Se anunță modernizări pe traseul feroviar dintre județele Cluj și Suceava. Scopul acestora este rularea trenurilor de marfă cu până la 120 km/h, iar în cazul celor de călători cu 160 km/h, scrie Ziua de Cluj.
CFR a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare modernizării liniei de cale ferată Apahida – Ilva Mică (subsecțiunea I a tronsonului Apahida – Suceava).
Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida – Ilva Mică (119 km) au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice, mai scrie Ziua de Cluj.
Obiectivul contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între Regiunile Centrală și Nord-Est ale României, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a țării, asigurarea condițiilor pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua europeană TEN-T.
Contractul prevede atingerea unor obiective specifice, printre care creșterea vitezei de circulație, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava; îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene.
Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.
Valoarea estimată a contractului este de 34 de milioane de lei, sursa de finanţare fiind asigurată 85% din fonduri europene nerambursabile și 15% fonduri naționale. Durata contractului este de 23 de luni. Ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (șină, traverse, prinderi, stratul de repartiție și prisma căii) prezintă stări de uzură și degradare.
Clădirile de călători și de exploatare, peroanele și copertinele necesită lucrări de reparații și modernizare. Instalațiile prezintă o stare avansată de uzură fizică și morală, înregistrându-se dificultăți în activitatea de mentenanță din cauza diminuării sau epuizării stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice. Cel mai rapid tren parcurge acum cei 119 km de la Apahida la Ilva Mică în trei ore (Interregional Călători), iar cei 310 km de la Apahida la Suceava, în șase ore și 26 de minute (CFR Călători).