Consiliul Județean Cluj este o instituție care a rămas răvășită după arestarea președintele instituției, Horea Uioreanu, în mai 2014. Nimic nu a mai fost vreodată la fel. Numărul contractelor instituției a scăzut, angajații verifică de două ori cifrele. Numărul contractelor a scăzut simțitor în 2014 la doar 65 de astfel de acte față de 83 în anul precedent. Gazeta de Cluj vă prezintă pe ce se cheltuie banii publici ai CJ Cluj și care licitații merg la locul al treilea. Oficialii CJ Cluj ar fi putut face o economie de 6,4 milioane de lei dacă toate licitațiile ar fi câștigate de locul 1. Dar se pare că nici Vakar Istvan, președintele CJ Cluj, dar nici ceilalți interesați nu par să aibă o problemă cu licitațiile care merg la locurile 2-3. Pentru că așa-i în tenis.

 

Licitațiile sunt o oază de aur la Consiliul Județean Cluj. Dacă acestea ar trebui să fie o oază de înțelepciune în cheltuirea banului public, oficialii județului ”favorizează” anumite societăți. Cea mai importantă favorizare a fost în cazul ACI, care a câștigat construcția unui parc industrial licitat de CJ Cluj, deși era o ofertă cu 5 milioane de lei mai mică. Vă dați seama ce s-ar fi putut face cu 5 milioane de lei în plus? Probabil nimic în varianta celor de la CJ Cluj. Dar acesta nu este singurul exemplu. Toate contractele care au fost semnate cu locurile doi și trei le puteți citi mai jos.

 

Centrul de Management al Deșeurilor merge la locul 3

Una dintre cele mai importante proceduri derulate anul trecut din fonduri proprii a fost cea pentru consolidarea zonelor afectate de teren de la Centrul Integrat de Management al Deșeurilor(CMID) sau Groapa de Gunoi Cluj. Cu toate că oficialii CJ Cluj recunosc că in primul rand  criteriul de atribuire ar fi trebuit să fie prețul cel mai scăzut, ofertantul câștigător au fost declarați cei de pe locul III. Este vorba de societatea Ceconi, cu o ofertă de 6,59 milioane de lei, pe când două societăți au venit cu oferte mai mici: SC Oas Com Impex& Prodigal Construct cu 5,57 milioane de lei și SC 2 Invest și SC GDO Mov au avut o ofertă de 5,72 de milioane de lei.

 

Executarea parcurilor industriale, la ACI indiferent de oferte

Consiliul Județean(CJ) Cluj a decis ca executarea parcurilor industriale din județul Cluj să fie făcute de ACI. Ne mirăm ca această hotărâre să nu fie ”trecută” prin plenul CJ Cluj având în vedere că nu contează că alte oferte sunt mai mici, tot cei de la ACI câștigă. Oare de ce se mai fac licitațiile dacă câștigă tot cine trebuie? Când o să găsim răspuns la această întrebare o să vă răspundem. Parcul Tetarom IV a fost atribuit societății ACI, care a avut o ofertă de 36,3 milioane de lei, pe când cei de la Tehnodomus au avut o ofertă de 35,9 milioane de lei. O economie de 400.000 de lei la bugetul de stat nu ar fi stricat, dar se pare că acel criteriu specificat de CJ Cluj ”prețul cel mai scăzut” nu a fost chiar atât de criteriu pe cât am considera noi.

 

5 milioane de lei, aruncați la gunoi de CJ CJ în favoarea ACI

Dacă vă miră licitațiile câștigate de cei de la ACI de pe locul doi stați liniștiți că încă nu ați văzut nimic. Pentru dezvoltarea Parcului industrial Tetarom I exista o ofertă cu 5 milioane de lei mai mică decât cea a celor de la ACI și s-a semnat tot cu ”favoriții.” Astfel, chiar dacă cei de la Trustul de Instalații și Montaj- Grup 4 Instalații au venit cu o ofertă de 37,3 de milioane de lei, contractul s-a semnat pentru pentru 42,1 de milioane de lei tot cu cei de la ACI.  Menționăm că ambele proiecte dezvoltate pentru dezvoltarea parcurilor indutriale Tetarom sunt realziate pe fonduri europene. Suntem curioși cum văd oficialii UE faptul că s-ar fi putut face o economie de 5,3 milioane de lei și a fost neglijată de oficialii CJ Cluj.

 

Nici deșeurile nu se colectează cu prețul cel mai mic

În vederea achiziției intitulate ”echipamente pentru colectarea deșeurilor” nu s-a preferat cea mai mică ofertă. În cazul lotului al II-lea, pentru că primul lot s-a făcut cu cea mai scăzută ofertă. Ne întrebăm cum se poate ca un lot să fie diferit de altul în privința adevăratului criteriu de atribuire a unui contract. Mai ales că și aceste contracte sunt semnate pe fonduri europene. Astfel, al doilea lot a fost semnat cu cei de la Europlast pentru 4,6 milioane de lei în vreme ce Asocierea KGN Srl Italia și Agropușa Sântimbru au avut o ofertă de 4,4 milioane de lei. Alte două loturi pentru colectarea deșeurilor au fost declarate inaceptabile așa că licitația trebuie refăcută. Știu cei de la CJ Cluj să se ”ocupe” de licitații, nu glumă..

 

Licitația pentru Groapa de Gunoi- fără titlu

Numeroase titluri și intertitluri a primit Groapa de Gunoi a județului Cluj fără niciun rost. I-am spus Fata Morgana, Vakar Istvan i-a spus ”Sabia lui Damocles”, chiar cea mai întârziată investiție a CJ Cluj. Nu s-a produs niciun efect. Lucrurile nu se mișcă la groapa de gunoi și gata. Așa că ne-am gândit că de acum încolo să o numim Groapa de Gunoi fără titlu. Pentru că orice ar scrie presa nu îi mai poate face pe oficialii CJ Cluj să se trezească din astenia continuă în care se află. Nici până la mijlocul lunii martie nu s-a lansat licitația pentru groapa de gunoi a județului Cluj, deși Vakar Istvan o promitea încă din octombrie. Iar aceasta este cea mai arzătoare investiție a CJ Cluj din acest an. Trebuia să fie finalizată de anul trecut sau chiar de acum trei ani, precum s-a finalizat groapa de gunoi de la Bistrița. Dar nu credem că o vom vedea inaugurată anul acesta. Cine știe, poate pentru că nu se găsește panglica potrivită, nu pentru că licitația nu ar fi nici până în sfânta luna martie lansată pe SEAP. Pentru că de altfel ar fi foarte dificil să continui o lucrare dacă nu lansezi o licitație. Dar se apropie curând ziua în care CJ Cluj va trebui să dea banii înapoi Uniunii Europene pentru această investiție și atunci nu credem că va rămâne doar vântul vinovat. Pentru că în tot haloimasul care este la CJ Cluj nimeni nu este vinovat pentru aceste întârzieri inimaginabile ale groapei de gunoi…

vakar istvan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.