Saptamâna trecuta Alin Tise a tinut prima conferinta de presa în calitate de presedinte al Consiliului Judetean Cluj. Tise a profitat de acesta ocazie pentru a face publice neregulile sesizate la fosta administratie judeteana liberala: “Administratia judeteana pe care am gasit-o este obosita, ineficienta si care functioneaza din inertie, a declarat acesta.

Noul presedinte al Consiliului Judetean a iesit marti, 16 septembrie la rampa si a acuzat oficial vechea conducere de comiterea de ilegalitati în cazul contractului în virtutea caruia a fost construit mall-ul din Gheorgheni. Mai mult acesta a declarat oficial ca, si dupa caderea fostei conduceri din fruntea CJ, situatia derularii contractului este neclara si defavorabila clujenilor. El a precizat ca Iulius Group nu respecta clauzele contractuale si ca stabileste sumele pe care le plateste fara a lua în calcul si profitul, asa cum prevedeau documentele semnate de Marius Nicoara, Iulian Dascalu si Ion Presecan, directorul UniversT.

Iulius Mall + Nicoara = love

Problema terenului pe care a fost construit centrul comercial Iulius Mall din Gheorgheni a fost, de departe cel mai “apetisant” subiect dintre cele prezentate de noul presedinte al CJ Cluj. Presedintele Consiliului Judetean a acuzat vechea administratie ca a adaugat cinci acte aditionale la contractul initial al mall-ului fara ca acestea sa fie aprobate de plenul forului judetean: “Au fost încheiate cinci acte aditionale, care nu au fost aprobate prin votul consilierilor judeteni si care nu au fost înregistrate nicaieri la Consiliul Judetean, ci doar la Univers T. Astept o explicatie din partea Directiei Juridice cu privire la acest aspect”, a afirmat presedintele CJ. În plus, aceste acte nu au avizul directiilor din cadrul Consiliului Judetean si patru dintre ele nici macar nu sunt înregistrate la CJ. “Actele fac referire la anumiti termeni din contract, la clauzele privind modalitatile si termenele de plata si chiar la schimbarea terenului. Actele sunt semnate de fostul presedinte al Consiliului Judetean (n.r. Marius Nicoara), de directorul Univers T (n.r. Ioan Presecan), de presedintele Iulius Mall (n.r. Iulian Dascalu) si de înca o persoana ce nu a putut fi identificata. Totodata, Tise considera ca s-a comis o eroare în organizarea licitatiei, fosta administratie implicându-se în mod direct în organizarea acesteia: “Fosta conducere nu ar fi trebuit sa se implice în organizarea licitatiei pentru mall pentru ca tabular pe terenul pe care s-a realizat aceasta investitie este Univers T, nu Consiliul Judetean. Asa cum Consiliul Judetean nu s-a implicat în licitatiile de la Tetarom sau în licitatia pentru modernizarea hotelului Univers T, nici în licitatia privind asocierea cu Iulius nu ar fi trebuit sa se implice”, a afirmat Tise. Mai mult decât atât acesta a mai afirmat ca a depistat posibile nereguli si în privinta platii redeventei pe care Iulius Mall s-a obligat sa o achite Consiliului Judetean. Conform contractului, Iulius Mall trebuie sa achite lunar 25% din profit, dar nu mai putin de 45.000 de euro. “Vreau sa atrag atentia asupra faptului ca Iulius Mall a platit în avans patru rate a câte 45.000 de euro pe luna, în perioada în care nu era functional. Apoi suma a functionat ca si plata pentru perioada noiembrie 2007 – martie 2008, perioada în care mall-ul functiona si avea alte profituri. Nimeni nu a verificat daca pe cele patru luni de avans achitat profitul nu depaseste suma minima obligatorie de 45.000 de euro”, a explicat Alin Tise.

Ilegal non-stop, la UniversT

În cadrul aceleiasi conferinte de presa Tise a declarat ca directorul Univers T a reziliat contractul cu firma DeBeCo pentru lucrarile pe care aceasta trebuia sa le execute în interiorul complexului dupa ce acesta a fost ales în functia de presedinte al CJ. Univers T va colabora pe viitor cu firmele subcontractate de firma cu care initial s-a încheiat contractul, fapt care contravine practicilor si reglementarilor legale. “În momentul de fata suntem blocati. Fiecare dintre cele doua parti invoca nerespectarea contractului de catre cealalta parte”, a afirmat Tise. Acesta a mai precizat ca societatea care ar fi trebuit sa renoveze hotelul Univers T, SC DeBeCo SRL nu a respectat clauzele contractuale si a întârziat lucrarile cu trei luni. Între SC Univers T SA si firma DeBeCo exista în acest moment un litigiu de natura juridica. În plus, conducerea executiva a SC Univers T SA  a pus la dispozitia Consiliului Judetean informatii incomplete, contradictorii, care nu aduc clarificari asupra situatiei generate de acest conflict. “Avem de-a face cu o situatie care iese din cadrul legal. Pe de o parte licitatia, de la început, a ridicat semne de întrebare, în conditiile în care la selectia de oferte s-au prezentat mai multe societati, dar la momentul final al licitatiei a ramas doar una. Directorul Univers T paseaza responsabilitatea asupra CJ, în conditiile în care finalizarea acestor documente s-a facut fara respectarea etapelor prevazute de lege”, a  afirmat Alin Tise. În aceste conditii, presedintele Consiliului Judetean a anuntat faptul ca a dispus efectuarea unui audit în aceasta problema, urmând ca în functie de rezultatul acestuia sa se ia masurile necesare pentru îndreptarea situatiei.

„Directiile nu comunica între ele, exista o lipsa de comunicare si la nivelul corespondentei. Nu o sa accept niciodata în Consiliul Judetean niste functionari care nu mai doresc sa faca treaba, care asteapta doar sa treaca anii pentru a putea iesi la pensie. Am avut o discutie si cu directorii si le-am spus nemultumirile mele. Acolo unde lucrurile au mers prost am cerut pâna si demisia respectivului director. Celorlalti le-am dat un timp sa-si revizuiasca problemele, iar daca problemele persista le voi cere si altora demisia de onoare. Pâna si functionarii care trebuiau sa respecte caietele de sarcini nu au facut-o. De aceea toate licitatiile mari au fost contestate. Acesti functionari trebuie sa înteleaga ca sunt platiti din banii clujenilor”, a declarat Tise.

 “Vreau sa atrag atentia asupra faptului ca Iulius Mall a platit în avans patru rate a câte 45.000 de euro pe luna, în perioada în care nu era functional. Apoi suma a functionat ca si plata pentru perioada noiembrie 2007 – martie 2008, perioada în care mall-ul functiona si avea alte profituri. Nimeni nu a verificat daca pe cele patru luni de avans achitat profitul nu depaseste suma minima obligatorie de 45.000 de euro”, a explicat Alin Tise.

Adina Fartusnic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.