Potrivit unui comunicat de presă, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere Guvernului să elimine obligația autoizolării șoferilor români de camioane care fac transport internațional spre România, din cauza consecințelor economice catastrofale.

”Menținerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână și cu consecințe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile”, arată UNTRR în comunicat citat.

Uniunea Transportatorilor susține că dacă nici Italia nu interzice accesul camioanelor și nu a oprit producția și comerțul, de ce s-ar întâmpla asta în România? În Italia șoferul este supus unor verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat, mai arată transportatorii.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură și simptome, completare formulare (atenție – pe formular nu se specifică meseria persoanei) și în cazul în care există suspiciuni serioase șoferul să fie pus în izolare sau carantină, susțin aceștia.

Aduc în discuție și criza accentuată de șoferi din România, cu un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști pentru vehiculele de transport marfă și pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri.

Din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relația cu Italia, firmele de transport rutier românești de persoane au oprit total activitatea, iar în relațiile cu restul țărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relații decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%.

În ceea ce privește transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internațional scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, altele nu sunt afectate deloc.

sursă- https://www.g4media.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.