Centrul de Management Integrat al Deşeurilor (CMID) sau groapa ecologică a Clujului va continua din luna august cu o licitaţie de 151 de milioane de lei, estimează oficialii Consiliului Judeţean Cluj. Gazeta de Cluj a aflat în exclusivitate ce se va demola din viitorul centru integrat de management al deşeurilor.

 

Ce spune CJ Cluj despre licitaţia de 151 de milioane de lei

”Celula de depozitare şi zona administrativă din cadrul Centrului de Management Integrat al Deşeurilor – proiectare şi execuţie, având valoarea estimată stabilită de către Universitatea Tehnică Cluj-Napoca în baza Contractului de Consultanţă Tehnică pentru sprijin la întocmirea Documentaţiei de Atribuire necesară contractării lucrărilor aferente Celulei de depozitare şi Zonei Administrative în condiţiile de contract Fidic Galben, de 95,1 milioane fără TVA din care 88,4 milioane aferente lucrărilor de Construcţii şi Montaj.

Această valoare cuprinde situaţia cea mai defavorabilă prevăzută de consultant prin care se propune demolarea şi refacerea totală a digurilor aferente Celulei de depozitare din cadrul CMID Cluj.

Continuare şi terminare lucrări: zona tehnică compusă din Staţia de Tatare Mecano-Biologică şi Staţie de Sortare cu infrastructură adiacentă din cadrul Centrului de Management Integrat al Deşeurilor-proiectare şi execuţie, având valoarea estimată de 27,1 milioane fără TVA, valoare aferentă lucrărilor rămase de executat ca urmare a rezilierii acordul contractual nr. 1/116 din 05.01.2012, actualizată cu rata inflaţiei.

 

Când se lansează licitaţia

Referitor la momentul lansării licitaţiilor pentru cele două contracte de lucrări vă comunicăm faptul că, în conformitate cu art. 20.5 din Acordul Contractual nr. 1/116 din 05.2012 este prevăzută o perioadă de 56 de zile pentru soluţionarea disputelor pe cale amiabilă calculată de la data la care a fost trimisă înştiinţarea de nemulţumire cu privire la modul de soluţionare a disputelor de către CAD, înştiinţare ce a fost comunicată asocierii Atzwanger, Ladurner Impianti, Confort, Vel Service de către Beneficiar prin adresa 12683/30.06.2015.

În cazul în care dispută nu va putea fi clarificată pe cale amiabilă în termenul indicat anterior, respectiv până la data de 25.05.2015, vor fi continuate demersurile legale în vederea recuperării prejudiciului generat prin execuţia neconformă şi defectuoasă a lucrărilor aferente CMID Cluj de la cei implicaţi în realizarea acestui obiectiv, iar în paralel, începând cu data de 25.08.2015, vor fi lansate procedurile de achiziţii publice pentru continuarea lucrărilor aferente obiectivului de investiţii Centru de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Cluj”, se arată într-un răspuns oficial al CJ Cluj.

 

500.000 de tone de deşeuri, depozitare ilegală de cinci ani

Oficialii CJ Cluj au depistat 500.000 de tone de tone de gunoaie depozitate ilegal la Pata Rât, arătam anterior. Locuitorii din Cluj-Napoca produc până în 300.000 de tone anual de deşeuri, deşi raportările companiilor de salubritate sunt undeva pe la 100.000 de tone. Miros fin de evaziune fiscală… Nu vi se pare? Dacă ar fi 300.000 de tone ar fi vorba despre o depozitare ilegală de un an şi jumătate, pe când dacă luăm în calcul varianta oficială vorbim de cinci ani de gunoaie depozitate ilegal la Pata Rât. Şi nimănui nu i-a păsat. Chiar credeţi că cei de la Salprest Rampă, proprietarul rampei închise, au păzit amplasamentul aşa cum li se prevede în contract? Vă zicem noi că era practic imposibil. Dar oricum nimeni nu a vrut să se clarifice situaţia până acum.

 

ADI ar putea găsi soluţia

Dar poate soluţia să răsară de unde ne aşteptăm mai puţin. CJ Cluj şi Primăria Cluj-Napoca se duelează în construcţia unei rampe temporare. Şi nu pentru că ambele instituţii ar vrea să construiască rampa, ci pentru că fiecare încearcă să paseze responsabilitatea la cealaltă. ADI Eco-Metropolitan ar putea fi soluţia de compromis, deoarece din această asociaţie fac parte toate Unităţile Administrativ Teritoriale (UAT).

Sursele noastre ne arată că Bogdan Costea, noul director al ADI, vrea să se implice în acest subiect atât de sensibil dacă primăriile i-o vor cere. El va avea o întâlnire cu primarii şi va stabili de luni încolo care sunt priorităţile în cadrul unui subiect atât de sensibil cum este unde se depozitează deşeurile clujenilor.

”În 2009 când toată lumea a decis să ne îndeplinim nişte obligaţiile printre care şi închiderea rampelor neconforme ca toate UAT-urile să se constituie într-un ADI metropolitan. Care a funcţionat la nivel de Cluj. A fost o condiţie a primirii finanţării. Reglementează clar şi frumos ce obligaţie au. Consiliul Judeţean are o singură atribuţie: să implementeze CMID: să închide rampele neconforme, să deschidă staţia de transfer, să pună la dispoziţie acele pubele şi să facă licitaţia pentru operatorul de depozitare pentru CMID. Nu avem împuternicirea să facem rămpi de stocare temporare. În schimb, ADI monitorizează şi partea de implementare a proiectului CMID”, a explicat pentru Gazeta de Cluj o sursă de la conducerea CJ Cluj.

 

Poliţia caută încă pământul de la CMID

Cu toate acestea, la Centrul Integrat de Management al Deşeurilor au existat numeroase probleme de-a lungul timpului.  Una dintre ele a fost problema furtului de pământ, care în 2014 a fost reclamată de fostul şef al CJ Cluj, Horea Uioreanu. Sursele noastre ne-au declarat că poliţiştii au trimis adrese în ultima perioadă la CJ Cluj, intensificând cercetările în acest dosar. Chiar au început urmărirea penală în cadrul acestui dosar.

Până la finalizarea CMID situaţia gunoaielor rămâne în aer. Iar problema se accentuează pe zi ce trece. Şi soluţiile sunt mai valoroase ca aurul. Doar trebuie să se găsească unele reale care să găsească locaţia potrivită pentru depozitarea deşeurilor.

Reamintim că CMID a început în ianuarie 2012, în perioada când Alin Tişe era preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj. Proiectul a început cu firma Confort, care a intrat în insolvenţă, iar lucrarea a fost preluată de Atzwanger.

1 COMENTARIU

  1. Impotenta celor din CJ. Noroc ca sunt bani sa le acopere greselile.Si se gasesc intotdeauna solutii, Reziliem vechiul contract dupa ce am platit cea mai mare parte din suma si facem alta licitatie. Noi nu suntem vinovati ca suntem incompetenti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.