IDC preconizează că, până în 2026, peste 90% dintre organizațiile din întreaga lume vor resimți efectele crizei de competențe IT, care se va ridica la aproximativ 5,5 trilioane de dolari (5.500 de miliarde) în pierderi cauzate de întârzieri ale produselor, competitivitate redusă și falimente.

Deși nu este o surpriză faptul că abilitățile de inteligență artificială (AI) sunt în prezent cele mai solicitate abilități pentru majoritatea companiilor, operațiunile IT sunt pe locul doi. Iar o varietate de competențe în domeniul cloud, inclusiv arhitectura, gestionarea și stocarea datelor și dezvoltarea de software, se numără printre cele mai necesare zece competențe identificate de respondenții unui sondaj realizat de IDC în America de Nord. Această situație este agravată și mai mult de nevoia de competențe suplimentare, non-tehnice, cum ar fi competențele de afaceri digitale, competențele umane și competențele de management.

„A aduce oamenii potriviți, cu abilitățile potrivite, în rolurile potrivite nu a fost niciodată atât de dificil”, spune Gina Smith, doctor în științe, director de cercetare pentru practica IDC privind competențele IT pentru afaceri digitale. „Pe măsură ce deficitul de competențe IT se accentuează și sosirea noilor tehnologii se accelerează, companiile trebuie să găsească modalități creative de a angaja, instrui, perfecționa și recalifica angajații lor. O cultură a învățării este cea mai bună modalitate de a ajunge acolo.”

În acest context, reamintim că, potrivit Eurostat, nivelul competențelor digitale de bază din România este cel mai scăzut la nivelul Uniunii Europene. Anul trecut, 55% din populaţia UE cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani avea cel puţin competenţe digitale de bază, și doar 28% în România.

Printre provocările cu care se confruntă organizațiile atunci când încearcă să extindă competențele angajaților lor se numără rezistența la formare. Angajații se plâng că cursurile sunt prea lungi, că opțiunile de învățare sunt prea limitate și că nu există o aliniere suficientă între competențe și obiectivele profesionale.

Analiștii spun că pentru a depăși aceste provocări, liderii din domeniul IT trebuie să utilizeze o varietate de strategii pentru a încuraja un sistem de învățare mai eficient în cadrul organizației lor. Acest lucru include totul, de la instruirea în clasă până la hackathonuri, laboratoare practice și jocuri și quest-uri.

Dar promovarea unui mediu de învățare pozitiv într-o organizație necesită mai mult decât materiale, cursuri și provocări. Schimbarea culturii începe de la vârf, iar liderii trebuie să demonstreze de ce este importantă învățarea pentru organizație. Acest lucru poate fi realizat prin alinierea obiectivelor angajaților cu obiectivele de afaceri, prin promovarea învățării continue pe tot parcursul parcursului angajaților și prin crearea unui program de recompense care să recunoască atât procesul, cât și performanța. De asemenea, necesită alocarea de timp, bani și resurse umane adecvate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.