Premierul Viorica Dăncilă a participat la ceremonia de semnare a 3 contracte pentru realizarea de proiecte de investiții în infrastructură, împreună cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.  Este vorba despre contractele pentru realizarea primului tronson al autostrăzii Pitești – Sibiu, cel pentru lotul 3 al centurii de sud a Capitalei, precum și cel pentru automatizarea traficului la M5 metrou.

”Pentru Guvernul PSD-ALDE, 2019 este anul investițiilor și al dezvoltării României. Am asigurat în bugetul național sumele necesare pentru demararea proiectelor importante de infrastructură, așteptate de foarte mult timp de români. În același timp, folosim toate resursele financiare pe care le avem la dispoziție pentru finanțarea investițiilor de anvergură și mă refer aici, în special, la fondurile europene.

Prea mult timp dezvoltarea României a fost ținută în loc de lipsa de finanțare, birocrație excesivă și interese politice. Guvernul pe care îl conduc și-a asumat misiunea de a pune lucrurile în mișcare și de a înlătura blocajele. Și mă bucur că reușim. După cum știți, am simplificat legislația privind achizițiile publice, am extins posibilitățile de finanțare a proiectelor majore, inclusiv prin asigurarea unui cadru corect pentru derularea proiectelor în parteneriat public privat.

În același timp, continuăm să urmărim îndeaproape respectarea termenelor pentru finalizarea la timp a investițiilor. Semnarea, astăzi, a celor trei contracte de investiții este confirmarea faptului că Guvernul PSD-ALDE are capacitatea să găsească soluții pentru proiectele de infrastructură care stagnează de prea mult timp. Autostrada Sibiu – Pitești este unul dintre proiectele majore de infrastructură rutieră, ce va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European.

Acest Guvern a luat măsurile necesare pentru a face posibilă semnarea contractului și începerea lucrărilor și mă refer aici la asigurarea resurselor financiare, atât din fonduri europene, cât și naționale, obținerea acordului de mediu, precum și la actualizarea indicatorilor tehnico-economici care să răspundă realității din teren. Altfel spus, semnarea contractului pentru secțiunea 1 Sibiu-Boița este primul pas concret făcut în ultimii zece ani pentru începerea lucrărilor la prima autostradă din România care trece munții.

Mă bucur că reușim astăzi să facem progrese și pentru finalizarea a două proiecte de infrastructură vitale pentru București. Prin semnarea contractului de proiectare și execuție pentru Lotul 3 al Autostrăzii de centură a municipiului București, în lungime de aproximativ 18 kilometri, aducem mai aproape de finalizare realizarea acestui proiect, care va contribui la fluidizarea traficului din Capitală.

Am reușit să asigurăm finanțarea europeană necesară, în pofida faptului că unii oameni politici români au încercat la Bruxelles să blocheze fondurile europene pentru acest proiect foarte important pentru Capitală și pentru România. Pentru că Centura București Sud va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European între Autostrada A1 București – Pitești și A2 București – Constanța. Un alt proiect așteptat de bucureșteni este Magistrala 5 de Metrou, Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.

Prin contractul semnat astăzi se realizează sistemul de siguranță și automatizare a traficului, ultima etapă înainte de darea în exploatare a acestei Magistrale de metrou, astfel încât să poată fi dată în funcțiune până la sfârșitul anului. Așa cum am urmărit ca aceste proiecte să fie deblocate, vom urmări cu mare atenție ca lucrările să fie executate cu încadrarea în termenele stabilite și la standarde înalte de calitate. Statul român este partener corect al mediului de afaceri: își achită la timp facturile, își îndeplinește obligațiile, dar nu acceptă întârzieri ale termenelor. Vă felicit, domnule ministru, pentru ceea ce faceți împreună cu echipa de la Ministerul Transporturilor! Vă îndemn să mergeți în continuare în teren, să supravegheați pe șantiere stadiul lucrărilor, pentru că România nu mai are timp de pierdut!”, a declarat Viorica Dăncilă.

Primul contract încheiat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A – CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizează realizarea Secțiunii 1 Sibiu – Boița (km 0+000 – km 13+170) din Autostrada Pitești – Sibiu. Valoarea contractului este de 612.647.863,38 lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA, având un cost/ km de 10 milioane euro fără TVA. Lungimea totală a Secțiunii 1 Sibiu – Boița este de 13,17 km. Durata de realizare a acestui contract este de 48 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 36 luni pentru execuția lucrărilor. Garanția lucrărilor este de 10 ani (120 luni).

Al doilea contract semnat de către CNAIR și Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA se referă la proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București. Valoarea contractului este de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro). Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km. Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

Al treilea contract a fost cel semnat de către Metrorex și ALSTOM TRANSPORT S.A. are în vedere furnizarea “Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței. Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA va avea o perioadă de execuție de 9 luni.

„Nu o să mai tolerăm nicio întârziere. Sunt firme care au reușit să scurteze timpul de proiectate de la 9 luni la 2 luni. Nu vă mai bateți joc de subcontractorii români. Nu vreau să mai fiu informat că nu sunt plătiți subcontractorii atâta timp cât statul român plătește la timp facturilor. Mesajul meu este unul cât se poate de simplu. Guvernarea PSD-ALDE continuă investițiile și finalizează proiectele în derulare”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.