Search Engine Optimization sau SEO reprezintă o ramură a marketingului digital esențială pentru magazinele online, dar și pentru majoritatea afacerilor care își doresc să rămână competitive pe piață. SEO presupune un set de strategii și tehnici aplicate cu scopul de a îmbunătăți poziția unui site în SERP, să aducă mai multe vizibilitate paginilor dintr-un site și, implicit, produselor sau serviciilor promovate. 

Prin atragerea de trafic organic de calitate pe site se poate crește notorietatea, pot crește vânzările, poate scădea bounce rate-ul etc. Practic, SEO poate ajuta o afacere pe numeroase planuri, iar în funcție de obiectivele sau nevoile prezente, SEO va fi abordat din diferite unghiuri. În zilele noastre, succesul online al unei afaceri a fost obținut, fără doar și poate, și cu ajutorul tehnicilor și strategiilor SEO. 

Deși importanța sa pentru promovarea online nu poate fi contestată, există în continuare anumite aspecte despre care nu se discută îndeajuns. Stăpânirea acestor aspecte și optimizările ulterioare care vor fi aduse ar putea reprezenta elementul de diferențiere dintre tine și competiție, poate fi acel boost de care ai nevoie pentru a obține prima poziție în SERP sau pe piață. 

Iată, așadar, principalele probleme din lumea SEO despre care ar trebui să se discute mai mult: 

  1. SEO pentru conținutul video 

Conținutul video se află într-o pantă ascendentă, iar afacerile care nu se aliniază trendului vor avea de pierdut. Bineînțeles, nu este îndeajuns să postezi conținut video, ci trebuie să te asiguri că acesta este relevant, util pentru utilizatori și, în mod evident, optimizat SEO. Când vine vorba despre YouTube SEO există o serie de factori de ranking și de guidelines asemănătoare cu cele aplicate pentru Google. Postarea de clipuri optimizate pe YouTube va asigura o vizibilitate nu doar pe această platformă, ci și pe Google – și în rezultatele de aici sunt afișate videoclipuri pentru acele queries care au o componentă vizuală puternică. Gândește-te la căutările tip „cum să..?”, „îngrijirea..” etc. pentru care o parte din SERP este compusă din clipuri de pe YouTube.

  1. Black hat SEO

Aplicarea tehnicilor black hat SEO sunt, mai devreme sau mai târziu, penalizate de către algoritmul Google. Dacă unii specialiști îți vor promite rezultate „peste noapte”, creșteri spectaculoase sau dublarea vânzărilor într-o săptămână, s-ar putea să aplice tehnici tip black hat. Deși ar putea obține un boom pozitiv pentru site-ul tău, acesta va fi penalizat de Google și îți poate afecta grav reputația. Practicile etice dubioase nu își au locul când vine vorba de SEO, iar despre acest lucru nu se vorbește îndeajuns. Când urmează să discuți cu specialiștii unei agenții, asigură-te că tehnicile și strategiile pe care le-au pus la punct se aliniază cu principalele guidelines oferite de Google și că abordarea este una corectă. 

Sfat: există anumite tehnici care se încadrează în tehnicile grey hat SEO. Deși ele nu sunt neapărat penalizate de Google, ar putea avea consecințe negative dacă nu sunt aplicate cu grijă. Încearcă să stai departe de ele dacă te ocupi singur de campania SEO și nu ai multă experiență sau apelează la ajutorul specialiștilor care te pot ajuta să navighezi mai ușor prin lumea SEO și toate tehnicile mai mult sau mai puțin etice.

  1. Importanța migrării site-ului la momentul potrivit

Necesitatea migrării unui site se poate datora unei serii de factori – de la creșterea magazinului online și nevoia de o platformă mai complexă, la nevoia pentru o platformă mai intuitivă și ușor de folosit, SEO friendly etc., migrările trebuie să fie tratate cu multă seriozitate. Realizate incorect, ele pot afecta toate eforturile SEO făcute până în prezent. Realizate corect, ele pot ajuta site-ul să ajungă mai sus în SERP, pot ajuta afacerea să aibă clienți mai mulțumiți, să ofere un site UX friendly etc. Nu trebuie să te ferești de o migrare dacă a devenit evidentă nevoia pentru a o implementa, dar trebuie să cunoști îndeaproape pașii corecți pentru migrarea unui site și să colaborezi cu specialiști care te pot ajuta în acest demers. De asemenea, apelează la o agenție precum Limitless.ro pentru a obține recomandări SEO pe care să le aplici pentru a te asigura că totul va merge bine post-migrare.

  1. Ignorarea importanței local SEO

În funcție de fiecare afacere în parte, local SEO poate influența mai mult sau mai puțin vânzările și numărul de clienți. Pentru afaceri din zona HoReCa, pentru cei care oferă servicii, dar și pentru diverse magazine sau showroom-uri etc., local SEO poate oferi un boost semnificativ numărului de lead-uri și clienți. Acest aspect SEO este adesea ignorat în favoarea unor strategii mai generale, însă contul Google Business Profile ar trebui pus la punct cât mai devreme în timpul campaniei SEO, iar clienții ar trebui încurajați să lase recenzii și ratinguri. Bineînțeles, acestea trebuie gestionate corespunzător, fiecare recenzie poate primi un răspuns pentru a le arăta potențialilor clienți/lead-uri că ești implicat cu adevărat în bunul mers al afacerii tale.

  1. Core Web Vitals

Core Web Vitals se concentrează pe experiența utilizatorilor, fiind introduse drept factori de ranking relevanți pentru performanța site-ului. Cu toate acestea, încă există numeroase site-uri care nu sunt optimizate corespunzător, în așa fel încât să se alinieze acestor metrici. Un site ar trebui să se încarce rapid atât atunci când este accesat de pe desktop, cât și atunci când este accesat de pe mobile. Deși poate părea un element greu de bifat pe lista optimizărilor, specialiștii te pot ajuta să obții un site cu timpi performanți de încărcare, care să se încadreze în recomandările Google privind metricii Core Web Vitals. Bifând acest element pe lista de „to do” a optimizărilor SEO, vei avea de câștigat atât tu, printr-o poziționare mai bună în SERP, cât și utilizatorii care vor accesa site-ul, întrucât vor fi întâmpinați de pagini care se încarcă rapid și vor avea o navigare fluidă. 

Acestea sunt principalele cinci probleme din lumea SEO despre care nu se vorbește îndeajuns. Ele pot reprezenta strategii care sunt ignorate (metricii Core Web Vitals, local SEO etc.) sau strategii care ar trebui evitate (black hat SEO). Bineînțeles, pe lângă cele evidențiate în articol, există și alte elemente pe care ar trebui să le cunoști și strategii mai puțin cunoscute pe care le-ai putea aplica. Discută cu specialiștii și documentează-te temeinic dacă îți dorești să înțelegi cât mai multe din lumea SEO!

Sursa foto: Freepik.com

1 COMENTARIU

  1. 6. Cenzura
    De cîțiva ani cenzura zbîrnăie. Iar treaba cu sutele de mii de rezultate este, de o vreme, minciună; în jur de 10 pagini ce, mai apoi, se repetă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.