Lupta cu kilogramele este, una dintre cele mai solicitante, din punct de vedere psihic, căt și fizic. Pentru că fiecare din noi își doreste să scape măcar de câteva kilograme în plus, am ales unele dintre cele mai eficiente diete de slăbit și de detoxifiere.

Popularitatea acestora survine din rezultatele pe care cei mai mulți oameni le-au obținut.

  1. Dieta Doctor OZ

Este bazată pe înlăturarea alimentelor ce au în componență carbohidrați nesănătoși. Nu implică mese fixe, ci presupune doar o alimentație sănătoasă și echilibrată.

oz

Această dietă presupune eliminarea următoarelor alimente:

  • pâinea, biscuiții, prăjiturile, covrigii.
  • zahărul, considerat drogul alimentar, alcoolul, sucurile, sosurile din comerț.
  • cafeaua în special cu zahăr și lactatele cu procent mare de grăsime.
  • mâncarea fast food.

 

  1. Minte și corp sănătos

minte

La baza acestei diete de află:

  • mult sport, de circa trei-patru ori pe săptămână.
  • eliminarea mâncărurilor cu multă grăsime, prăjeli și dulciuri.
  • adoptarea unei alimentații bazate pe salate, supe de legume, fructe.
  • mici gustări sățioase, cum sunt nucile și migdalele.
  • nu se mănâncă după ora 18:00 sau cu cel puțin trei ore înainte de culcare.

 

  1. Dieta cu limonadă

llimonada

A fost concepută inițial ca și o cură de detoxifiere pentru înlăturarea efectelor negative ale regimului alimentar ce conține mâncare grea și nesănătoasă.

Datorită rezultatelor bune aceasta a devenit o dietă recomandată de specialiști. Tot ceea ce trebuie să faci este să îți prepari o limonadă mare în fiecare dimineață, pe care să o bei pe stomacul gol, înainte de micul dejun, la prânz și la cină.

De asemenea, este extrem de important să mănânci sănătos și să înlături mâncarea nesănătoasă.

 

  1. Dieta daneză

În funcție de rezultatele pe care dorim să le obținem, această dietă se repetă la un anume interval. Durata este de 14 zile.

daneza

Dieta daneză implică:

  • Patru sau cinci ori pe săptămână de mers la sală.
  • Legume fierte.
  • Ciorbe multe.
  • Doar pește și vită.
  • Ore fixe de masă, la intervale mici.
  • Înlocuirea dulciurilor cu fructele.

 

  1. Dieta Dukan

Este o dietă foarte populară, care asigură o pierdere rapidă a kilogramelor în plus, dar și menținerea greutății ideale după încetarea regimului.

dukan

Dieta Dukan a fost gândită în jurul a patru etape consecutive.

Fazele dietei Dukan:

  • în prima faza se consumă doar alimente bogate în proteine.
  • în faza a doua se continuă alimentele cu un conținut ridicat de proteine dar se adaugă și legume
  • în ultimele două etape se pot reintroduce treptat toate alimentele, dar ținând cont totuși de un regim disociat.

În timpul acestei diete este indicat să se consume apa înainte de fiecare masă și minim 2l pe zi.

Această dietă permite o mare varietate de alimente, dar sunt total interzise prăjelile și în general gătitul cu ulei.

 

  1. Dieta Disociată

disociata

Dieta disociată are la bază o regulă esențială și anume, că trebuie să mănânci alimentele fără să le amesteci. Regimul acesta de slăbire presupune consumarea unui singur grup de alimente timp de o perioadă determinată.

Plan de aplicare a dietei:

Dieta funcționează astfel deoarece carnea, lactatele, fructele și legumele se digeră în mod diferit de organism.

Așadar, dacă ai început regimul consumând carne, timp de o zi vei consuma doar preparate din carne fără alte alimente, iar în ziua următoare poți consuma doar legume sau numai fructe, în funcție de combinația aleasă.

Pe parcursul dietei este interzisă combinația de alimente din alte categorii precum zahăr, sucuri sau dulciuri și se recomandă în schimb multă apă.

 

  1. Dieta Balerină

balerina

Silueta perfectă a balerinelor pline de grație, este de apreciat, însă dacă dorim să arătăm ca ele e necesar să adoptăm o dietă strictă:

  • Două pahare cu apă înainte de toate mesele.
  • Mese la ore fixe, de patru sau cinci ori pe zi.
  • Puțină carne.
  • O gustare care să fie alcătuită dintr-un fruct.
  • Sală, de patru sau cinci ori pe săptămână.
  • 2,5 l de apă pe zi.

 

  1. Dieta DASH

DASH

A câștigat nominalizări timp de șapte ani la rând. Acronimul ei vine de la “Dietary Approaches to Stop Hypertension”, care tradus înseamnă “abordări dietetice pentru combaterea hipertensiunii”.

Aceasta dieta a primit cel mai mare punctaj din punct de vedere al sănătății și a fost considerată și ușor de urmat, cu rezultate excelente în pierderea kilogramelor, mai ales dacă e ținută pe termen scurt.

Dieta DASH a fost conceputa pentru persoanele care au probleme cu hipertensiunea arteriala, însă acest regim alimentar s-a dovedit a fi eficient și pentru cei care vor să slăbească.

Aceasta include în principal consumul de alimente bogate în potasiu cum ar fi: banane, portocale, pepene și kiwi, dar și cartofi, gătiți altfel decât prăjiți, carne salba, pește gras, nuci și semințe.

Pe lângă acestea trebuie consumat două porții de cereale integrale, patru-cinci fructe, multe legume, trei produse lactate în fiecare zi.

Trebuie limitate dulciurile și consumul de sare și evitate conservele sau produsele cu aditivi și exces de sodiu.

 

  1. Dieta vegetariană

vegetariana

Simplă și eficientă, dieta vegetariană presupune renunțarea la carne, înlocuirea acesteia cu proteine vegetale și consumul prioritar, în cantități mai mari, de fructe și legume proaspete.

Deși ai putea lumea este tentată să creadă că se va lupta cu senzația de gol în stomac, cercetătorii afirmă cu încredere contrariul. Pe lângă acele câteva kilograme în minus, organismul va avea parte și de o detoxificare ca la carte, precum și de o reducere a riscului de diabet și boli cardiovasculare.

 

  1. Dieta ketogenică

ketogenica

Concepută în 1924 de Russell Wilder pentru tratarea bolnavilor de epilepsie, astăzi, dieta ketogenică este considerată una dintre cele mai sănătoase și eficiente diete pentru slăbit, atât timp cât îi sunt respectate regulile de bază.

Dieta ketogenică presupune reducerea cantității de carbohidrați consumată la aproximativ 50 de grame pe zi sau mai puțin. În schimbul acestora, se vor consuma cantității moderate de proteine și lipide.

Rezultatul reducerii cantităților de carbohidrați și creșterea cantității de lipide consumate va determina organismul să se adapteze la o alta sursă de energie, și anume grăsimea.

Aceasta vizează inclusiv tratarea unor afecțiuni și îmbunătățirea stării generale de sănătate. Nu este recomandat s-o urmezi după ureche, fără să consulți un medic specialist în prealabil, mai ales daca suferi de anumite afecțiuni (diabet, boli de inima, etc.)

 

10. Dieta cu hrișcă

Aceasta nu se numără printre cele mai accesibile diete, dar rezultatele sunt pe măsură. Cu ajutorul ei poți slabi până la 10 kilograme într-o lună, însă presupune un regim alimentar strict, care îți va solicita voința și ambiția.

hrisca

Hrișca  este una dintre cele mai prețioase surse de proteină vegetală și este foarte bogată în vitamine, minerale și acizi grași esențiali.

Dintre vitaminele pe care le conține hrișca putem aminti: A, D, E și câteva B-uri, iar printre minerale se numără sodiul, calciul, fibrele dietetice și fierul.

De asemenea, aceasta conține ambele tipuri de acizi grași, atât omega 3, cât și omega 6, dar și aminoacizi esențiali. Aceasta dietă nu are restricții cantitative, singurele condiții care se impun fiind:

  • Consumul a 2 litri de apă pe zi.
  • Consumul a maxim o cafea pe zi fără zahăr.
  • Excludere din alimentație sării și a zahărului.
  • Excluderea alcoolului.
  • Evitarea mâncatului după ora 18:00
  • A nu se ține dieta mai mult de 10-15 zile.

 

 

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here