Ministrul român de Externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta, a anunţat ministrul ungar de Externe, relatează agenţia MTI.

„Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti”, a spus Szijjarto.

Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar.

În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.

Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat semnificativ mai rapid decât pe infrastructura convenţională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant şi linii dedicate. Deşi în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile de mare viteză pot circula cu peste 250 km/oră şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/oră sunt în general considerate căi ferate de mare viteză.

3 COMENTARII

  1. Ăștia gîndesc pe termen lung, nu vă dați seama? Sunt brusc interesați în autostrăzi și căi ferate de mare viteză, dar numai pînă în Ardeal…
    De fapt, își crează infrastructura pentru ceea ce ei speră să fie al lor într-o zi, nu prea îndepărtată, după felul în care decurg lucrurile.

    Avem nevoie ca de aer, de guvernanți noi, naționaliști nepătați, care nu au mai făcut niciodată politică. Altfel, e vai de noi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.