Elevii clujeni care nu și-au contestat notele sunt marii păcăliți din acest an, de la Evaluarea Națională, în condițiile în care în urma re-evaluării lucrărilor la Limba și literatura română s-au acordat măriri de note cu până la două puncte, arată infoaries.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Cluj fie nu vrea, fie nu poate da explicații cu privire la fenomenul prin care la una din disciplinele de examen diferențele dintre notele inițiale și cele de la contestaţii sunt mai mari decât câteva zecimi.  Profesori din Turda, sub protecția anonimatului, spun însă că diferențele mari sunt datorate modului superficial în care au fost corectate inițial lucrările .

Alexandru Ionescu, elev al Școlii Ioan Opriș din Turda a obținut inițial, la Limba și Literatura Română, nota 6.30 iar în urma re-evaluării  nota 8.15. La Cluj, Mihai Tudora Barbu de la Liceul Teoretic Nicolae Bălcescu lua inițial nota 3.50. În urma contestației și re-evaluării a obținut nota 5.20. Cosmin Candrea de la același liceu avea să obțină noota finală 9.95 după ce iniția fusese notat cu 8.20. Bogdan Scăunașu de la Nicolae Bălcescu a avut inițial 7.40 iar in final nota 9.10.

La Liceul Teoretic Nicolae Bălcescu, 54 de elevi din cei 120 înscriși la examen au contestat nota ințială. Potrivit unor profesori de Limba Română, diferențele dintre note ar fi rezultatul faptului că lucrările au fost corectate în Bistrița Năsăud, de către comisii formate din profesori slab pregătiți. ”Cei mai mari păcăliți au fost elevii care știau că sunt mai bine pregătiți și nu au contestat nota. E un sistem incorect care a permis aceste decalaje. Părinții sunt nemulțumiți iar cei care au contestat nota și au obținut mai mult sunt acum fericiți. Nu e însă corect față de cei ce nu au făcut contestație”, explică un profesor turdean. Profesorii spun că de fapt din comisiile inițiale de evaluare a lucrărilor au făcut parte profesori slab pregătiți.

Este greu de spus dacă ne aflăm în fața unui fenomen de amploare deoarece alte note contestate sunt majorate cu doar câteva zecimi ori chiar scăzute față de valoarea inițială. Cert este însă că sunt peste zece rezultate cu diferențe mai mari de 1 punct, până chiar la diferențe de 2 puncte între note. Dacă vorbim de comisii de evaluarea slab pregătite atunci vorbim de un sistem care din start i-a defavorizat pe elevi. Cei care au contestat au câștigat, cei mai puțin bătăioși au pierdut.

Inspectoratul Școlar Județean spune că nu e abilitat și nu poate comenta fenomenul. ”ISJ nu poate comenta despre un fenomen pe care nu l-a analizat. Putem doar să vă prezentăm metodologia procedurii de re-evaluare care e gândită să fie echidistantă și corectă” , spune Andreea Coroian Goldiș, purtătoarea de cuvânt a ISJ Cluj.Aceasta a mai precizat că tocmai de aceea există soluția contestării notei, astfel ca cei nemulțumiți să o poată folosi.

Diferențele dintre note ar putea avea consecințe diverse, de la frica profesorilor de a nota ”prea lejer” lucrările, la lipsa de experiență în evaluarea ori chiar incompetență. Dacă sistemul e dificitar, rămâne de văzut în anii următori.

O idee de bază după Evaluarea Națională din 2016, rămâne: cu cât faci mai multă gălăgie, cu atâta ai șansa ca să obții o notă mai mare pentru copilul tău.

Cum se verfică lucrările cu nota contestată și cum se face re-evaluarea

Comisiile de contestaţii reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o altă comisie, formată din profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii. Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi de notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Pentru lucrările care au primit iniţial o notă finală mai mică decât 9,50, nota definitivă a lucrării este cea acordată de comisia de contestaţii, dacă între nota iniţială şi nota obţinută la reevaluare este o diferenţă de cel puţin 0,50 puncte. Dacă diferenţa dintre cele două note este mai mică de 0,50 puncte, nota definitivă a lucrării este nota iniţială, acordată în centrul zonal de evaluare.

Pentru lucrările care au primit iniţial o notă finală cel puţin egală cu 9,50, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestaţii, în urma reevaluării.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

2 COMENTARII

  1. Profesorii le spuneau părinților să nu depună contestație că s-a putea ca nota copilului să-i fie micșorată. În această situație, părintele se găsea între ciocan și nicovală pentru copilul său. Mi se pare normal ca, unii dintre ei, să nu fi depus contestație iar acum să le pară rău. Un lucru, părerea mea, evident. Vă spun întrucât cunosc un caz concret.

  2. Păcăliți sunt și cei care au depus contestație și le-au fost micșorată nota cu 1punt sau 1 punct și 45 sutimi? De trauma acestor copii nu se spune nimic,ei fac parte din cei1/3 cu notele finale scăzute,sunt parte din statisticile cuiva?
    Nimănui nu-i pasă!!!
    Părinții unor elevi de la Bălcescu și Racoviță au făcut plăngeri la Ministerul Educației fiind nemulțumiți de sutimile acordate în plus.la unii mai multe iar la alții mai puține !
    Mi-e lehamite să mai vorbesc!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.