Scandalul Volkswagen a fost reaprins, ieri, de o stire aparuta in presa economica internationala, care ne informeaza ca responsabilii de la Bruxelles stiau inca din 2013 de softul care masluia noxele motoarelor diesel.

Problemele Volkswagen au afectat inclusiv Romania, care importa masini, dar si exporta autoturisme, piese si kit-uri auto pentru Volkswagen. Registrul Auto Roman (RAR) a cerut producatorului german de autovehicule sa trimita urgent lista tipurilor de vehicule ale marcilor Grupului Volkswagen pentru care s-au folosit astfel de dispozitive. In privinta certificatelor de omologare privind emisiile poluante, RAR a demarat o actiune de verificare, referitoare la probabilitatea existentei pe vehiculele fabricate pana acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante, potrivit știripesurse.ro. Scandalul Volkswagen ii va afecta si pe exportatorii si importatorii auto din Romania. Mai grav este insa ca de masluirea softului privind noxele se stia chiar la Bruxelles, inca din 2013.

Fentarea testelor

Financial Times a publicat un articol in care se arata ca liderii UE cunosteau exact problema softurilor manipulate. Astfel, comisarul pentru Mediu, Janez Potocnik, a trimis in 2013 o scrisoare comisarului pentru Politica Industriala, Antonio Tajani, in care atrage atentia asupra unor probleme la motoarele diesel ale Volkswagen. Concret, Potocnik si-a aratat ingrijorarea fata de faptul ca performantele acestor motoare au fost „ajustate” in asa fel incat sa treaca testele de poluare, desi nivelul noxelor acelorasi propulsoare era mult mai mare in traficul obisnuit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here