Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca, a anunțat că a semnat un contract prin care va achiziționa 18 autobuze electrice articulate, cu o valoare de 16 milioane de euro.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Emil Boc precizează că noile autobuze electrice, cu o capacitate mai mare decât a celor existente deja în municipiu, vor deservi ruta Cluj-Napoca-Floreşti şi alte trasee, în funcţie de solicitările cetăţenilor.

„Am semnat contractul de furnizare pentru un număr de 18 autobuze electrice articulate Solaris Urbino, cu o lungime de 18 metri şi capacitate de 131 persoane. Noile autobuze electrice, cu o capacitate mai mare decât cele existente deja la Cluj-Napoca, vor deservi ruta Cluj-Napoca-Floreşti şi alte trasee din municipiu, în funcţie de solicitările clujenilor pentru noi linii de transport public şi analiza CTP Cluj-Napoca. Noile autobuze vor ajunge la Cluj-Napoca în următoarele 12 luni şi vor fi integrate în actuala flotă de transport public. 50% din flota de transport în comun a municipiului este verde şi nepoluantă. Contractul semnat cu Solaris Bus & Coach SP. Z.O.O. are valoarea de 83.131.020 RON şi cuprinde, pe lângă vehicule, 6 staţii de încărcare rapidă şi 18 staţii de încărcare lentă”, transmite Emil Boc.

Edilul mai spune că administraţia are în plan extinderea flotei de transport public prin achiziţionarea de autobuze electrice pentru a fi un oraş verde, nepoluant, în care se doreşte creşterea calităţii vieţii, ca parte a reţelei europene de „100 de oraşe neutre din punct de vedere climatic”.

Autobuzele electrice articulate Solaris Urbino au o capacitate totală de transport de 131 persoane, din care 44 pe scaune, beneficiază de spaţiu pentru fotolii rulante, spaţiu pentru cărucioare de copii, rampă de acces, au o lungime de 18 metri, înălţime de 3,3 metri şi lăţime de 2,55 metri, beneficiază şi de 6 staţii de încărcare rapidă: fiecare 3 autobuze livrate vor fi însoţite de o staţie de încărcare rapidă compatibilă cu soluţiile de încărcare deja existente în cadrul flotei CTP şi 18 staţii de încărcare lentă, Wi-Fi şi camere de supraveghere.

„Pe lângă aceste 18 autobuze şi staţiile de încărcare aferente, deja finanţate prin PNRR, alte 22 autobuze şi staţii vor ajunge la Cluj prin proiecte depuse în cadrul altor programe operaţionale de finanţare din fonduri europene, totalul ridicându-se la 40 de autobuze noi în perioada următoare”, a mai anunţat Emil Boc.

Citește și: Psihiatri clujeni condamnați penal pentru că eliberau adeverințe false la un pas să scape de dosar

1 COMENTARIU

  1. Costurile (cumpărare, exploatare) a unui autobuz electric sînt de 5 pînă la 10 ori mai mari decît ale unui troleibuz. (studiu francez, Grenoble)
    Ținînd cont si de faptul că un motor electric are cuplu mai mare decît al unuia cu ardere internă, adică urcă ușor pantele, este de mirare că nu este linie de troelibuz spre cartierul Zorilor.
    Dar mulțumim primăriei că aduce tehnologie nouă, verde, că a rupt orice legătură cu trecutul, chiar cu ce era bun, că a închis TOATE localurile (crîșme și cafenele) unde s-ar fi putut întîlni anumite generații și povesti…de fapt asta era; nu se vrea întîlnirea și, poate, organizarea oamenilor ce-au trecut prin viață, ce ar putea mirosi și opri matrapazlîcurile, ce ar putea face bine…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.