Potrivit unei interpelări adresate de senatorul Mihai Goțiu către Ministrului Finanțelor, Eugen Teodorovici, este absolut necesară alocarea de fonduri pentru reabilitarea podului din turda în care mărimea fisurilor au ajuns la peste 20 – 30 de cm.

„Starea podului este dezastruoasă, cu structura de rezistenţă afectată grav şi cu placa de susţinere a trotuarului fisurată. Pe lungimea lui, de aproximativ 150 de metri, fisurile sunt vizibile cu ochiul liber, unele dintre ele având 20-30 de centimetri lăţime. În lipsa unei alternative reale (care ar presupune devierea întregului trafic auto), circulaţia se desfăşoară semaforizat, alternativ, pe câte un sens. Acest lucru generează, în mod constant, formarea de coloane de maşini, pierdere de timp, fără a înlătura riscurile traversării podului”, a reclamat parlamentarul clujean.

Concluziile IJC Cluj: „S-au constatat degradări şi deplasări ale grinzilor marginale”

Senatorul Mihai Goţiu a mai spus că situaţia extrem de gravă a singurului pod peste Arieş din municipiul Turda este cunoscută şi recunoscută inclusiv în actele emise de către Inspectoratul Judeţean de Construcţii (IJC) Cluj, în urmă cu doi ani. Conform procesului verbal întocmit de către această instituţie, „podul prezintă degradări majore la elementele principale de rezistenţă ale structurii, menţionate şi în expertiza tehnică nr. 82/2016”. Recomandările specialiştilor de la IJC Cluj, efectuate în 2016, au fost ca lucrările de consolidare să fie realizate în regim de urgenţă. „S-au constatat degradări şi deplasări ale grinzilor marginale pe deschiderile 2, 3, 4, fapt care a dus la apariţia unor crăpături de 10 centimetri între cale şi trotuar pe cele trei deschideri, punând în pericol siguranţa circulaţiei, degradări ale elementelor care susţin calea podului (culei de beton exfoliat, pile cu beton erodat şi reducere a secţiunii armăturilor datorate ruginei etc.)”, se arată în procesul verbal al IJC.
Reabilitarea podului ar costa 4 milioane de lei (plus TVA)

Potrivit documentaţiilor tehnice realizate în urmă cu doi ani de către autorităţile judeţului Cluj, costurile intervenţiilor necesare pentru reabilitarea podului sunt de 4 milioane de lei (plus TVA), respectiv aproximativ un milion de euro (cu tot cu TVA). Din mai 2018, podul a trecut în administrarea Ministerului Transporturilor

Întrebările adresate ministrului Finanţelor şi al Transporturilor

Ţinând cont de cele arătate mai sus, de gravitatea şi urgenţa găsirii unei soluţii, senatorul Mihai Goţiu i-a solicitat ministrului Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, să-i răspundă în scris la următoarele întrebări:

1) Aţi primit din partea Ministerului Transporturilor, respectiv şi/sau CNAIR solicitări pentru alocarea sumei necesare pentru reabilitarea podului?

2) Aveţi în vederea alocarea în bugetul anului 2019 a sumei necesare pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a podului?

Totodată, senatorul Mihai Goţiu i-a adresat întrebări despre starea actuală a podului de peste râul Arieş şi ministrului Transporturilor, Lucian Şova. Acestea sunt următoarele:

Ce demersuri aţi întreprins pentru obţinerea finanţării necesare realizării lucrărilor de reabilitare a podului de pe Arieş?

Care este calendarul de acţiuni necesar realizării investiţiei, după bugetarea acesteia?

Aţi solicitat Ministerului Finanţelor Publice şi/sau în şedinţă de Guvern alocarea în bugetul anului 2019 a sumei necesare pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a podului?

Parlamentarul clujean din partea USR a cerut ca, din cauza timpului scurt rămas până la definitivarea şi trimiterea spre adoptare a bugetului pe anul 2019, măsurile necesare pentru rezolvarea problemei să fie făcute în cel mai scurt timp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.