În 27 mai, Parlamentul European și al Consiliului a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene un nou regulament ce vizează prelungirea valabilității certificatelor, licențelor, permiselor și autorizațiilor de interes pentru transportatori. Prin urmare, mai multe documente își vor prelungi valabilitatea în contextul epidemiei de COVID-19.
Flagrant este că pe lista documentelor ce se amână se află și inspecția tehnică periodică (ITP) a autovehiculelor și remorcilor. Este absurd ca după expirarea stării de urgență și luare măsurilor de relaxare în Europa, să fie amânată efectuarea inspecției tehnice care este atât de importantă pentru a garanta buna funcționare a vehiculului și pentru siguranța fiecăruia dintre noi.
Amintim că nici măcar în starea de urgență valabilitatea ITP-ului autovehiculului nu s-a prelungit dacă aceasta a expirat pe parcursul stării de urgență în care au fost impuse măsuri restrictive privind circulația persoanelor.
Cu toate acestea, printr-o directivă a Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene, dacă ITP-ul expiră în perioada 1 februarie 2020 – 31 august 2020, acesta se prelungește cu 7 luni de la data expirării.
”Directiva 2014/45/UE a Parlamentului European și a Consiliului (7) stabilește norme privind inspecția tehnică periodică a autovehiculelor și a remorcilor acestora. Inspecția tehnică periodică este o sarcină complexă, concepută pentru a se garanta că vehiculele sunt menținute în condiții de siguranță și acceptabile din punct de vedere al protecției mediului pe durata utilizării lor. Având în vedere dificultățile de a efectua inspecțiile tehnice periodice, ca urmare a circumstanțelor extraordinare cauzate de epidemia de COVID-19, care la data de 1 februarie 2020 începuse deja în unele state membre, inspecțiile tehnice periodice care ar fi trebuit să fie efectuate în perioada 1 februarie 2020-31 august 2020 ar trebui să fie efectuate la o dată ulterioară, dar nu mai târziu de șapte luni de la termenul inițial, iar certificatele în cauză trebuie să rămână valabile până la această dată ulterioară”, se arată în Regulamentul Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene din 25 mai și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în 27 mai.
Regulamentul se aplică de la 4 iunie 2020 și este obligatoriu și se aplică direct în toate statele membre. Responsabil pentru acest regulament este românca Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.
Citește AICI întreg Regulamentul.
Nici măcar România nu este de acord cu Adina Vălean
Prin urmare la începutul lunii iunie, România a informat Comisia că a decis să nu aplice anumite dispoziții ale Regulamentului, printre care și articolul referitor la prelungirea valabilității ITP-ului.
Citește AICI derogările de la Regulamentul UE.
Cine este Adina Vălean
Comisarul european pentru Transporturi este Adina Vălean care a fost acceptată anul trecut pentru această funcție.
Soția fostului lider liberal Crin Antonescu, Adina Vălean, a fost vicepreședinte al Parlamentului European și este europarlamentar încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană.
În aprilie anul trecut, un studiu realizat de „VoteWatch Europe” a plasat-o pe Adina Vălean pe locul patru în topul celor mai influenți europarlamentari din actuala legislatură.
Soția lui Crin Antonescu a fost deputat în legislatura 2004-2008, ea fiind aleasă pe listele PNL. În 30 noiembrie 2007, Adina Vălean a demisionat pentru a fi europarlamentar. Adina Vălean a fost aleasă în Parlamentul European în iunie 2007 pe lista PNL. Ea a fost membru în Comisia pentru industrie, cercetare și energie, Comisia temporară pentru schimbările climatice, Delegația pentru relațiile cu țările din Europa de Sud-Est și membru supleant în Comisia pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne.
Poftim mostră de incompetență și slugărnicie.. cine știe care euro-mahăr i-a șoptit să facă asta pentru avantajarea transportatorilor din țara lui.. e tipică „cinstea” vesticilor.
Grav domnilor, foarte grav.
euro adina habar nu are de transporturi este o trompeta
pentru romania nu a facut nimic,ca de fapt toti euroromanii ttinuti din contributiile noastre
am auzito pe doamna ppe liberal intrun discurs habarnist cu aceeasi lozinca vom propune,vom incerca,vom face––––––
citi romani au salar de 10 mii eur si alte facilitati?
cred ca multor euroromani li so lipit fundu de scaun in ue
e usor sa nu faci nimic sau sa iti critici tara
Soluția e simplă, dar se pare greu de îndeplinit în condițiile actuale: ROEXIT.
sar putea sa aveti dreptate
Adina Valean sau Vălean nu este România.