Gazeta de Cluj a prezentat în urma cu câteva luni modul de a actiona a reprezentantilor Eurial Leasing. Cazul pagubitilor firmei de leasing a ajuns pâna în Parlamentul României si la ANPC. Cu toate acestea, apar în continuare reclamanti, pacaliti, victime ale firmei Eurial.
În urma cu câteva luni, Gazeta de Cluj reclama faptul ca practicile Eurial Leasing nu sunt întru totul corecte. A devenit o obisnuinta pentru clientii firmei sa primeasca facturi cu întârziere, dupa data oficiala de plata sau sa apara din senin penalizari pe acestea.
În urma plângerilor unor cetateni din Cluj, deputatul Mircia Giurgiu a ridicat problema si în Parlamentul României si a transmis o interpelare Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pe aceasta tema. Raspunsul acestora, în schimb, a fost destul de evaziv si nu a lamurit problema.
Masina platita, confiscata
O clujeanca, Florica Ciobanu a dorit sa cumpere o masina Peugeot 307. La recomandarea dealerului oficial Peugeot, ea a apelat la serviciile firmei de leasing Eurial, fara a sti ca aceasta este, de ceva vreme contestata de foarte multi dintre clientii sai.
Un timp situatia parea a fi normala. Ulterior ea a constatat ca facturile îi veneau cu întârziere, uneoti chiar doua în aceeasi luna, dupa data scadentei. La a 15-a rata a constatat ca pe factura apar penalizari. A încercat sa apeleze telefonic firma pentru a cere lamuriri, dar nu a reusit. La numarul de telefon din contract nu raspundea nimeni si era nevoita sa asculte minute întregi muzica robotului telefonic.
Surprinzator, în luna urmatoare penalizarile nu mai apreau pe factura. Si mai ciudat…la mijlocul lunii martie a fost cautata de catre reprezentantul unei firme de ridicari de masini veniti sa îi confiste Peugeotul, în buna parte platit.
Fara prea multe explicatii cei de la firma de ridicari au cerut masina si au luat-o. Rodica Ciobanu a declarat ca „le-am dat masina de buna voie si îmi pare rau, nu trebuia sa o fac”. Ridicarea masinii s-a facut doar prin întocmirea unui simplu proces verbal, fara a fi respectati pasii normali prevazuti de legislatia în vigoare.
Baietii de la ridicari, în schimb, i-au lasat un numar de mobil. Clienta Eurial platitoarea si fosta posesoare a masinii Peugeot a apelat numarul respectiv si…surpriza…cineva i-a raspuns cineva de la Bucuresti- Ea a cerut o situatie contabila pentru a clarifica situatia platilor si a masinii si, ulterior, sfatul unui expert contabil.
Revoltata ea a plecat la Bucuresti pentru a lamuri o data pentru totdeauna lucrurile.
Pestele de la cap se-mpute…
În capitala, cadrul didactic clujean a reusit sa ajunga în birourile firmei. Aici a obtinut o situatie contabila noua care nu era identica cu prima si nici nu semana cu cea care reiesea din facturile si bonurile pe care le avea acasa, pastrate cu grija.
Aici ea si-a prezentat facturile precum si situatia contabila facuta cu ajutorul expertului angajat de ea. Cei de la Eurial au dat înapoi deoarece reiesea din documentele clujencei ca firma de leasing a încasat facturi neînregistrate, rate platite de doua ori si ca exista, în paralel, trei situatii contabile diferite, ceea ce e inadmisibil pentru orice firma din România.
Astfel, nu se stie de unde, femeia a aflat ca mai trebuie sa plateasca înca 3200 RON, suma majorata ulterior la 7200 RON, deoarece penalizarilor li s-a mai adaugat taxa de ridicare auto si plata serviciilor celor care i-au luat si i-au dosit masina.
Deputatul clujean Mircia Giurgiu, a declarat ca acesta nu este un caz izolat si ca va încerca, în continuare, sa faca ceva pentru a stopa cazurile de gen si bataia de joc a celor de la Eurial Leasing.
Ligia Popa