Potrivit unui raport economic, 98% din piața zborurilor low-cost este controlată de trei companii de profil.

Anul trecut, Wizz Air a transportat 4,5 milioane de pasageri din şi spre România, cea mai populară rută fiind Bucureşti-Londra. Potrivit economica.net, Wizz Air s-a extins nestingherită pe piaţa românească, cu şapte baze la București, Cluj-Napoca, Iași, Tîrgu Mureș, Sibiu, Craiova și Timișoara, dar şi cu zboruri operate de pe aeroporturile de la Suceava şi Constanţa.

Gigantul Ryanair vrea şi el o felie cât mai mare din piaţa din România. În doi ani de la lansarea zborurilor din Bucureşti spre Dublin şi Londra, compania a transportat un milion de pasageri. O’Leary, şeful excentric de la Ryanair, spunea anul trecut că vrea să transporte 10 milioane de pasageri în cinci ani pe piaţa din România. În plus, compania irlandeză a anunţat că va reduce tarifele la biletele de avion cu 7%.

Chiar dacă Ryanair nu a ajuns la mărimea Wizz Air în România, compania irlandeză şi-a adjudecat o cotă de 13,74% din piaţa low-cost de la noi, în creştere de la 4,8%, asta în timp ce cota Wizz Air s-a redus de la 67,7% în anul fiscal 2015, la 60,38% în anul fiscal 2016.

Blue Air a înregistrat o uşoară creştere de la 22,5%, la 23,66%.

Alte companii low-cost care mai operează pe piaţa autohtonă sunt Pegasus Airlines care zboară pe ruta Bucureşti-Istanbul, Flydubai care zboară de la Bucureşti la Dubai, Vueling care zboară de la Bucureşti la Barcelona şi Bilbao şi de la Cluj-Napoca la Barcelona. urowings, parte din grupul Lufthansa AG, a preluat operaţiunile Germanwings şi de la Bucureşti mai zboară doar spre Dusseldorf, în timp ce airberlin, singura care leagă Bucureştiul de capitala Germaniei, este considerată ca fiind companie hibrid de low-cost, cu servicii precum cele ale unei companii de linie.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.