Pacea dintre conducerea Consiliului Județean Cluj și directorul de la Aeroportul Internațional Avram Iancu, David Ciceo, s-a încheiat. După ce săptămâna trecută, Mihai Seplecan a promovat pe ordinea de zi un proiect de hotărâre cu privire la revocarea lui Ciceo din Consiliul de Administrație de la aceeași  instituție la care el este director s-a iscat un scandal între cei doi, cu replici ce conțin acuzații de ordinul penalului.

 

Mărul discordiei dintre Ciceo și Seplecan

Aparent, directorul David Ciceo s-a prezentat la ședința ordinară de la sfârșitul lunii septembrie pentru a milita împotriva revocării din funcția de Președinte CA la Aeroport. În momentul în care acestuia i s-a dat microfonul pentru a se exprima, a început o polemică cu președintele CJ Cluj, Mihai Seplecan.

În ultima perioadă, Ciceo a făcut o plângere la Prefectura Cluj prin care îl acuza pe Seplecan de abuz în serviciu.

Într-o adresă trimisă președintelui Consiliului Județean Cluj și prefectului județului, directorul aeroportului, David Ciceo, informează că nu poate pune la dispoziția CJ Cluj o mașină de lux, marca Touareg, la insistențele șefului forului județean, pentru că mașina trebuie folosită pentru asigurarea securității aeroportuare conform ziuadecluj.ro .

Potrivit directorului Ciceo, șeful CJ Cluj primise pentru folosință un alt autoturism, prin contract de comodat, la începutul lunii iulie, dar că ulterior a fost cerută o a doua mașină, mai nouă.

Ciceo afirmă în același document că după refuzul său de a preda mașina, președintele CJ Cluj, Mihai Seplecan a invocat faptul că David Ciceo deține atât funcția de președinte al Consiliului de Administrație al aeroportului, cât și pe cea de director general, ceea ce ar fi contrar legii.

Cu toate aceste, Ciceo nu a fost revocat din CA deoarece, când Seplecan a supus proiectul la vot, au fost doar 3 voturi pentru,2 abtineri și 29 de consilieri nu au votat.

 

Rufele spălate-n public

În continuare redăm dialogul dintre David Ciceo și Mihai Seplecan, care a avut loc în plenul ședinței de Consiliu Județean, în fața celor din Mass-media și a directorilor de la celelalte instituții subordonate județului. Practic Seplecan îl acuză pe Ciceo că știa că are nevoie de o autorizație de la CJ Cluj de mai bine de un an și că a ales să o obțină în regim de urgență pentru a nu organiza o licitație.

Mihai Seplecan:De un an de zile ştiați că trebuia săobțineți acel acord pentru parcarea de la Aeroport și nu ați venit să cereți autorizația de la CJCluj din timp doar casă nu organizați licitație. Ați pus presiune pe mine când am aterizat de la București, în data de 10 septembrie și dumneavoastrăși senatorul 1,4 alcoolemie(n. rep. Marius Nicoară) pentru ca eu să vă emit acea autorizație în regim de urgență. Astfel, în data de 11 septembrie ați depus cererea pentru autorizație și exact în aceeași zi ați și primit aprobarea.

David Ciceo: Acest lucru nu este adevărat!!! Există o altă cerere trimisă mai demult instituției CJ Cluj de către Aeroport. Singurul lucru ce îl vreți dumneavoastră este să vă curgă litrii de motorină!!!

Mihai Seplecan: De un an de zile, de ce nu ați venit să ne spuneți că vă trebuie altă autorizație? De ce v-ați blocat faxul și mail-ul ca să nu primiți de la Consiliul Județean cereri de informații?

David Ciceo: Nu este adevărat! Întocmai că eu le-am trimis la toți consilierii județeni o cerere pentru reparații anterioare. Vă cer legalitate și să nu mai blocați dezvoltarea Aeroportului Avram Iancu!

Mihai Seplecan: Domnule Ciceo, cum dumneavoastră m-ați înregistrat pe mine și pe alții să știți că și ceea ce am discutat noi, există undeva acolo. Acea discuție prin care mi-ați spus că: ”domnule președinte dacă promovezi pe ordinea de zi schimbarea mea din Consiliul Administrativ, o să fac plângere penală, voi face presiune media, voi face presiune politică și vei ajunge mai rău decât Adomniței de la Iași”. Nu numai cu mine ați făcut așa, ci cu mai mulți. De aceea astăzi vin alții și sar în favoarea noastră că știu ce e acolo la Aeroport.

David Ciceo: Prin aceste afirmații încercați să abateți atenția de la problemele ce le are județul cu IC Ponor și Centrul de Deșeuri!!! La aeroport nu sunt probleme, dar dumneavoastră acum faceți o diversiune pentru a masca problemele reale cu drumul IC Ponor și cu CMID sau Cluj Arena.

Imediat după replicile dure dintre cei doi, Ciceo a ieșit în fața presei pentru a da declarații, însă  când a fost întrebat dacă Mihai Seplecan i-ar fi cerut motorină, acesta a răspuns:

„Dorim respectarea legalității și dorim real respectarea interesului publicului și al cetățeanului clujean. Cu privire la motorină, puteți să îl întrebați pe Mihai Seplecan. Având în vedere că Aeroportul a făcut o sesizare organelor abilitate, sesizare pe care din motive de transparență am dat-o fiecărui consilier județean, nu voi comenta acest aspect”, încheie David Ciceo.

 

mihai seplecan

Seplecan face dezvăluiri la adresa lui Ciceo

La sfârșitul ședinței Mihai Seplecan le-a explicat jurnaliștilor că un alt motiv pentru care Ciceo ar încerca să îl discrediteze ar fi pentru că l-a descoperit cu suma de 1,8 milioane de euro dată pentru a încerca să obțină intermodalul cu un proiect SF.

„Dacă domnul director atât poate spune despre mine sau despre Consiliul Județean, că ne interesează doar litrii de motorină, care până la urmă tot pentru interesul Clujului s-ar fi consumat, să ne răspundă la acel SF de 1,8 milioane de euro pecare l-a făcut și plătit pentru Intermodal, iar azi UE și ministerul transporturilor explică faptul că nu se poate face un Proiect Inter-modal ci doar Multimodal. Nu Consiliul Județean sabotează Aeroportul Internațional Cluj ci UE a hotărât că se poate face doar un Multimodal. Într-adevăr pentru un proiect Inter-modal finanțarea era de 70 de milioane de euro iar pentru un Multimodal finanțarea este doar de 35. Îi înțeleg supărarea lui Ciceo care a spus că nu poate acoperi acel SF ce l-a făcut și l-a plătit(de 1,8 mil. euro) pentru Intermodal, fără să aibă acceptul de la  cei au fost implicați în acel SF. Domnul Ciceo nu a putut să răspundă în momentul în care l-am întrebat ”de ce de un an de zile nu a venit la Cj Cluj” deși avea o adresă de la Agenția Aeronautică că trebuie să intervină în regim de urgență asupra acelei parcări de care spunea dânsul, deoarece puteau să intervină probleme iar pasagerii să pățească ceva. Acesta nu a venit să își  ia o autorizație în regim normal pentru că astfel el trebui să organizeze o licitație”, explică Seplecan

Potrivit acestuia, Ciceo ar fi venit după un an de când știa că are nevoie de aprobarea de la CJ Cluj și ar fi cerut-o în regim de urgență. Cu toate acestea, în cursul aceleiași zile a și primit-o.

„În data de 10 sept când am venit de la București, când mi s-a înscenat că sunt cel de-al 1 milion pasager, deoarece a fost doar o glumă între mine și un jurnalist ce știa situația, în acea zi s-a făcut presiune pe mine atât de către domnul director cât și de foarte mulți oameni „buni” ce au fost induși în eroare de către Ciceo cum că arhitectul Salanță împreună cu mine nu am vrea să îi dăm aprobare. Cum era să dăm aprobarea dacă nu era documentația depusă? A venit Ciceo în următoarea zi cu documentația și chiar în aceeași zi, la 6 seara a primit aprobarea. Atunci vă întreb. Cine pune în pericol siguranța pasagerilor, CJ Cluj care i-a dat autorizația în aceeași zi în care a primit  expertiza și actele necesare sau conducerea de la Aeroport care de la 1.10.2015 avea acea foaie prin care trebui să intervină. Oricum lucrările au început în data de 20 septembrie deși în regim de urgență putea interveni în ziua următoare”, mai adaugă președintele Seplecan.

 

Peste 24 de acte adiționale la un contract

Seplecan mai motivează că Ciceo ar fi adăugat peste 24 de acte adiționale la contractul cu pista nouă de la Aeroport

„Ce să mai vorbim de cele 24 de acte adiționale pe care David Ciceo le-a adăugat la contractul cu pista de la Aeroport…Păi cum să fie legale ca la o licitație pe care au făcut-o să aducă 24 de acte adiționale ce schimbă contractul de 100 de ori. Ciceo poate vorbi și de actele adiționale de la terminalele de la Aeroport. SF-ul făcut în 2004-2005 terminalul Cargo, căci atunci era și Marius Nicoară la CJ Cluj și nu s-a mai întâmplat nimic… Că până acum, Ciceo a fost lăsat să se desfășoare, vorba Președintelui României: Ghinion. Un an de zile eu am fost alături de Ciceo dar am fost indus în eroare. Pe atunci eram consilier județean, dar după ce am ajuns la conducere am aplicat câteva măsuri drastice. ”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.