Vineri, 22 septembrie 2017, se va desfasura la Cluj-Napoca o noua editie a Marsului Biciclistilor Clujeni (a 120-a din seria lunara inceputa in septembrie 2007 in continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998), dedicata special Saptamanii Europene a Mobilitatii (SEM) si Zilei Europene Fara Masini (ZEFM).

Sunt invitati toti clujenii care au bicicleta. Intalnirea participantilor va fi in PIATA UNIRII, incepand cu ora 17:45. Startul efectiv al marsului va fi la ora 18:00, urmand sa dureze circa o ora si jumatate.

Traseul vizeaza de aceasta data zona centrala si pericentrala si cartierul Grigorescu, cu plecare si final in p-ta Unirii. Concret, traseul este: Piata Unirii – Bd.Eroilor – p-ta A.Iancu – str. Cuza Voda – p-ta M.Viteazu – str. I.P.Voitesti – str. Dacia – str.Gen.Dragalina – bd.1 Decembrie 1918 – pasarela peste Somes – pista bicicleta mal drept Somes – str. Uzinei Electrice – str.Stadion – Parcul Central S.Barnutiu – str. Emil Isac – str.Petru Maior – p-ta L.Blaga – str.Republicii – str.A.Iancu – str. Universitatii – p-ta Unirii.

Este o noua ocazie de intalnire, cunoastere si pedalare in comun a biciclistilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.

Este o ocazie mai speciala pentru ca aceasta editie a marsului este dedicata Saptamanii Europene a Mobilitatii 2017, care se desfasoara in 16-22 septembrie, culminand in 22 septembrie cu Ziua Europeana Fara Masini, si este si aniversarea a 10 ani de marsuri lunare ale biciclistilor clujeni, o aniversare trista, pentru ca era de dorit sa nu mai fie nevoie de ele, sa o fi luat deja autoritatile locale in directia buna si publicul sa nu mai simta nevoia de proteste…

Participantii isi exprima din nou ingrijorarea fata de lipsa sau inadecvarea dezbaterii publice a planurilor de noi piste de biciclete pe strazi precum Buna Ziua sau Drumul Sf.Ion, si fata de calitatea redusa a majoritatii pistelor de biciclete mai vechi si mai noi, existand uneori deficiente calitative grave la noile piste si mentinandu-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la latimea insuficenta la lipsa de continuitate, de la prezenta diverselor obstacole la marcaje si indicatoare rutiere lipsa sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si alti participanti la traficul rutier.

Se remarca si faptul ca indeplinirea vechii promisiuni de a permite si bicicletelor accesul pe noile benzi dedicate transportului public este doar partiala, neincluzand de exemplu str.Dragalina pe sensul dinspre Hotel Napoca spre str.Horea, si a venit „la pachet” cu ingustarea benzii comune existente pe bd.21 Decembrie 1989 pe sensul Primarie – Marasti si realizarea cu latime insuficienta a celei noi pe sensul Marasti – Primarie, corelat si cu neinstalarea, la finalul lucrarilor, in anumite puncte ale benzii comune pentru transportul pubic in comun si biciclisti de pe str.Memorandumului, a aditionalelor corespunzatoare, astfel incat sa fie la fiecare intersectie semnalizta admisibilitatea pe acea banda nu doar a CTP ci si a bicicletelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.