Operatorul low-cost Wizz Air retrage cursa Cluj – București, care a dispărut din programul de iarnă al companiei, conform site-ul de specialitate Airlinestravel.ro.
Ruta Wizz Air a fost reactivată în 22 iulie 2016, fiind un concurent serios pentru TAROM și Blue Air. Wizz Air a început cu șase zboruri săptămânale, crescând apoi la 10 curse. Până la 26 octombrie 2018 va efectua câte șase zboruri, după care va retrage toate avioanele de pe acest traseu.
“Ca o practică normală în industria aviatică, frecvențele de zbor se modifică în funcție de sezon și de performanța rutelor. Wizz Air monitorizează în mod constant performanțele rutelor sale pentru a permite cele mai populare servicii să aibă cele mai mici prețuri posibile. Cursa va fi întreruptă după data de 26 octombrie deoarece nu a funcționat potrivit așteptărilor noastre și prin urmare rețeaua Wizz Air din România trebuia optimizată.
Capacitatea suplimentară va fi alocată altor rute în perioada următoare. Pasagerii afectați de această decizie vor fi informați și li se oferă posibilitatea reprogramării gratuite pe zborurile alternative Wizz, rambursarea integrală a biletelor plătite sau li se oferă 120% credit din rezervarea originală în contul Wizz”, a transmis conducerea Wizz Air. Zborul mai este efectuat acum de alte două companii, Blue Air (low cost) și TAROM (de linie).
Trei inaugurări, trei eșecuri
Cea dintâi încercare a Wizz pe această rută datează din 2008, iar prima cursă low-cost internă costa 49 de lei, în condițiile în care un bilet la autocar era de 40-45 de lei. Cursa a fost efectuată de patru ori pe săptămână. “Gradul nostru mediu de ocupare este de 84%; ne aşteptăm să avem acelaşi grad şi pe ruta Bucureşti – Cluj. În primul an de operare preconizăm un trafic de 40.000 de pasageri”, estimau oficialii Wizz. Cursa a fost însă retrasă la scurt timp.
Operatorii aerieni se băteau în 2016 pe o cursă care ani la rând părea neinteresantă pentru privați. După anunţul Blue Air, care dădea preţuri începând de la 89 de lei pe zbor, Wizz a venit cu tarife la jumătate de preţ şi faţă de aceasta, începând cu 39 de lei. În consecinţă, o cursă Cluj – București pe care până atunci compania naţională TAROM o vindea cu peste 400 de lei pe zbor devenea mai ieftină chiar faţă de autobuzele de pe această rută.