Zona “ultracentrală” a Clujului, un pericol pentru pietoni

97

Cluj-Napoca e unul dintre cele mai aglomerate oraşe europene. Pe străzile din zona centrală a Municipiului e un adevărat haos. Maşinile parcate pe trotuare care nu permit circularea pietonilor şi şantierele în plină desfăşurarea în orele de vârf  împiedică cetăţenii să-şi desfăşoare activităţile zilnice într-un mod normal. Strada Paris, Anton Pann, Bucureşti, Someşului şi Lalelelor sunt doar o parte din străzile Clujului pe care trotuarele sunt transformate în locuri de parcare şi de unde te poţi trezi în orice moment că din „cer” îţi poate cădea ceva în cap.

Centrul reprezintă principala zonă culturală, financiară, administrativă şi comercială a municipiului Cluj-Napoca. Deşi când spui centrul oraşului te gândeşte la siguranţă sau relaxare în Cluj nu e tocmai aşa. Ieşind din casa te loveşti de “un val” de maşini parcate aproape până în scara blocului şi de o agitaţie de nedescris. Macaralele uriaşe le vezi la tot pasul şi te mai trezeşti şi cu un fluierat de pe sus. Pe lângă acestea, dezvoltatorii imobiliari care oriunde găsesc o fărâma de pământ, construiesc un bloc şi se întind cu şantierul pana în casele vecinilor.

Cetăţenii sunt tot mai revoltaţi de ce se petrece în centrul oraşului. În aceasta situaţie se afla şi scriitorul Vasile Gogea.

„E vineri, puţin înainte de prânz. Ar trebui să ies din casă, din curte şi să încerc să merg până la poştă să expediez câteva plicuri. Încerc să „evaluez” riscurile acestei ieşiri încă din faţa porţii. Pericolele nu „umblă” doar pe trotuare sau pe carosabil. Ar putea cădea şi din cer. Macarale uriaşe îşi rotesc braţele de oţel pe deasupra străzii, ajungând până deasupra acoperişurilor şi a curţilor din vecinătate”,  scrie Vasile Gogea pe blogul personal.

Străzile din zona centrală un adevărat pericol pentru pietoni

Să circuli ca şi pieton pe străzile  Paris şi Bucureşti este o adevărată aventură. Autotractoarele cu remorci sau platforme de mare tonaj blochează circulaţia atât pentru pietoni cat şi pentru maşini, iar sănătatea  trecătorilor şi a localnicilor este pusă în pericol de praful ce se ridica în urma lucrărilor. Străzile sunt invadate de maşini, iar pe centrul străzilor trec neîntrerupt betoniere, camioane şi utilaje agabaritice.

Strada Someşului spre Lalelelor, pană la Iaşilor e sub „ocupaţie”. Trotuarele sunt transformate în locuri de parcare, deşi la doar cinci sute de metri se află o parcare subterană.  Toţi angajaţii de la diferite companii sau instituţii care au sedii în zonă preferă ocuparea unui loc de parcare în fiecare dimineaţă pe străduţele limitrofe, pe trotuar, obligând pietonii sa meargă pe carosabil.

Pe lângă faptul ca pietonii nu au posibilitatea de a circula pe trotuar, dacă cumva ajung pe carosabil sunt claxonaţi şi înjuraţi din toate părţile.

O altă stradă în plin şantier este Anton Pann. Datorită faptului că nu au demolat în totalitate anexele fostului „Abator”, se întâmplă ca betonierele care vin la şantier, uneori într-un flux ce depăşeşte viteza de turnare, să fie nevoite să aştepte în strada şi  fac un zgomot insuportabil. “Nici măcar extensia care s-a dovedit ilegală a blocului din vecinătatea imediată a şantierului şi pentru care există sentinţă definitivă dată de o instanţă judecătorească nu a fost demolată, ci doar vandalizată. E în picioare şi arată ca după o explozie! Dar blochează ceea ce ar fi putut fi o deschidere mai largă şi mai scurtă la Strada Bucureşti”, mai spune scriitorul Vasile Gogea

De aceasta problema cetăţenii se lovesc zi de zi şi cel mai grav este ca totul se desfăşoară în apropiere de centrul oraşului. Situaţia devine şi mai bătătoare la ochi cu cât nimeni nu ia nicio măsură. Maşinile sunt zilnic parcate pe trotuare sau în parcările locatarilor, iar utilajele agabaritice blochează străzile.

LĂSAȚI UN MESAJ