Consiliul Local Cluj-Napoca a discutat recent aprobarea studiului de oportunitate pentru delegarea serviciului public de salubrizare stradală şi deszăpezire prin concesiune, însă conflictul iscat a fost legat de perioada pe care administraţia locală va acorda acest contract. Consilierii majorităţii au propus 10 ani, pe când cei ai opoziţiei, 6 ani.

Consilierul local PSD Claudia Anastase a menţionat, încă de la citirea proiectului în plen, că 10 ani este o perioadă prea mare de timp pentru a acorda contractul de salubritate şi deszăpezire. Aceasta a spus că grupul USL propune 6 ani pentru acest contract, pentru „elasticitatea oferită de o perioadă mai mică şi atractivitatea pentru alţi investitori”.

Colegul său din PDL, Adrian Popa, a explicat că perioada a fost gândită în aşa fel încât să crească într-adevăr această atractivitate, datorită faptului că este o perioadă suficientă pentru amortizarea investiţiilor în maşini pe care le-ar face orice companie participantă. În cadrul discuţiei s-a atras atenţia asupra faptului că Primăria impune participanţilor la licitaţie să aibă maşini speciale cu Euro 5, astfel că orice firmă care se înscrie va trebui să facă astfel de investiţii.

„Nimeni nu stă cu maşinile în garaj şi aşteaptă să-i chemăm noi la licitaţie, cei care au maşini le folosesc pentru activitatea lor. Noi vrem calitate şi să primim cele mai bune oferte, nu să le punem piedici societăţilor care vor să participe”, a adăugat şi fostul viceprimar Radu Moisin. Ioana Borza, din partea USL, i-a acuzat pe democrat-liberali că pregătesc această licitaţie pentru anumite companii. „Vorbiţi de parcă ştim deja cine vine la licitaţie şi facem în aşa fel încât să fie convenabil pentru ei. Eu consider că 10 ani e prea mult, ar trebui să le acordăm maxim 6 ani”, a spus Borza.

 

Compromisul USL-PDL: 8 ani

 

Primarul Emil Boc a venit cu împăcăciunea: a propus compromisul de a acorda contractul pe o perioadă de 8 ani, echivalentul a două mandate în administraţia locală. „Primăria a optat pentru cea mai transparentă modalitate de acordare a acestei licitaţii. Este nevoie de a asigura această posibilitate de amortizare în 10 ani, pentru că nimeni nu face acte de caritate. În plus, noi suntem cei care trebuie să veghem la calitate. Propun să menţinem perioada de 8 ani, cât a fost contractul anterior, deşi mi se pare puţin, e la limita rezonabilităţii”, a precizat edilul.

„Primăria nu trebuie să fie vaca de muls şi nici piatra de moară a societăţilor. Eu cred că 6 ani e o situaţie optimă, pentru că nicăieri nu scrie că o obligatoriu să asigurăm amortizarea”, a declarat Dan Tarcea. Drept răspuns, Florin Gliga a explicat că perioada de minim 8 ani este singura rezonabilă pentru a asigura condiţiile egale pentru toţi candidaţii, şi cei care vor să-şi înnoiască parcul auto, şi cei care au deja utilajele.

Amendamentul pentru perioada de 8 ani a fost aprobat cu 14 voturi pentru, la fel şi proiectul per ansamblu. Primăria va plăti noilor firme, potrivit unei estimări a Direcţiei Tehnice, peste 17,2 milioane de lei, anual. Caietul de sarcini al licitaţiei va fi elaborat în perioada următoare, pe baza acestui studiu de oportunitate votat de aleşii locali.

 

Diana Gabor

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.