Astăzi, consilierii locali au votat masterplanul de dezvoltare pentru zona de nord a Municipiului Cluj Napoca.

„Este doar o viziune, o direcție, nu impune reguli așa cum face un PUZ”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea. 

Întoarcerea cu fata către râul Someș – Cel mai important factor în urbanizarea teritoriului îl va constitui cumulul de investiții publice și private care împreună fiecare la scară micro sau macro vor genera o orientare a percepției spațiale către râul Someș și către oraș.

Pol cultural – amplasat în peninsula formată de meandra Someșului în axul străzii Beiușului, cel mai apropiat punct al zonei de Nodul IRA Mărăști. Acest pol va putea conține una sau mai multe dotări culturale majore precum: muzeu, centru de artă, centru cultural, mediatecă, teatru sau alte asemenea. Dotarea va trebui să aibă impact și adresabilitate cel puțin metropolitană și să genereze un spațiu public adiacent semnificativ. Aceasta va avea rol de a crea punctul reper care să polarizeze întreaga zonă.

Polul verde – sportiv – amplasat de o parte și de alta a raului Someș în lungul acestuia, în capătul vestic al pistei aeroportului, de la Centura TR35 la Stația de epurare. Acest pol va putea integra, alături de un parc verde semnificativ ca suprafata cu access direct pe ambele maluri ale Someșului, funcțiuni precum: bazin olimpic, centrul de atletism, clădiri pentru sporturi indoor, centre de escaladă, skatepark, piste de carturi, moto-cross, moto & velo-trial, centru pentru sporturi nautice caiac / canoe, etc.

Propuneri: 1-5 ani

– Podul nou Fabricii de Zahar
– Irigarea cu mijloace de transport public și piste velo a noii conexiuni formate pe strada Fabricii de Zahar
– Restructurarea podului Beiușului, extinderea și funcționalizarea străzii Beiușului până în Bd-ul Muncii
– Axul Velo Metropolitan în lungul Someșului

Sunt încurajate dezvoltările de poli noi în teritoriu, inclusiv cele ce atrag locuirea și mixul de funcțiuni pentru deservire zonală. Sunt încurajate evenimente, activități și investiții efemere ce pot pune în lumină sau activa diverse zone, spații publice, clădiri, funcțiuni și pot fi agreate și investiții adaptabile/ transformabile cu un caracter temporar înțeles într-o perspectivă de lungă durată, care nu afectează fundamentele conceptuale ale prezentului studiu.

Propuneri: 5-15 ani

– Centura TR-35
– Pod nou, restructurare și conectivitatea străzii Voroneț cu str. Branului
– Polul cultural – Ansamblu de dotări culturale majore precum: muzeu, centru de artă, centru cultural, mediatecă, teatru, centru de evenimente, congrese si expozitii, sau alte asemenea.
– Polul sportiv – parc verde semnificativ în lungul Someșului, funcțiuni precum: bazin olimpic, clădiri pentru sporturi indoor, centre de escaladă, skatepark, piste de carturi, moto-cross, moto-trial, etc.

Propuneri: 15-25 ani

– Extinderea liniei tramvaiului până după stația de epurare
– Metrou

Suplimentar există o serie de măsuri cu aplicabilitate continuă:
– trebuie prioritizate investițiile publice care sprijină extinderea și densificarea rețelei de transport public
– trebuie continuate măsurile de prioritizare a transportului public în detrimentul automobilelor o dată cu noile investiții în infrastructură.

Proiecte conexe și complementare

• Nod IRA Mărăști – proiect complex de legătură denivelată între DN1 cu str. Beiușului, str. Soporului, str. Răsăritului și str. Câmpul Pâinii, inclusiv restructurarea străzii Beiușului
• Bulevard colector de legătură intre str. Beiușului și str. Fânațelor
• Pasaj denivelat – str. Fabricii de Zahăr intersecție cu linia ferată și restructurarea străzii Fabricii de Zahăr
• Restructurare str. Bobâlnei, inclusiv conectivitate cu str. Fabricii de Zahar
• Restructurare str. Branului , str. Vidrei și intersecția cu DN1
• Axa Verde de mobilitate Nord-Sud din estul orașului; ansamblu de proiecte corelate ce va lega Pădurea Clujenilor de: Axul verde in lungul Somesului si parcurile aferente, Băile Someșeni, parcul Est, Baza Sportivă Gheorgheni, Livada Plloacsai, Parcul Borhanci, pădurea Făget
• Relocare/îngropare parțială rețele de electricitate mare capacitate
• Extinderea capacității a stației de epurare
• Realizarea unei baze noi de Bus/Tramvai de capacitate ridicată
• Plan de urbanizare integrată în zona dealul Steluța-Fânațelor pe componenta de locuire

1 COMENTARIU

  1. Daaa Mo, si metrou si centura si cosmoport, printre pungi de sare, namol, si muuult balast. Ah, era sa uit de argila. Cine naiba crezi ca mai da 2(doi) bani pe fantasmele voastre utc-ist-o securista. Generatia de call-center-isti, de pianisti care introduc datele gigantilor din contabilitate, sau a celor care fac cozi la pasapoarte? Li se rupe! Noi? Generatia voastra? Nu vrem sa vorbeste cu voi. Ni se intoarce stomacu’ pe dos numa cand auzim de voi. bleah!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.