Potrivit politicii economice patriotice concepute de guvernul Ungariei începând din 2010, predominanţa naţională pare să se realizeze şi în sectorul comerţului cu amănuntul, după mass-media, industria energetică şi sectorul bancar. Această evoluţie este indicată de faptul că unul dintre cele mai mari grupuri de gestionare a investiţiilor din Ungaria, Indotek cumpără o participaţie minoritară în lanţul de magazine francez Auchan, scrie în numărul de vineri al cotidianului Magyar Nemzet conform agenției maghiare de știri MTI.
Articolul relatează despre negocierile exclusive întreprinse de Indotek Group – companie ungaro-americană în domeniul managementului investiţiilor – cu cele două filiale ungare ale grupului ELO (Auchan Retail Hungary, Ceetrus Ungaria) care administrează lanţul Auchan, pentru a-şi consolida împreună poziţia economică în Ungaria pe termen lung.
Consecinţa spectaculoasă a tranzacţiei, care aşteaptă aprobarea Autorităţii pentru Concurenţă din Ungaria, este că, din moment ce o parte din magazinele Auchan funcţionează deja în centre comerciale administrate de grupul Indotek, societatea mixtă franco-ungară va deschide noi magazine Auchan în care noul co-proprietar se va putea implica în problemele importante ale activităţii societăţii, însă cu mai puţină influenţă în privinţa funcţionării magazinelor sau în gestionarea operaţională.
Guvernul Fidesz s-a străduit încă de la început ca anumite sectoare strategice să fie controlate de firme maghiare, a declarat
cotidianului Kristóf Szatmáry, care a reprezentat direcţia politicii economice patriotice începând din 2010 ca secretar de
stat responsabil pentru economia internă la Ministerul Economiei, iar din 2014 ca însărcinat ministerial în cadrul Cancelariei Prim-ministrului.
După cum a subliniat, a sosit momentul ca, pe lângă repoziţionarea agriculturii, şi în comerţul cu amănuntul să se realizeze acest deziderat. El a afirmat: guvernul este încrezător că problemele strategice ale comerţului cu alimente autohton vor fi controlate de Ungaria.
El a explicat că, în comparaţie cu sectorul energetic şi bancar, acest proces s-a prelungit în domeniul comerţului cu amănuntul, deoarece normele UE nu asigură un cadru flexibil pentru protejarea pieţelor interne ale statelor membre. Cu toate acestea, Ungaria a câştigat un avantaj poziţional semnificativ, dat fiind că dominaţia timp de decenii a companiilor multinaţionale nu a cauzat pierderi atât de grave ca în cazul altor ţări din zonă. Ungaria are fundaţii solide în întregul lanţ de aprovizionare, în producţia de alimente şi în agricultură, a remarcat Szatmáry.
György Vámos, secretarul general al Uniunii Naţionale a Comerţului, a amintit în declaraţia acordată ziarului Magyar Nemzet că potrivit unor informaţii vehiculate în presă, unul dintre punctele esenţiale ale tranzacţiei referitoare la Auchan este favorizarea produselor maghiare, ceea ce de câţiva ani încoace este o prioritate şi la alte lanţuri magazine. Intenţiile noului investitor vor genera cu siguranţă reacţii din partea celorlalţi, deci se aşteaptă o rivalizare intensificată în sectorul vânzărilor de alimente, a menţionat secretarul general al uniunii.
În opinia sa, noul investitor poate fi interesat de acest pas şi pentru că guvernul a lansat un program grandios de sprijinire a
dezvoltării industriei alimentare, a zonei rurale ungare şi a agriculturii, în cadrul căruia, în următorii 7 ani vor fi direcţionaţi către acest domeniu 4265 de miliarde de forinţi (12,3 miliarde de euro).
Dezvoltările semnificative vor permite creşterea numărului şi calităţii produselor alimentare ungare care ajung în magazine, iar
acest lucru va încuraja toţi actorii din domeniu să facă noi investiţii şi dezvoltări, a menţionat György Vámos, subliniind că investiţiile servesc în primul rând binele consumatorilor.
sursa: flux24.ro
Citește și: Violatorii sunt primii care fug din Afganistan