A început cea de-a doua ediție a campaniei anti-bullying, „CN Clubul Prieteniei”, derulată de televiziunea pentru copii, Cartoon Networkl. Inițiativa îşi propune să încurajeze în continuare copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying şi se desfăşoară sub sloganul „Fii prietenos, nu răutăcios!”.

Fenomenul bullying înseamnă să fii jignit, lovit, rănit, exclus sau umilit. Se poate întâmpla oricui, la orice vârstă şi în orice loc: la școală, în parc, în timpul antrenamentului, pe stradă şi chiar on-line.

Deoarece fenomenul bullying afectează copiii din întreaga ţară, Cartoon Network colaborează cu Asociația Telefonul Copilului, unul dintre cele mai importante ONG-uri din România, care abordează problemele acestora. Asocierea are scopul de a informa despre bullying şi de a oferi consiliere şi ajutor celor care au nevoie. Bullying-ul rămâne una dintre cele mai importante probleme în rândul copiilor cu vârste cuprise între doisprezece și șaptesprezece ani, iar numărul cazurilor de bullying semnalate de băieți în 2015 la Telefonul Copilului a crescut de 20 de ori comparativ cu 2014, de la 25 de cazuri în anul 2014 la 534 de cazuri în anul 2015.

Zeci de mii de copii contactează anual Asociația Telefonul Copilului pentru a semnala cazuri de agresări fizice sau verbale. Analizele Asociației Telefonul Copilului arată că aproape jumătate dintre copiii României – 46% – au fost la un moment dat victime ale bullying-ului, în timp ce doar o treime dintre victime cer ajutorul părinților.

Acţiunea mai include şi o serie de clipuri animate care se adresează atât copiilor care sunt afectați de fenomenul bullying, cât și celor care sunt agresivi sau celor care sunt simpli observatori. Copiii afectaţi direct sau indirect de fenomenul bullying beneficiază de consiliere din partea unor persoane cu experienţă în abordarea acestor probleme pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei.

Cântăreața de muzică pop Inna, s-a alăturat campaniei.

„M-am alăturat inițiativei Cartoon Network și Asociația Telefonul Copilului pentru că toți știm ce înseamă să fii agresat. Te trezești dimineața și nu mai vrei să mergi la școală pentru că știi ce te așteaptă.  Este o problemă reală cu care se confruntă copiii din România. Sfatul meu pentru cei mici: dacă sunt agresați, sau dacă știu pe cineva care este, trebuie să își amintească faptul că nu este vina lor și că nu sunt singuri. Agresiunea nu este acceptată sub nicio formă și nu este nicio rușine să vorbească despre asta sau să ceară ajutorul unei persoane de încredere”, a declarat aceasta.

Despre Asociația „Telefonul Copilului”

Cu o experienţă de 13 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia „Telefonul Copilului” este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 29 februarie 2016, un număr total de 2.183.430 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 59.889 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro și pagina FB https://www.facebook.com/asociatiatelefonulcopilului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.