Suntem in luna mai dar afara e cuptor! Soferii folosesc deja instalatiile de climatizare si aer conditionat la putere maxima. Insa, daca nu sunt utilizate corect, clima si aerul conditionat iti „mananca” din benzina.

Jurnalistii revistei Capital ne spun ce e de facut.

Vara, masinile sunt adevarate cuptoare, asta inainte ca soferii sa porneasca instalatia de aer conditionat. Insa, multi nu stiu sa foloseasca climatizara corect si, astfel, creste considerabil consumul de combustibil.

Deschide geamul!

Odata ce te-ai urcat in masina, primul instinct este sa apesi pe butonul de AC si sa pui ventilatorul pe ultima treapta. Insa, este o greseala, deoarece vei suprasolicita sistemul de climatizare.

Mai intai, trebuie sa deschizi geamurile, iar dupa ce ai parcurs cateva sute de metri, le poti inchide si poti porni instalatia de aer conditionat.

Foloseste corect instalatia de climatizare

Instalatiile de climatizare automate pornesc cu „putere maxima” pana la atingerea temperaturii prestabilite, dupa care trec automat pe o trepta medie. La aceste masini, temperatura optima pentru perioada de dupa pornire este cu 10 grade Celsius mai mica decat temperatura exterioara.

Daca sistemul de climatizare este manual, trebuie sa ai grija sa reglezi viteza ventilatorului astfel ca dupa un timp, debitul de aer rece sa fie mai mic, evitand imbolnavirea. De asemenea, trebuie corelata viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizata. Cu cat setezi pe viteza mai mare, cu atat mai putin racit va fi aerul introdus in habitaclu. Duzele trebuie sa fie indreptate in sus pentru ca la coborare aerul rece sa se amestece incet cu cel cald.

Parcheaza masina la umbra!

O prima regula ar fi sa parchezi masina la umbra, deoarece, daca habitaclul nu este atat de fierbinte, nici instalatia de racire nu va trebui sa lucreze din greu. Si, evident, nu va consuma atat de mult combustibil.

Protejeaza componentele din interiorul masinii

Componentele din interior pot fi protejate de socurile termice daca inainte cu 5-10 minute inainte de a ajunge la destinatie se opreste instalatia de climatizare. Astfel, apa acumulata din condens pe vaporizatorul instalatiei de climatizare se poate „usca” in curentul de aer al mersului.

Cat te costa inlocuirea freonului?

– Ager Prestserv Auto – 100 lei (verificare instalatie, inlocuire freon)
– AutoLeader – 65 lei (incarcare cu freon, vacumare, schimb ulei compresor, solutie contrast. Freonul te costa separat 5 lei/50 g.
– Speed Service – 50 lei manopera. Inlocuirea freonului se plateste separat. 100 g te costa 13 lei.

6 sfaturi ca sa nu consumi multa benzina

– Foloseste treptele de viteza optime! Nu merge cu motorul subturat, adica intr-o treapta de viteza superioara fata de cea care ar fi adecvata vitezei cu care se deplaseaza masina.
– Schimba regulat filtrul de aer! Un filtru curat va reduce semnificativ consumul de combustibil. Un filtru murdar restrictioneaza circulatia aerului in motor, ceea ce dauneaza economiei de carburant.
– Foloseste o viteza constanta! Condu cat mai calm! Evita accelerarea si franarea cand situatiile nu cer in mod deosebit asemenea manevre. Foloseste o viteza constanta!
– Verifica presiunea cauciucurilor! Pneurile umflate prea putin sunt una din principalele cauze ale pierderii de combustibil.Cu cat presiunea este mai scazuta, cu atat creste consumul de carburant.Presiunea se verifica periodic, obligatoriu la fiecare deplasare mai lunga si cel putin o data pe luna.
– Nu porni cu scartait de roti! Pornitul cu scartait de roti creste consumul masinii. Incearca sa demarezi usor, accelerand moderat. Cu cat autoturismul este supus efortului, cu atat va „manca” mai mult carburant.
– Alege drumul cel mai liber chiar daca e mai lung! In oras, alege rutele care sunt cel mai putin aglomerate. Nu conteaza ca drumul este un pic mai lung. Daca stai la stop, in intersectii si ambuteiaje vei pierde foarte mult combustibil. Inainte de a pleca de acasa, gandeste-te la cea mai convenabila ruta. Astfel, poti evita kilometri in plus sau traficul aglomerat si automat obtii un consum redus.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.