Licitaţia pentru desemnarea societăţilor care se vor ocupa de salubritatea municipiului Cluj-Napoca a fost “modificată” de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Licitaţia pare a fi îndreptată spre clientela politică. Incompetenţa angajaţilor lui Emil Boc se poate observa din numărul mare de proceduri care sunt fie anulate, fie modificate, fie sancţionate de către organele competente. Cele 170 de milioane de lei pentru salubritatea următorilor opt ani par să întârzie datorită necunoaşterii legilor. Întârzierea procedurii poate doar să avantajeze firmele care se ocupă de prelungirea contractelor.

Licitaţia pentru salubrizarea în municipiul Cluj-Napoca este un mare mister al edilului Emil Boc. Acesta şi subordonaţii săi au reuşit din nou să se încurce în proceduri care sunt explicate în lege. Astfel, deşi oficialii Consiliului Local Cluj-Napoca au hotărât încă din luna mai 2013 cum va avea loc procedura, angajaţii Primăriei municipiului Cluj-Napoca au reuşit din nou să stâlcească aceste proceduri. Nici prelungirile contractelor nu le-au fost de ajuns oficialilor Primăriei pentru a continua salubritatea în municipiu datorită faptului că licitaţia a fost prelungită cu mult peste program. Gazeta de Cluj v-a prezentat de la început că această procedură a fost făcută sub semnul întrebării, iar oficialii CNSC confirmă acest lucru în cadrul unei decizii de la sfârşitul anului trecut.

 

Condiţiile arată spre marile firme

Firmele mari din domeniul salubrităţii sunt cele care au fost “selectate” pentru a putea participa la licitaţie. Pe scurt, caietul de sarcini întocmit de Emil Boc şi acoliţii săi a pus asemenea condiţii încât marile firme din domeniu să poată să se îmbogăţească, iar micile societăţi să nu poată să participe la proceduri. Faptul că oficialii “portocalii” nu vor să accepte că serviciile de salubritate se vor îmbunătăţi în următorii ani nu este o noutate, ei au decis ca licitaţia să fie pe următorii opt ani, dar excluderea din start a posibilităţii apariţiei unor noi “jucători” pe piaţa de profil este o condiţie care ar trebui analizată nu doar de Consiliul Concurenţei, ci chiar eventual de organele de anchetă.

Participarea la licitaţia pentru concesionarea serviciului de salubritate condiţionează firmele de deținerea în propriul “CV” a unor contracte în domeniul salubrității în ultimii trei ani de 26 de milioane de lei pentru lotul I și respectiv 25 de milioane de lei pentru cel de-al doilea lot. De altfel, firmele care vor să participe în cadrul procedurii trebuie să aibă cifră de afaceri în ultimii trei ani de peste 100 de milioane de lei pentru fiecare lot în parte. O altă condiție pentru a participa la licitație este necesitatea unei licențe de rang 2 pentru a participa la un singur lot și o licență de rang 1 pentru a participa la ambele proceduri. Licența este acordată de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice.
“Bilanțul contabil din anii precedenți: 2010, 2011, 2012 vizat și înregistrat de organele competente sau documente justificative echivalente în copie legalizată sau copie lizibilă conform cu originalul. Cifra medie de afaceri globală pentru ultimii trei ani financiari încheiați să fie de minim/lot(sector): 100.000.000 lei”, se arată în caietul de sarcini pentru licitația de 170 de milioane de lei.

 

I-a prins pe nepregătite

Termenul finalizării acestei proceduri de licitaţie a fost 18 noiembrie 2013, iar contractele cu societăţile Rosal şi Bratner Veres au fost finalizate pe 10 noiembrie 2013. De atunci contractele sunt prelungite, deşi Emil Boc şi compania ştia încă de pe 14 octombrie 2005 când vor expira contractele. Astfel, Emil Boc şi gaşca portocalie nu a reuşit în opt ani de zile să deruleze la timp o licitaţie pentru desemnarea societăţilor care se ocupă de salubrizarea în municipiu. Asta da incompetenţă.

 

CE spune CNSC

”Prin contestaţia nr. 24314/20.11.2013, înregistrată la Consiliu sub nr. 39637/20.11.2013, depusă de S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., cu sediul în Timişoara, Str. Oituz, nr. 3/A, judeţul Timiş, având CIF 9112229, împotriva „anunţului de tip erată nr. 46682/16.11.2013 la concesionarea nr. 2378/24.09.2013 care nu a fost expediat spre publicare în SEAP de către autoritatea contractantă «în termen de 10 zile» aşa cum era obligatorie prin Decizia nr. 3749/C5/4275/4300/4317 din data de 21.10.2013 adoptată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor”, anunţ emis de către PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CLUJ-NAPOCA, în calitate de autoritate contractantă, cu sediul în Cluj-Napoca, Str. Moţilor, nr. 3, judeţul Cluj, în cadrul procedurii de „licitaţie deschisă”, organizată pentru atribuirea contractului de achiziţie publică de servicii, având ca obiect „Concesionarea serviciului de salubrizare stradală şi deszăpezire din municipiul Cluj-Napoca”, s-a solicitat anularea procedurii de atribuire având în vedere prevederile art. 209 din O.U.G. nr. 34/2006 şi organizarea unei noi proceduri cu respectarea legislaţiei în materia achiziţiilor publice.

Prin contestaţia nr. 13994/22.11.2013, înregistrată la Consiliu sub nr. 40250/25.11.2013, depusă de S.C. POLARIS M HOLDING S.R.L., cu sediul în Constanţa, Str. Spiru Haret, nr. 2A, judeţul Constanţa, având număr de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului J01/276/2006 şi CIF 18503153, împotriva documentaţiei de atribuire, elaborată de către PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CLUJ-NAPOCA, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul aceleiaşi proceduri, s-a solicitat modificarea documentaţiei de atribuire în conformitate cu argumentele contestaţiei precum şi cu legislaţia în materia achiziţiilor publice şi la decalarea termenelor de depunere a ofertelor, respectiv a termenelor de deschidere a ofertelor, astfel încât contestatorul şi potenţialii ofertanţi să aibă posibilitatea de a-şi întocmi ofertele ulterior modificării documentaţiei de atribuire.

În temeiul art. 273 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, cele două contestaţii au fost conexate.

În baza documentelor depuse de părţi, CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR DECIDE:  Admite excepţia lipsei calităţii procesuale a S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., iar pe cale de consecinţă va respinge contestaţia formulată de S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A.

Admite în parte contestaţia formulată de S.C. POLARIS M HOLDING S.R.L. respectiv criticile cu privire la „autospecială pentru spălatul străzilor (capac 6000 l) – 4 buc. şi autospecială pentru

stropitul străzilor (capac 6000 l) – 2 buc.” şi obligă autoritatea contractantă, ca în termen de 10 zile de la comunicarea prezentei, să publice în SEAP modificările aduse la documentaţia de atribuire, urmare a achiesării din cadrul punctului de vedere, pentru a fi aduse la cunoştinţa operatorilor economici interesaţi de participarea la procedură.

Respinge ca tardive restul criticilor formulate de S.C. POLARIS M HOLDING S.R.L.  Dispune continuarea procedurii de atribuire în cauză cu respectarea celor dispuse anterior. Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 280 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”,se arată în hotărârea CNSC. După informaţiile de pe portal.just.ro, nimeni nu a contestat această hotărâre.

primaria-cluj-napoca-cladirea-str-motilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.