Cum înșeală hypermarketurile din România clienții

364

Din 3 iulie Protecția Consumatorilor din zona București-Ilfov a desfășurat 43 de acțiuni de control în rețelele de supermarketuri. În urma verificărilor, au fost aplicate 43 sancţiuni contraventionale în valoare totală de 632.000 lei.

S-a constatat că majoritatea neregulilor din hypermarketuri erau menite să înşele consumatorii.

Au fost găsite produse cu denumire incorectă în raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, ceea ce inducea in eroare consumatorul mediu.

Se vindeau produse alimentare ambalate si recântărite în magazine, cu un preţ mai mare în raport cu cantitatea reală a alimentului.

Se comercializau suplimente alimentare sub forma de pachete promotionale „2 la pret de 1” sau „1+1 GRATIS” fara a avea afisat la locul de comercializare pretul de vanzare astfel incat sa reiasa avantajul specific pretului.

Printre multele nereglui se mai numără şi

-comercializare de produse alimentare cu caracteristici calitative neconforme;

– nerespectarea conditiilor de temperatura la expunerea spre comercializare a unor produse alimentare;

– comercializare de produse alimentare preambalate fara a avea declarate pe ambalaj conditiile de pastrare;

– prestarea de servicii alimentare fara respectarea conditiilor prescrise sau declarate;

– depozitarea produselor alimentare fara respectarea conditiilor de pastrare impuse de producator si declarate pe eticheta de produs;

– utilizarea in spatiul destinat transarii carnii a unor produse nesigure;

– comercializare de produse ce au aplicate pe ambalaj informatii cu privire la anumite premii, perioada promotiei fiind depasita.