de gropi in asfaltul nou turnat). Se pare ca
inginerii de la consultanta Bobos Mircea si Revnic Emil au incercat sa opreasca de mai multe ori
lucrarile pentru aceste neconformitati tehnice, dar au fost amenintati cu demiterea.
In felul acesta pentru profitul catorva persoane o lucrare care a fost platita din banii
contribuabililor si de care trebuiau sa profite toti cei care folosesc drumul respectiv, ajunge sa se
degradeze prematur si sa necesite reparatii costisitoare si repetate.
Printr-o expertiza tehnica, prelevand probe din fundamental drumului si din locatia indicata
se poate demonstra faptul ca la laboratorul DRDP Cluj au fost folosite alte probe decat cele din
santier.

De curand au fost facute reparatii la covorul asfaltic turnat in tomna anului 2011 pe DN1c
pe sectorul Dej-Ileanda, executate in perioada 17-20 aprilie 2012 si ca dovada va prezentam
fotografiile anexate (pozitiile km se vad inscrise pe asfalt, care necesita a fi frezat in totalitate ).

Presedinte P.S.D. Cluj-Napoca
JORJ Mircea

 Contracte importante ale FCC Construcción
•    Pasajul Basarab din Capitala, construit in asociere cu italienii de la Astaldi (valoarea contractului – 150 de milioane de euro).
•    Autostrada Timişoara – Arad, construita in consorţiu cu Astaldi (valoarea contractului – 194 milioane de euro).
•    Centura municipiului Constanţa, construita in consorţiu cu Astaldi (valoarea contractului – 192 milioane de euro).
•    Centura municipiului Arad, construita in asociere cu austriecii de la Porr Technobau (valoarea contractului – 173 milioane de euro).

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.