Primarul Emil Boc a afirmat, marți, 7 iunie, în Consiliul Local Cluj-Napoca, că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a scos „cu ranga centura metropolitană de la autostrăzi” și a prioritizat metroul.
În urma declarațiilor tranșante, activiștii clujeni au realizat o listă cu afirmațiile edilului referitoare la proiectul metroului, începând cu anul 2017, arătând că, Boc are în vedere un eventual eșec și încearcă să plaseze vina în cârca oricui.
Redăm integral lista realizată de activistul István Szakáts și postată pe grupul de Facebook Clujul Civic:
Ieri în Consiliul Local Boc s-a lepădat de metrou.
Am urmărit cu stupoare acest exercițiu de damage control politic. Boc se spală pe mâini de pe acum pentru eșecul numit metrou. Iată povestea sucirilor succesive. Învățați de la maestru.
2017.05.
“Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă.”
2017.10.
“Nu o facem noi, o va face altcineva. Va trebui făcută la un moment dat. La 400.000 de locuitori nu îţi trebuie metrou, dar când ai trecut de 500.000 spre un milion sunt oraşe care îşi asigură mobilitatea urbană prin metrou. “
2018.04.
“Este un proiect pe termen lung al Clujului, vreau să fie foarte clar, am spus-o din primul moment. “
2020.04.
“Este cel mai important proiect de mobilitate din istoria Clujului, care urmăreşte dezvoltarea zonei metropolitane Cluj. Este un proiect despre viitorul Clujului. La starea de congestie a Clujului, metroul este soluţia”.
2020.05.
“este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Clujului. Acest proiect integrat își propune să contureze viitorul Clujului pentru mai multe investiții, pentru mai multe locuri de muncă bine plătite și pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj și din întreaga zonă metropolitană.”
2021.09.
“Centura e mai complicată decât metroul. La Metrou e mai simplu. E subteran. Și acolo e super complicat, evident, dar nu ai obstacole așa cum ai la centură.”
2021.11.
“Au fost analizate 5 alternative pentru a găsi cea mai bună soluţie. Din toate aceste analize, metroul e singura soluţie viabilă şi necesareă şi vorbesc pe baza documentelor oferite de specialişti care cu asta se ocupă.”
2022.01.
“Niciodată Primăria nu a spus că metroul este mai important decât centura sau că centura este mai importantă decât metroul”
2022.07.06
“Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR? Ministrul Drulă. Cineva a scos cu ranga centura metropolitană de la autostrăzi, și acel nume este Drulă. Cu ce drept domnul ministru Drulă ne-a prioritizat metroul și nu centura, cu ranga, de la Bruxelles? Că nu ne-a întrebat, oare ce vreți voi să prioritizați, dragi clujeni?”
Proiectul metroului din Cluj este în faza de licitație de proiectare și execuție. Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul mizează pe o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR. Ofertele urmează să se depună luna aceasta, după ce termenul inițial a fost decalat cu 45 de zile.
Citește și: Cristian Tudor Popescu, concediat de UM Digi24: A crezut că poate să scuipe în ciorba Securității
Nu av nevoie de metrou, trebuie sa inteleaga ceva, avem nevoie de un nou primar, cu viziuni noi si rezolvari reale ale situatiilor din Cluj. Un primar care sa lupte ptr binele cetatenilor, sa ajute la echilibrarea sutuatiei exagerate din multe domenii care afecteaza viata cetatenilor de bună credință. Unul pur necorupt care sa medieze criza creata de preturile exagerate in imobiliare, chirii si altele cat si eliminarea poluarii care se face cu acele solutii in cartierele locuite pentru asazisele insecte zburatoare.
Citiți Planul de mobilitate, nu scrie nicăieri de metrou, sunt alte variante in acel plan pe care fiecare le interpretează cum vrea