Proprietarul lanțurilor de supermarketuri Lidl și Kaufland nu a dat niciodată interviuri și nu a dorit niciodată să discute cu presa. Chiar și în orașul său natal, Heilbronn (Baden-Württemberg), mulți dintre vecinii săi nu l-ar recunoaște dacă ar merge pe stradă. Mai mulți jurnaliști de la marile publicații germane au încercat să vorbească cu el sau cu anturajul său, dar au fost întâmpinați de un zid de discreție.

Potrivit unor surse germane, secretul cu care se înconjoară Schwarz are legătură nu numai cu caracterul său – care este, firește, secretos – ci și cu teama sa de răpire. Această teamă îl însoțește de zeci de ani. De când familiile fondatoare ale supermarketurilor Aldi și ale farmaciilor Schlecker, în anii 1970 și 1980 au trecut prin episoade de acest gen.

Este fiul unui băcan și s-a născut la Heilbronn în 1939. Tatăl său, Josef Schwarz, a lucrat într-o afacere de vânzare cu ridicata a fructelor împreună cu un alt partener pe nume Lidl. Iar când tânărul Dieter a terminat liceul, a început să lucreze cu ei. În 1973, au decis să deschidă primul lor supermarket. Au copiat modelul Aldi, care a fost un succes în țară, după formula: prețuri accesibile și o gamă variată de produse, informează El Pais.

Hipermarketurile Lidl și Kaufland, deschise în peste 29 de țări

„Schwarz” înseamnă „negru” în germană. Motiv pentru care nu au vrut să dea lanțului acest nume și au ales numele Lidl, din cauza chestiunii legate de piața neagră. La patru ani după ce primul Lidl și-a deschis porțile, în Germania existau deja 33 de supermarketuri Lidl. În același an, în 1977, Josef Schwarz a murit și atunci Dieter a preluat compania. Din acel moment, compania s-a extins cu o viteză amețitoare.

Pe lângă Lidl, antreprenorul mai deține și hipermarketurile Kaufland. Mai mult de 1.200 de puncte de vânzare ale acestui alt lanț al său sunt răspândite în Germania și în alte țări, precum Polonia și Republica Cehă. În cazul Lidl, există 11.200 de centre răspândite în 29 de țări.

Retras din activitatea profesională la vârsta de 65 de ani, Schwarz s-a retras în Heilbronn, orașul său natal, alături de Franziska, cu care își împarte viața de peste 50 de ani. Ei au două fiice. Evident, pe care nimeni nu le cunoaște.

Averea lui Dieter Schwarz este estimată în jurul a 36 de miliarde de euro. Acționarii majoritari ai BMW ajung la un total de 33,3 miliarde de euro și se află, în prezent, pe locul trei. Schwarz a reușit, în ultima perioadă, să crească semnificativ vânzările lanțurilor sale de supermarketuri. Este vorba de Lidl și Kaufland. Antreprenorul a investit și în alte sectoare precum reciclarea sau producția de alimente și hârtie.

1 COMENTARIU

  1. Dieter Schwarz este evreu iar tatăl său mai degrabă a fost bancher nu băcan.
    Sau vreți să ziceți că orice piețar poate ajunge cel mai bogat om din Germania. Sau că în ranița oricărui soldat se află bastonul de mareșal. Sau că fiu de morar analfabet, cu doi copii anaflabeți, niciodată plecat din Anglia, ajungi să scri Romeo și Julita.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.