Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că utilajele pentru săparea galariei metroului vor ajunge la Cluj în perioada septembrie-octombrie, iar spre finalul anului vor începe săpăturile.

Îi înțeleg și pe cei care sunt sceptici, pentru că s-a auzit la nivel național de proiecte mari care nu s-au mai realizat sau au întârziar. La fel cu tunelul pe sub feleac, care nu s-a mai realizat. La noi e diferit, noi când anunțăm un proiect al Primăriei Cluj-Napoca avem toate lucrurile bine puse la punct, avize, finanțare. Ieri, la demararea lucrărilor, au fost prezenți 5 foști și actuali premieri, care au garantat proiectul. E cel mai complex proiect de infrastructură de dupa 90, unul dintre cele mai complexe din Europa, vine cu provocări din toate punctele de vedere, ce este însă important este că știm ce avem de făcut, lucrăm cu specialiști care au facut metrou în Paris, Dubai, etc. 

Ieri a fost începerea lucrărilor, cazmaua a fost simbolic. Lucrările practic încep cu relocarea utilităților. Aici discutăm de metrou care merge printre blocuri, printre case, unde sunt utilităti ce trebuie relocate, pentru a putea intra cârtița la tunel, estimarea noastră este că la final de an vor ajunge 2 astfel de utilaje la Cluj, undeva în septembrie – octombrie, după care durează cam 2 luni și jumătate montarea lor, apoi vor intra efectiv la săpat”, a declarat Tarcea, la ZIUA LIVE. 

În 2026, metroul clujean va trebui să aibă 7 stații la nivel de structură. „Să poți să mergi prin tunel în cele 7 stații din proiect”. Termenul final de realizare este 2031. 

”Nimeni nu o să îți pună în buzunar 2 miliarde euro, de la început. Toate lucrurile merg etapizat. Noi face un proiect pentru viitoarele generații”, a punctat Tarcea. 

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 de miliarde de lei sunt fonduri din PNRR, 41 de milioane de lei de la bugetul Primăriei, iar 10,04 miliarde de lei de la bugetul de stat.

Contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei M 1 Cluj-Napoca a fost semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada.

1 COMENTARIU

  1. Misto daca in septembrie-octombrie vin cartitele e bine montajul lor dureaza 6 luni si apoi trai nineaca pe banii nostri vreo 30 zeci de ani de executie. Beton!!!! La Bucuresti o portiune de magistrala s-a facut in 6 ani 4,3km la Cluj 21,3 km se vor face in …….ani(la sfantul asteapta) sau dupa ce vor devaliza tot.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.