Situație pur și simplu halucinantă pornită de la interesele meschine ale actualei conduceri a Companiei Naționale Aeroporturi București, care însă poate duce peste doar o lună la un impact internațional major atât pentru statul român, cât și pentru NATO! Și asta tocmai într-un moment cum nu se poate mai prost, când Alianța din care România face parte se pregătește pentru tot ce este mai rău în condițiile în care Iranul este gata să declanșeze ”războiul sfânt” împotriva Statelor Unite ale Americii și a principalilor să aliați, scrie Cătălin Tache în national.ro.

Culmea este însă că deși bună parte din amănuntele afacerii pe care o vom dezvălui în continuare se regăsesc deja în raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor privind situația de la CNAB, până acum încă nu s-a luat încă nicio măsură.

Însă cum deja deciziile manageriale cel puțin stranii ale junelui director George Alexandru Ivan au ajuns să afecteze inclusiv principalele coordonate ale strategiei de securitate națională și chiar operativitatea deplasărilor de forțe aeriene în cadrul NATO, structurile contrainformative s-au văzut nevoite să intervină, atrăgând atenția pericolului major cu care ne putem confrunta începând cu data de 20 februarie.

Directorul Alexandru Ivan vrea ghivece în loc să asigure energia pentru baza NATO!

Atunci când expiră contractul cu ”Mecano-Energetic”, contract care include printre altele furnizarea energiei electrice, reparațiile electrice și mecanice, asigurarea balizajului, căldurii și a altor facilități vitale de infrastructură la tot Aeroportul Otopeni, inclusiv la baza militară NATO din această locație. Iar fără acest contract, Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” din Otopeni pur și simplu nu mai poate funcțona, în lipsa alimentării cu energie, prize, becuri, generatoare, transformatoare și așa mai departe! Astfel că începând cu data de 20 februarie va rezulta închiderea totală a Aeroportului, inclusiv a bazei aeriene operate de NATO!

Ceea ce implică grave consecințe militare internaționale, punând statul român într-o situație mai mult decât delicată în ceea ce privește angajamentele asumate în cadrul celei mai puternice Alianțe militare din lume. Și totul pentru ce? Pentru încercarea disperată de a se forța cel mai probabil o prelungire –pe sub masă, bineînțeles!- cu veșnic ”băieții deștepți ai sistemului” de la UTI, cei care au contractul de facto…Numai că inconștienta tragere de timp a directorului general George Alexandru Ivan a cam intrat deja în sfera penalului, acesta băgându-și automat DNA-ul în aeroport dacă va lua ”sinucigașa” decizie managerială a prelungirii ”în regim de urgență” a contractului!

Apocalipsa de pe 20 februarie

Aeroportul Otopeni, umplut de ghivecele furnizorului de… utilaje de măturat.
După cum reiese din raportul contrainformativ mai mult decât alarmant intrat în posesia noastră, dacă nu se întâmplă o minune până la declanșarea iminentei ”Apocalipse” de pe 20 februarie, atunci închiderea bazei militare NATO de la Otopeni ar putea avea efecte nebănuite în condițiile în care se așteaptă o creștere ”explozivă” a operațiunilor aeriene derulate aici în contextul crizei fără precedent din Orient.

Și cu toate că zilele trec una câte una și directorul general al CNAB nu are cum să nu conștientizeze aceste riscuri uriașe, George Alexandru Ivan nu a făcut încă absolut nimic pentru atribuirea contractului conform legislației. Și chiar dacă se cramponează cu o încăpățânare demnă de o cauză mai bună să forțeze prelungirea contractului cu UTI, această ”manevră” nu va primi sub nicio formă viza obligatorie de la Achiziții sau de la Juridic, fiind astfel pur și simplu ilegală!

Mai mult decât atât, directorul general George Alexandru Ivan nu poate prelungi contractul în primul rând pentru că o astfel de decizie ar reprezenta o infracțiune penală!

Întrucât contractul se putea prelungi prin excepție, conform legii, doar dacă se făceau din timp documentele în vederea atribuirii și nu ar fi fost atribuit din motive independente de activitatea autorității contractante. Numai că atribuirea ”în regim de urgență, cauzată însă strict de ”lipsa de acțiune” a autorității contractante este abuz în serviciu și generează companiei condusă de Ivan un prejudiciu de nu mai puțin de 600.000 euro pe lună, cât este contravaloarea abonamentului lunar pentru aeroport!

Raport de necesitate pentru ghivece!
Prioritatea CNAB : raport de necesitate pentru alte ghivece!

Iată însă că în ciuda acestei probleme care a pus pe jar deja structurile contrainformative, prioritățile manageriatului asigurat de Ivan sunt cu totul altele… Astfel că a fost declanșată ”Operațiunea Adam”, prin care șeful Serviciului Adminsitrativ – detașat la CNAB de la o firmă privată, fără a îndeplini însă condițiile din CCM- a făcut deja raportul de necesitate pentru… ghivece!

Și asta în condițiile în care același Adam gestionează prin fișa postului și contractul cu S.C. ROMPREST. Și deci ar fi trebuit implicit să știe că în cadrul acestui contract aflat în desfășurare cu privire la amenajarea peisagistică figurează printre altele și achiziționarea de ghivece! Totul în condițiile în care legea achizițiilor publice prevede foarte clar că nu ai voie să faci două proceduri pentru același produs!

Numai că în timp ce tocmai este pe cale să lase cel mai mare aeroprot al țării și baza militară NATO fără energie electrică, conducerea CNAB se dă peste cap să ia de urgență ghivece peste ghivece de la un nou furnizor care are drept activitate utilajele de măturat!

Însă cum responsabilii militari americani și emisarii NATO au început deja să se intereseze de pericolul închiderii bazei militare de la Otopeni din cauza ”ghivecelor lui Ivan”, poate că ar trebui ca și actualul guvern să demonstreze și vorbe, nu doar fapte, declanșând ”depesedizarea” promisă și la cea mai importantă poartă aeriană de intrare în țară. În frunte cu chiar ”florarul” George Alexandru Ivan…

Sursa: national.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.